Na hrvatsko tržište uskoro stiže još jedan maloprodajni trgovački lanac, dogodine bi se i kod nas trebale otvoriti prvi dućani nizozemskog ‘Actiona‘, diskonta prvenstveno neprehrambenih proizvoda, koji se posljednjih godina vrlo brzo širi Europom.
Prema najavama, Hrvatska i Slovenija su sljedeća tržišta na kojima će se pojaviti ‘Action‘, lanac sa više od tri tisuće trgovina u 14 zemalja: Nizozemskoj, Belgiji, Njemačkoj, Francuskoj, Austriji, Luksemburgu, Poljskoj, Češkoj, Italiji, Španjolskoj, Slovačkoj, Portugalu, Rumunjskoj i Švicarskoj, a ima oko 80.000 zaposlenika.
Veća konkurencija
Popularno nazivan "rezač cijena" i "ubojica cijena", ‘Action‘ bi u Hrvatskoj trebao konkurirati lancima poput ‘Tedija‘, ‘Pepca‘, ‘KiK‘-a i sličnih trgovina, a još nije objavljeno gdje će se otvoriti prve hrvatske trgovine pa ne znamo hoće li se, kada i gdje otvoriti dućan na splitskom području, ali zasigurno će stići i do nas.
U nekim informacijama se kao prve lokacije spominju trgovački centri u Sesvetama i nedaleko Varaždina. ‘Action‘ ne planira graditi nove objekte nego preuzima postojeće prostore u sklopu trgovačkih centara, što smanjuje početna ulaganja i omogućuje brže širenje, a u Hrvatskoj navodno planira otvoriti desetak trgovina.
Prostori koji ih zanimanju trebaju imati površinu između 1000 i 1200 četvornih metara, biti dobro prometno povezani, imati više od 40 parkirnih mjesta, a lokaciji treba gravitirati najmanje 30 tisuća stanovnika. ‘Action‘ već ima web stranicu na hrvatskom jeziku, objavljena su i prva radna mjesta za koje traže zaposlenike.
Dvije trećine jeftinije od dva eura
Prema najavama, svaki tjedan će se uvoditi 150 novih proizvoda, u osnovnoj ponudi je više od šest tisuća artikala, a uvijek nudi i najmanje 1500 artikala s cijenom nižom od jednog eura, prosječan kupac posjećuje ‘Action‘ trgovine više od 12 puta godišnje. U ‘Actionu‘ tvrde da čak dvije trećine proizvoda košta manje od dva eura, a tako niske cijene održavaju jednostavnim poslovnim modelom, standardiziranoj ponudi i nabavi velikih količina iste robe.
Sve trgovine imaju jednak osnovni asortiman, što omogućuje efikasnu logistiku i kontrolu troškova. Uz to se ne ulaže previše u marketing niti u skupe lokacije, većinu trgovina otvaraju izvan užih gradskih središta kako bi cijene za kupce ostale što niže. Cijene većine proizvoda su u rangu pet ili deset eura, dobar dio je i jeftiniji, a dio asortimana je i skuplji s cijenama koje mogu prelaziti 20 eura. Glavninu ponude čine ‘Actionove‘ robne marke, ali na policama se mogu naći i poznati brendovi, među njima Vileda, Nivea, LEGO...
Dominacija neprehrane
U ‘Actionu‘ dominiraju neprehrambeni proizvodi, ali postoji i manji izbor hrane i pića, prvenstveno su to proizvodi s duljim rokom trajanja. Fokus je na proizvodima za dom i svakodnevnu upotrebu, osobnu higijenu, dekoracijama, posteljini, dekama, lampama, raznovrsnim igračkama... Tu je i kuhinjski pribor, od čaša do malih kućnih aparata, kao i bogata ponuda proizvoda za čišćenje. ‘Action‘ nudi i širok asortiman ‘uradi sam‘ proizvoda, školske i uredske potrepštine, proizvode za uređenje vanjskih prostora, kao i sekciju za putovanja, odjeću, modne dodatke, asortiman za kućne ljubimce, multimediju...
Inače, ‘Action‘ je nizozemski međunarodni diskontni lanac u većinskom vlasništvu britanske privatne dioničarske tvrtke "3i", koja ima više od 80 posto dionica. ‘Action‘ su osnovali Gerard Deen i Rob Wagemaker, a kasnije im se priključio i Boris Deen. Prvu trgovinu otvorili su 1993. u Enkhuizenu i iste se godine počeli širiti. U 2002. imali su 94 trgovine, 2005. otvorena je prva trgovina u Belgiji, a 2009. u Njemačkoj. Tri godine kasnije ‘Action‘ je imao 300 trgovina i otvorio prvu u Francuskoj, a 2014. je otvorena 500. trgovina. Rast se nastavio do danas kad imaju više od tri tisuće trgovina u 14 zemalja.
Akcija i reakcija
Iz ‘Actiona‘ se hvale kako nisu tipični trgovci i svaki dan vole ispuniti iznenađenjima, a za svoj asortiman tvrde da je pažljivo osmišljen i iznenađujuće dobar po najnižim cijenama. Poručuju i kako sa svim dobavljačima u Europi i Aziji imaju stroge sporazume o uvjetima odgovorne nabave i proizvodnje, te nude sve više proizvoda s oznakama održivosti.
Svaki tjedan su, kažu, na usluzi više od 20 milijuna kupaca, a na mrežnoj stranici svaki tjedan je do 6,5 milijuna ljudi. Dakle, ‘Action‘ uskoro stiže u Hrvatsku, ne treba sumnjati da će početno zanimanje ovdašnjih kupaca biti veliko, ali kakva će biti prava reakcija, to će pokazati vrijeme i konkurencija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....