Thompsonov koncert na zagrebačkom Hipodromu 5. srpnja, za koji je u manje od jednog dana prodano 281.774 karata, oborio je svjetske rekorde i postao najveći koncert s prodanim ulaznicama na svijetu.
- Rekord u najvećem koncertu s prodanim ulaznicama dosad je držao talijanski glazbenik Vasco Rossi koji je 2017. za svoj koncert u Modeni prodao 225.173 ulaznice u parku Enza Ferrarija. Thompson je taj rekord nadmašio s čak 25 % više prodanih ulaznica - priopćili su iz sustava za prodaju ulaznica Entrio.
Thompsonov menadžment zatražio je novi datum za održavanje drugog koncerta od Grada Zagreba, no nisu ga dobili. No potpisali su aneks ugovora koji im omogućuje širenje kapaciteta Hipodroma 5. srpnja i na susjedne čestice, odnosno objekte. Nakon proširenja kapaciteta u prodaju će biti pušten dodatni kontingent ulaznica. Predviđa se da bi na Hipodromu 5. srpnja možda moglo biti i do 400 tisuća posjetitelja što će ovaj koncert uvjerljivo svrstati na vrh liste najposjećenijih komercijalnih koncerata u svjetskoj povijesti.
Thompson će od prodaje karata zaraditi 20 milijuna eura
Karte za koncert prodaju se po cijeni od 30, 50 i 60 eura, dok im cijena na crnom tržištu ide i do nekoliko tisuća eura. Ukoliko na koncertu uistinu bude 400.000 ljudi, a prosječna cijena karte je 50-ak eura, Thompson može očekivati prihod od oko 20 milijuna eura. Prihod se, napomenimo, odnosi sna ukupnu količinu novca koju tvrtka donosi prodajom, dok dobit je iznos novca koji tvrtka zaradi nakon odbitka svih troškova. I koliko će onda Thompson zaista zaraditi?
Estradni menadžer Zoran Škugor, koji je organizirao na tisuće koncerte objasnio je kako se dijeli zarada od prodanih ulaznica.
- Organizator mora platiti najam prostora Gradu Zagrebu, PDV na prodane karte, reklamu, proviziju agenciji preko koje ide prodaja karata. Po Zakonu trebao bi imati jednog čuvara na deset ljudi. Mora platiti i ZAMP-u 10 posto od prodanih karata. Mora platiti bend, tehniku, rasvjetu... Bilo bi dobro osigurati i koncert protiv vremenskih nepogoda odnosno kiše jer riječ je o open air koncertu. Organizator mora osigurati liječnički nadzor odosno hitnu pomoć. Ima tu mnogo nepredviđenih troškova, osobno bih osigurao još jedan razglas da ako jedan otkaže da imaju rezervni. Teško je izračunati koliko bi neto mogao zaraditi - rekao je Zoran Škugor.
Na Thompsonovom koncertu očekuje se fanova iz cijele Hrvatske, ali i izvan granica. Provjerili smo kakvo je stanje sa smještajem na Bookingu, na kojem je s današnjim danom za smještaj na dan koncerta popunjeno 98 % kapaciteta. Cijene preostalih 50-ak objekata za datum noćenja od 5. - 6. srpnja su enormnom skočile. Inače je cijena noćenja u Zagrebu oko 50 eura, a sad vlasnici apartmana za navedeni datum u prosjeku traže 350 eura. Neki apartmani za dvoje traže i preko 1000 eura. Većina apartmana u blizini Hipodroma za navedene datume rasprodana je.
Tri hakerska napada na sustav za prodaju karata
Iz sustava za prodaju karata Entrio priopćili su kako su tijekom prodaje karata, koje su planule za manje od 24 sata, uspješno odbili tri hakerska napada.
- Entrio inženjerski tim aktivno je radio gotovo 30 sati bez prestanka. Tijekom nikad viđene navale fanova na kupovinu ulaznica, radili su na optimizaciji serverske infrastrukture, rješavanju niza tehničkih izazova, maksimizaciji prodaje, otklanjanju tri snažna hakerska napada i osiguravanju da stotine drugih događanja koja su istovremeno prodavali na tri tržišta - uspješno rade. Sve navedeno uzrokovalo je povremeno otežan pristup do sustava i redove na prodajnim mjestima, što je bilo potpuno očekivano s obzirom na razmjere ove prodaje - izvijestili su.
Dodali su kako su se karte prodavale cijelu noć.
- Pritisak na prodaju trajao je cijelu noć, stotine ulaznica prodavale su se svake minute tijekom noći, a u najmirnijem trenutku, oko 4:30 sati, i dalje je u virtualnoj čekaonici bilo više od 20.000 ljudi. Istovremeno, Entrio tim korisničke podrške zaprimio je tisuće upita putem različitih kanala, na koje i dalje marljivo odgovara kako bi sva pitanja kupaca bila riješena u što kraćem roku - poručili su iz Entrija.
Iz Entrija su upozorili kupce da ne kupuju karte preko drugih kanala.
"Svi kupci koji su ulaznice kupili putem interneta će tokom današnjeg dana dobiti e-mail s potvrdom kupovine, a ulaznice će iz sigurnosnih razloga biti poslane na e-mail kupca nekoliko dana prije početka koncerta. Ulaznice ni u kojem slučaju nemojte kupovati putem Njuškala, Facebooka, oglasnika, platformi poput ViaGogo, preprodavača i ostalih neslužbenih kanala. Velika je vjerojatnost da s takvom ulaznicom nećete moći ući na koncert. Ulaznice koje se prodaju putem neslužbenih kanala najčešće su krivotvorene ili je ista ulaznica preprodana više puta. Obzirom da samo prva osoba koja dođe s validnim barkodom na ulaznici će moći ući na koncert, ulazak s preprodanom ulaznicom neće biti dopušten. Već sad nailazimo na velik broj krivotvorenih ulaznica na raznim internet stranicama, stoga apeliramo na sve da ni u kojem slučaju ne kupuju ulaznice putem neslužbenih kanala", poručili su iz Entria.
Thompsonov tim iznenadio je enorman odaziv publike. Takvo što ipak nisu mogli ni zamisliti.
- Ne, nismo to očekivali, a bit će još i više ljudi. Ovo je zaista svjetski rekord u varijanti komercijalnih koncerata, dakle gdje se karta kupuje. Nitko nije to do sada postigao - rekao je Thompsonov menadžer Zdravko Barišić za Jutarnji list.
Cijela situacija znači i promjenu planirane organizacije, jer kvalitetno pokriti otvoreni prostor za toliki broj ljudi je ogroman izazov.
- Marko će odraditi svoj dio posla vrhunski, u to ne sumnjamo, a u produkcijskom i glazbenom smislu jamčim da će sve biti u redu. Već smo krenuli nabavljati opremu po Europi, jer u Hrvatskoj nema toliko opreme za toliki broj ljudi. Dakle, ni zvuka, ni lighta, ni videa, ni led ekrana, ali ima po Europi. Dio ćemo naći u Hrvatskoj, dio vani - rekao je Barišić.
Na pripremi Hipodroma za koncert bit će 500 radnika
Sadašnji su planovi da bina bude 30 metara visoka, a scenografija 110 metara širine.
- LED ekrana će biti od 1500 do 2000 četvornih metara. Bit će sve pokriveno, jer planiramo na svakih 50-ak metara postaviti LED ekrane kako bi svi mogli uživati u Markovom koncertu. Što se tiče ozvučenja, imat ćemo oko 700 kutija razglasa, mislim da će toliko biti potrebno. Usporedbe radi, za zagrebačku Arenu da bi se dobro pokrio zvuk potrebno je od 24 do 32 kutije razglasa - otkriva nam Thompsonov menadžer. No, koliko je to veliki pogon i koliko će biti zahtjevne pripreme možda najbolje govore sljedeće činjenice.
- Mjesec dana prije koncerta otvorit ćemo gradilište na Hipodromu i vjerujem da će u prosjeku biti 300 do 500 ljudi dnevno uključeno u rad. Imamo oko 350 tona skele od kojih se radi pozornica, grade tribine. A na Hipodromu nema ni kilovat struje, ni litra vode, sve se mora dovoziti, unajmljivati i uključivati. Agregati, skele, montaža, kablovi, sve. Dakle, kada početkom lipnja uđemo na Hipodrom, jer takav nam je ugovor s Gradom, e, onda tek nema spavanja - zaključio je Barišić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....