Mogu li glasati za njih, pitali su se mnogi sinoć diljem Europe nakon spektakla kojeg su na Eurosongu u Baselu priredili Baby Lasagna i Käärija. Pobjednici publike vratili su se na Eurosong, a da to nije samo fraza pokazala je prepuna švicarska Arena koja je skupa s Baby Lasagnom i Käärijom oduševljeno urlala pjevajući i plešući na "Rim Tim Tagi Dim", "Cha Cha Cha" i njihov novi hit "#eurodab", piše Jutarnji list.
"Ovo je najbolja stvar koja se dogodila na ovom Eurosongu. Nema dalje, kraj", pišu na društvenim mrežama oduševljeni obožavatelji ne sluteći da je malo falilo da Baby Lasagnu i Kääriju i ne gledamo u eurovizijskom finalu. Dao je to naslutiti i sam Baby Lasagna koji je za Jutarnji list uoči nastupa godine rekao:
"Eurosong nam se javio s molbom da nastupimo u polufinalu. Htjeli su napraviti točku koja bi se zvala "Pobjednici našeg srca", a na kraju su nas prebacili u finale. Toliko smo im bili dobri? Da, tako su rekli, ali ja zapravo mislim da im je netko otkazao nastup u finalu, pa mi onda popunjavamo rupu. Kako god, super je ispalo", kazao je Baby Lasagna.
Da u tome što on govori očito ima i neka poruka potvrđuje i to što su organizatori Eurosonga dali naslutiti kako u show programu finala očekuju Celine Dion. No, ona je, izgleda, otkazala nastup, umjesto toga javila se snimljenom porukom u eurovizijskom polufinalu, a onda su umjesto nje, bez snimljenih poruka, samo s pjesmom i sjajnom energijom došli Baby Lasagna i Käärija i doslovno razvalili Eurosong.
Službeno, pobijedila je Austrija s pjesmom "Wasted Love", koju izvodi 23-godišnji JJ, operni pjevač koji Conchitu Wurst naziva svojom glazbenom majkom, ali, budimo realni, istinski pobjednici pojavili su se u show programu i pokazali kako se to radi. Osim po Baby Lasagni i Kääriji ovogodišnji Eurosong ostat će zapamćen i po tome što se pokazalo da kladionice baš i nisu dobro prognozirale ishod natjecanja.
Favorizirana Švedska na kraju se morala zadovoljiti četvrtim mjestom, Finska tek jedanaestim, a fulale su i kod Marka Bošnjaka kojeg su uporno gurale na zadnje mjesto u prvom eurovizijskom polufinalu (na kraju je u večeri iz koje je u daljnje natjecanje prolazilo deset zemalja, on bio dvanaesti).
Samu završnicu spektakla obilježila je prava drama jer je malo falilo da pobijedi Izrael, zemlja o čijem se sudjelovanju na Eurosongu vode žestoke rasprave i čija je pjevačica tijekom nastupa u Baselu bila ometana zvižducima i povicima neodobravanja iz publike. No, Yuval Raphael istovremeno je od publike pred televizijskim ekranima dobila čak 297 glasova (drugi po izboru publike s 258 glasova bio je Estonac) i umalo odvela Eurosong u zemlju koju žele isključiti s ovog natjecanja. Da ne zaboravimo, pobjednik iz Austrije od publike je dobio 178 glasova, a na prvo mjesto instalirao ga je žiri s čak 258 glasova.
Kad smo već kod glasova, zanimljivo je da je žiri iz Hrvatske maksimalnih 12 poena dao Italiji, dok je publika 12 bodova dala Estoniji koja se u pjesmi "Espresso Macchiato" sprda s nekim talijanskim navadama. Hrvatska publika je Austrijancu dala 5 bodova (hrvatski žiri mu je dao 10). Nadalje, publika u Hrvatskoj je 10 bodova dala Albaniji, Švedskoj 8, Finskoj 7, Italiji 6, Austriji 5, Norveškoj 4, Njemačkoj 3, Ukrajini 2 boda i Islandu 1 bod. Naš žiri (u kojem su bili Mia Negovetić, Antonela Doko, Monika Lelas Halambek, Miroslav Lesić te Tihomir Preradović),10 bodova dao je Austriji, a 8 bodova švicarskoj predstavnici kojoj publika ni iz jedne zemlje nije dala nijedan bod.
Kako sve to komentira dugogodišnji pratitelj Eurosonga, Ivan Tandarić, koji je tjednima prije nego što se znao rasplet spektakla pogodio kako bi on mogao izgledati?
"Ovogodišnje finale Eurosonga bilo je puno iznenađenja i kontrasta. Iako mi Austrija nije bila prvi favorit, mogu reći da sam u konačnici zadovoljan ishodom. Pobjednik je donio nešto drugačije - artistički promišljenu i kvalitetnu pjesmu koja se izdvaja iz mase, premda nije osvojila publiku za prvo mjesto ni u jednoj zemlji na televotingu, a nije ni izdominirala kod žirija, kako sam predviđao. Unatoč tome, pobjeda takve pjesme šalje važnu poruku o raznolikosti, pogotovo ako uzmemo u obzir i činjenicu da je JJ (Johannes Pietsch) Austrijanac filipinskog podrijetla koji svojim pojavom ne odgovara stereotipnoj slici tipičnog Austrijanca. S druge strane, moram priznati da sam šokiran i razočaran rezultatima mojih osobnih favorita, na primjer Švedske i Finske - pjesmama koje su, po meni, imale snažan glazbeni identitet, emociju i originalnost. Njihov slab plasman kod publike i (ili) žirija teško mi je objasniti. Zanimljivo je i to da su se kladionice ove godine pokazale znatno manje preciznima nego što smo navikli – što potvrđuje koliko je Eurosong zapravo nepredvidiv, ali i koliko emocije publike ne idu uvijek ruku pod ruku s očekivanjima i brojkama", kaže Tandarić i nastavlja:
"Posebno mi je drago vidjeti da je Tommy Cash iz Estonije dobio 12 bodova od hrvatskog televotinga - to mi je znak da domaća publika zna prepoznati umjetničku hrabrost, originalnost i provokaciju, dok je istovremeno hrvatski žiri ostavio dojam znatno konzervativnijeg i predvidljivijeg ukusa. U tom smislu, publika je ove godine pokazala znatno višu razinu glazbenog senzibiliteta i otvorenosti. Sve u svemu Eurosong ostaje festival kontrasta, iznenađenja i ponekad frustracija, ali upravo u tome leži njegov šarm. Veselim se novoj sezoni i Beču 2026, a nama kojima je Austrija tako blizu, to je savršena prilika da sljedeći Eurosong doživimo uživo, bez aviona i presjedanja."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....