Beogradska kantautorica, skladateljica i vokalistica Konstrakta prvi put nastupa u Splitu u petak 10. listopada 2025. u Amfiteatru Doma mladih, u sklopu festivala Planet Dom, koji će tijekom tri dana grad pod Marjanom pretvoriti u centar progresivne i suvremene umjetnosti, ali i grad otvorenog, uzbudljivog dijaloga između lokalne i međunarodne scene. Konstrakta će nastupiti s cijelim bendom i predstaviti svoj jedinstveni spoj glazbe, konceptualne umjetnosti i društvenih komentara kojim povezuje društveno relevantne poruke i vizuale koje sama osmišljava. Na Eurosongu 2022. osvojila je peto mjesto s pjesmom "In Corpore Sano" i nagradu Marcel Bezençon za najbolji umjetnički nastup, privukavši pažnju svojom autentičnošću i kreativnošću.
Karijeru je započela u sastavu Zemlja gruva, s kojim je dijelila pozornicu s Amy Winehouse, Cee Lo Greenom i Nouvelle Vague. Od 2020. djeluje samostalno, a njezin rad, prožet snažnim stihovima, minimalističkim aranžmanima i promišljenim vizualnim konceptima, potvrđuje je kao jedno od najoriginalnijih i najintrigantnijih glazbenih imena regije.
Konstraktin prvi nastup u Splitu, koji je nastao u organizaciji Multimedijalnog centra Split i Koalicije udruga mladih, uz podršku Grada Splita i Ministarstva kulture i medija, bio je povod za razgovor s ovom jedinstvenom umjetnicom.
Prvi put nastupate u Splitu, Što vas najviše veseli?
Upravo to, što nam je to prvi nastup u ovom sastavu. Nastupali smo davno kao Zemlja gruva, ali malo su se stvari promijenile od tada, sastav benda je drugačiji, nemamo više puhačku sekciju, ima više elektronike itd.
Što splitska publika može očekivati?
Nastupamo u Domu mladih, koji još nije rekonstruiran, te stoga nećemo moći izvodimo nastup onako kako ga inače izvodimo, gdje je video važan dio cijele slike. Stoga, ovoga puta nećemo imati video, tako da se stvar svodi na malo klasičniji nastup, akcent je na glazbi.
Kakva sjećanja vas vežu za Split?
U Splitu sam provela jako malo vremena, možda samo po jedno popodne u par navrata, tako da me za sa Split veže više asocijacije nego moja sjećanja. Dakle, kad pomislim na Split, pomislim na bogatu glazbenu scenu i naslijeđe, od Runjića i Dragojevića, Dina, preko Seve do Vojka, svega tu ima. Pomislim na urbanu kulturu koja ima nešto malo divlje u sebi, poput beogradske.
Koliko ostajete, imate li želju nesto određeno posjetiti?
Odavno smo odustali od toga da miješamo turizam i posao. Ne mogu trčati okolo da bih nešto kao vidjela. Bitnije mi je da budem tu gdje jesam, da vidim gdje nastupam, razumijem kontekst itd.
Biste li voljeli opet sudjelovati na Eurosongu?
Zašto ne. Da biste stigli do Eurovizije, morate proći nacionalno natjecanje, a trenutno je u Srbiji takva atmosfera da ne bih sudjelovala u kreiranju zabave.
Što Vam je pozitivno donijelo sudjelovanje na Eurosongu, a što negativno?
Donijelo nam je vidljivost i pažnju, i malo dolara i eura. Pored svih dostupnih platformi, ipak je danas jako teško u šumi vidjeti drvo, pa Eurovizija tu dosta pomogne. Jedino negativno je možda nekakav uvid u to kako industrija funkcionira, koliko te brzo konzumira i jaše. I drugo, bilo mi je teško odgovarati na zilione intervjua.
S kim biste voljeli surađivati od hrvatskih glazbenika?
Tko bi bio spreman surađivati sa mnom?
Gdje crpite inspiraciju za pjesme i nastupe?
Fokusiram se na određene teme, pa ih vrtim dok u polje ne uđu neke druge.
Trenutno mi je vještačka inteligencija u fokusu, zaista mislim da je to bitna tema, ne samo u smislu što donosi promjene u načinu na koji mislimo, radimo, stvaramo, govorimo, već i načinu na koji se upravljanja društvom itd. Ovu temu smo malim dijelom obradili kroz Skup slova, za šta postoji i video koji možete pogledati na Youtube-u.
Interesiranje za određene teme je povezano pomalo i sa životnom dobi i još malo više sa okolnostima u kojima živiš. Tako su neke teme aktualne u dvadesetima, a neke druge u četrdesetim. Doduše, tema apsurda je aktualna u svim životnim dobima.
S druge strane, vrijeme u kojem živimo je nažalost zanimljivo - od sve veće polarizacije i rastućih nejednakosti, do jačanja globalne desnice i krize ljevice koja još traži novi glas. Uz to, tu su ratovi, klimatske i tehnološke promene, promjene u intimnim odnosima…Sve to utječe na ono što čovek stvara.
Po struci ste arhitektica, kako ste se odlučili na pjevačku karijeru?
To je bio logičan izbor u jednom trenutku. Lakše mi je bilo baviti se glazbom, više vremena sam provodila s djecom, ni za čim ne žalim.
U braku ste s kolegom arhitektom i imate dvoje djece, no svoj privatni život držite daleko od očiju javnosti. Kako ste u tome uspjeli?
Nema neke mudrosti. Jednostavno ne dijelim na mrežama i u intervjuima stvari koje se tiču moje obitelji. Nisu ni oni zainteresirani za to.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....