Udar zraka kroz ventilaciju njujorške podzemne željeznice, koji diže bijelu haljinu Marilyn Monroe, a ona joj senzualno leprša uz noge gotovo sve do gaćica, jedna je od najpoznatijih filmskih scena na svijetu. Kultna komedija Billyja Wildera "Sedam godina vjernosti" u kojoj je 1955. snimljen taj prizor, napunila je 70 godina, a osim što je za Wildera to bilo ono djelo po kojem ga najviše pamte, i za Marilyn, tada već slavnu glumicu, kako sam film, tako i fotografije snimljene na setu značile su suvereno potvrđivanje njezina statusa seks-simbola.
Nova knjiga
Obitelj pokojnog fotografa Sama Shawa, Marilynina bliskog prijatelja, objavila je novu knjigu – "Draga Marilyn: Neviđena pisma i fotografije" u kojoj se otkriva malo poznata priča koja stoji iza nastanka te scene, piše Jutarnji.
– Priča iza kulisa, priča o nastanku fotografija mog djeda iz filma "Sedam godina vjernosti", nije baš dobro poznata. Počelo je 1941. godine kada je bio fotoreporter. Bilo je to tijekom Drugog svjetskog rata, i on je fotografirao mlade žene i mornare koji su bili na odmoru na Coney Islandu.
Snimio je fotografije žena koje stoje iznad rešetki na Coney Islandu, a vjetar im diže suknje. Jedna od tih slika pojavila se na naslovnici časopisa pod nazivom Friday 1941. godine., ispričala je Shawova unuka Melissa Stevens za Fox News Digital. Shaw je 1954. angažiran da bude fotograf za "Sedam godina vjernosti" i, po riječima svoje unuke, pročitavši scenarij vidio je da u njemu postoji rečenica kada Marilyn izlazi iz kina.
Slavna fotografija
– Hoda preko rešetke, a ispod prolazi vagon podzemne željeznice. A onda puhne vjetar. Rečenica u scenariju bila je nešto poput: "Oh, osjećaš li povjetarac? Nije li divno?". Čim je Sam to pročitao u scenariju, sjetio se fotografije s Coney Islanda iz 1941. i koliko je bila uspješna. U biti je prenamijenio tu fotografiju za potrebe filma što je divno. Postao je to veći događaj nego što je ikada itko očekivao – kazala je.
Prema knjizi, Shaw je zamolio filmski studio da osigura dodatni broj policajaca kako bi se nosili s gomilom koja će se sigurno okupiti na raskrižju avenije Lexington i 51. ulice u New Yorku. Tehničar je upravljao strojem za vjetar ispod mjesta gdje bi Monroe stala kako bi simulirao prolaz podzemne željeznice.
Dana 15. rujna 1954. tisuće ljudi, uglavnom muškaraca, okupile su se da bi vidjeli kako haljina plavokose zvijezde leti pred kamerama. Sa svakim bljeskom, bijelo donje rublje 29-godišnjakinje bilo je vidljivo bučnoj gomili.
– Policija je bila potpuno nespremna, više fascinirana promatranjem Marilyn, zaboravljajući na rulju. Ipak, nijedna osoba iz gomile nije se probila. Bili su previše hipnotizirani onim što su vidjeli – svjedočio je tome Shaw. Ipak, filmaši su bili zabrinuti koliko daleko mogu ići.
Cenzura i pravila
– Ljudi danas možda misle: "U čemu je stvar s ženom kojoj se suknja malo napuhuje?". Ipak, tada je to bilo vrlo kontroverzno. Također, s obzirom na cenzuru i pravila holivudskog studijskog sustava, te stvari nisu bile dopuštene. Sam o tome govori u knjizi. Piše o tome kako su morali biti vrlo oprezni tijekom snimanja scene i načina na koji ju je fotografirao. Inače bi bila izrezana iz filma. Bila bi cenzurirana, pojasnila je fotografova unuka.
Konačni proizvod bio je skroman u usporedbi s onim što su svi vidjeli te večeri. U filmu se ne vidi kako Monroeina haljina dramatično prelazi preko njezina struka, jer bi Katolička legija pristojnosti i druge moralne skupine kritizirale takvu scenu kao nepristojnu. Shaw je opisao da je Monroe uživala u cijelom iskustvu više od bilo koga – čak i više od čovjeka dolje kod vjetroelektrane, prenosi Jutarnji.
Sve ima cijenu
Scena je ponovno snimljena u tonskom studiju u Los Angelesu gdje je Shaw imao kontrolu nad vjetrom i rasvjetom bez tisuća promatrača. Snimka haljine koja je lebdjela postala je ključna reklamna slika za film. "Sedam godina vjernosti" učinio je Marilyn Monroe legendom, no sve to imalo je svoju cijenu.
– Tijekom fotografiranja na rešetkama podzemne željeznice u New Yorku za film, glumičin suprug, Joe DiMaggio, navodno je otišao u bijesu. Tri tjedna nakon snimanja, Marilyn je novinarima rekla da je njezin brak gotov. Nikad je nisam vidio da plače osim na televiziji kada je ostavila Joea. Tog poslijepodneva bila je na setu. Njezino je raspoloženje bilo odlično. Vratila se u studio gdje je radila, pozirala i prisjećala se svojih replika.
Te večeri smo otišli na večeru. Bila je sva u smijehu i puna entuzijazma. Što je dovelo do razvoda? Ne znam. Nažalost, njezina tri muža nikada nisu doista razumjela njezinu individualnost. Poput mnogih muškaraca, željeli su je oblikovati i preoblikovati prema vlastitim standardima – zapisao je Shaw.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....