StoryEditorOCM
PanoramaSKUPLJI LET

Velika zrakoplovna kompanija u Sjevernoj Americi od slijedeće godine traži od pretilih putnika da kupe dva sjedala

Piše MOZAIK SD
18. prosinca 2025. - 23:12

Aviokompanija Southwest Airlines, velika niskotarifna zrakoplovna kompanija u Sjedinjenim Američkim Državama,  do sada je vrlo susretljivo reagirala na problem koje su imale pretile osobe u njihovim avionima: punijim putnicima ponuđeno je drugo sjedalo besplatno. No sada, prema Newsweek, zrakoplovna kompanija pooštrava svoja pravila.

Za putnike s izrazitom prekomjernom težinom, Southwest Airlines će biti skuplji. Od 27. siječnja 2026. osobe koje se ne mogu u potpunosti smjestiti u jedno sjedalo bit će obvezne rezervirati dva sjedala i također ih platiti.

Povrat novca će se razmatrati samo ako let nije rasprodan, sjedala su u istoj tarifnoj klasi i ako se zahtjev za povrat podnese unutar 90 dana prije putovanja.

image
Shutterstock

Ne postoje jedinstveni propisi diljem svijeta. Širina sjedala, nasloni za ruke i sigurnosni pojas su presudni. Ako staneš u sjedalo s preklopljenim naslonima za ruke i možeš zatvoriti pojas (uz produžetak ako je potrebno), treba ti samo jedno sjedalo. Ako ne, zrakoplovne kompanije same odlučuju je li potrebno drugo sjedalo. U mnogim europskim zemljama preporuka je da se dobrovoljno rezerviraju dva mjesta. Ali to rijetko kad je obavezno.

Zagovornici upozoravaju da bi promjene mogle učiniti zračni prijevoz preskupim za mnoge, dok dugogodišnji vjerni pristaše tvrde da politika narušava identitet Southwesta kao zrakoplovne tvrtke prijateljske prema korisnicima.

Southwest Airlines je u izjavi za Newsweek u ponedjeljak rekao: "Ažuriramo mnoge politike dok pripremamo našu operaciju, zaposlenike i putnike za dodijeljena sjedala 27. siječnja 2026. Kako bismo osigurali prostor, komuniciramo s kupcima koji su prethodno koristili politiku dodatnog sjedala da ga trebaju kupiti pri rezervaciji."

image
Shutterstock

Također će uvesti naknade za predanu prtljagu, naplaćujući 35 dolara za prvu torbu i 45 dolara za drugu, prema The Houston Chronicleu, čime završava tradicija "Prtljaga leti besplatno".

Ova politika sada je u skladu s mnogim drugim američkim zrakoplovnim kompanijama, prema Elliott Reportu, Nerdwalletu i Smarter Travelu.

Poseban slučaj: Kanada. Od 2008. godine, "jedna osoba, jedna cijena" primjenjuje se na domaće letove. Stoga zrakoplovnim kompanijama nije dopušteno naplaćivati dodatnu naknadu za drugo sjedalo. Cilj je spriječiti diskriminaciju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2025 23:12