U povijesti modnog izdavaštva malo je naslova koji nose toliku simboliku kao američki Vogue. Časopis koji je još 1892. u New Yorku krenuo kao društveni tjednik, u vlasništvu Condé Naste, postao je globalna ‘Biblija mode‘, referentna točka od Park Avenuea do Pariza i Tokija, laboratorij fotografije i trendova.
Svaka promjena na njegovom čelu uvijek je značila mnogo više od puke uredničke rotacije – bila je to poruka o smjeru cijele modne industrije. Upravo zato je vijest da je nakon 37 godina Anna Wintour prepustila kormilo američkog izdanja odjeknula poput tektonskog pomaka: riječ je o smjeni straže koja mijenja lice jednog od najutjecajnijih medija našeg doba.
Četiri desetljeća moći
Anna Wintour ušla je u redakciju Voguea 1988. i ondje ostavila neizbrisiv trag. Njena hladna bob-frizura i neizostavne tamne naočale postale su globalni simbol moći, a njezin rad promijenio je samu narav modne naslovnice. Umjesto isključivo modela, Wintour je na cover dovodila filmske zvijezde i sportaše, političarke i pjevačice, stvarajući vizualnu enciklopediju popularne kulture.
U njezinu mandatu Met Gala je od njujorškog dobrotvornog bala izrasla u najvažniji crveni tepih na svijetu, a Vogue je, umjesto da bude samo modni magazin, postao institucija s vlastitom infrastrukturom moći. Gotovo četiri desetljeća njenog uredničkog vodstva pretvorilo je časopis u kulturnu silu koja oblikuje ukus i diktira tempo industrije.
Iako Wintour sada formalno predaje svakodnevno vođenje američkog izdanja, ona ni izdaleka ne odlazi – ostaje globalna urednička direktorica Voguea i chief content officer cijelog Condé Nasta, što znači da će i dalje imati ključnu riječ kad je riječ o Met Gali, Vogue Worldu i velikim strateškim smjerovima.
Nova titula, novi urednički model
Nasljednica je, međutim, jasno određena i simbolično postavljena na veliku scenu.
Chloe Malle, 39-godišnja urednica nije "padobranac" - godinama gradi karijeru unutar Voguea, te nije slučajno imenovana novom voditeljicom američkog izdanja. U skladu s reorganizacijom Condé Nasta, titula više nije klasična "editor-in-chief”, nego "head of editorial content”, što samo po sebi govori o promjenama u medijskom pejzažu – urednik više nije tek guru tiskane naslovnice, nego producent sadržaja na svim platformama. Upravo zato je Malle logičan izbor: ona je dijete digitalne ere, ali istodobno i čuvarica Vogueovog DNK-a.
Chloe Malle - podrijetlo i karijera
Rođena u New Yorku, kći je slavnih osoba, američke glumice Candice Bergen i francuskog redatelja Louisa Mallea, odrasla u svijetu gdje se umjetnost i društveni život prirodno stapaju. Diplomirala je na Brown Universityju komparativnu književnost i pisanje, pisala za New York Observer, New York Times i Wall Street Journal Magazine, a 2011. ušla u Vogue kao urednica za društvene mreže.
Ondje je, tijekom više od desetljeća, gradila reputaciju urednice s rijetkom sposobnošću da spoji visoku modu s masovnom publikom, da jednako sigurno barata tonom ekskluzivne naslovnice kao i dinamikom newslettera ili podcasta. Njezini urednički potezi posljednjih godina dali su snažan zamah digitalnim vertikalama poput "Vogue Weddings”, a upravo je ona potpisivala brojne profile i ekskluzive koje su punile naslovnice – od vjenčanja Naomi Biden do razgovora s Lauren Sánchez.
Digitalni rukopis i novi medijski pejzaž
Malle je i prepoznatljiv glas "Vogueova” podcasta The Run-Through, koji zajedno s kolegicama donosi tjedni ritam mode, pop-kulture i društva. To iskustvo, gdje se glas urednika pretače u multimedijski proizvod, sada će postati srž njezinog rada. Jer ono što ona zapravo preuzima nije samo brigu o tiskanim brojevima, nego cijelu orkestraciju američkog izdanja – od weba i društvenih mreža do video-formata i događaja. Na njoj je da ispriča priču Voguea u svim kanalima, da osigura brži i suvremeniji ritam objava, ali i da naslovnicu pretvori u kulturnu priču koja će odjeknuti daleko izvan kioska.
Instinkt za trenutak
Ono što dodatno intrigira jest njezino podrijetlo. Kao kći njujorške glumačke ikone i francuskog redatelja, Chloe Malle odrasla je u obitelji gdje su se visoka umjetnost i mainstream stalno dodirivali. Ta mješavina daje joj neku vrstu instinkta koji se ne uči na fakultetu – osjećaj za trenutak, za ono što je istodobno prestižno i popularno, ozbiljno i zabavno.
I dok se Wintour specijalizirala za "velike” poteze i redefinirala naslovnicu u eri celebrity kulture, Malle pripada generaciji koja će te naslovnice učiniti transmedijskima – nečim što živi na webu, u newsletteru, u podcastu, u backstage snimkama s Instagrama i u eventu koji okuplja svijet u realnom vremenu.
Vogue kao platforma budućnosti
Za Vogue ovo znači i širi strateški pomak. Časopis koji je desetljećima bio sinonim za glamurozni print sada se transformira u platformu, u višekanalnu mašinu čiji se vrhunci događaju na Met Gali, u projektima poput Vogue Worlda ili u viralnim trenutcima na TikToku.
Nije slučajno da je nova urednička titula upravo "head of editorial content” – to je pozicija koja zahtijeva brzinu digitalnog dnevnika i instinkt urednika, sposobnost da se kultura čita u stvarnom vremenu, ali i da se publici ponudi autoritativni glas. U tom smislu, Malle nije nasljednica u tradicionalnom smislu, nego urednica nove paradigme: ona mora biti i storyteller i producentica, i kuratorica i menadžerica.
Štafeta koja označava novu epohu
A Anna Wintour? Ona i dalje ostaje iznad svega, sa svojom dugom sjenom i neupitnom moći. No činjenica da je, nakon 37 godina, prepustila američko izdanje pokazuje da čak i najdugovječnije uredničke epohe moraju pronaći novu generaciju da bi preživjele.
Chloe Malle u tu je ulogu zakoračila s bogatim iskustvom, slavnim podrijetlom i jasnim digitalnim rukopisom. Njezini prvi potezi tek slijede, ali već sada je jasno da je riječ o trenutku koji obilježava povijest modnog novinarstva: kad je najpoznatija urednica na svijetu predala štafetu, a najutjecajniji modni časopis dobio novo lice – ono koje jednako dobro zna ispričati priču na naslovnici kao i u podcastu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....