Ovogodišnje Silvestrovo označit će definitivno kraj jedne ere jer će tada na Netflixu biti emitirana posljednja epizoda (filmske duljine) pete, završne sezone hit serije "Stranger Things".
Sezona će biti prikazana u tri dijela, prve četiri epizode 26. studenoga, tri epizode na Božić i posljednja epizoda na Staru godinu, s reprizom u jutarnjim satima Nove godine,a taj će se veliki finale 31. prosinca prikazivati i u limitiranom broju kina. Finale jedne od najpopularnijih televizijskih serija posljednjih desetljeća je remek-djelo, barem tako tvrdi Shawn Levy, izvršni producent i redatelj nekoliko epizoda tijekom svih sezona.
Nezaboravna završnica
Braća Duffer, blizanci Matt i Ross, kreatori, redatelji i izvršni producenti "Stranger Things", napravili su za završnicu serije nešto "zaista nezaboravno", kaže Levy. Za njega i Duffere je pravi završetak serijala bila desetljeće duga misija, Matt i Ross su od samog početka znali kako će serija završiti, a njihova odluka da gotovo dva sata dugu završnu epizodu sami režiraju bila je ključna – trenutak zatvaranja punog kruga.
Što se sve događa u petoj sezoni, čija se radnja odvija u Hawkinsu, Indiana, u jesen 1987. godine, brojni obožavatelji će uskoro doznati, ali premda serija završava, novi portal se otvara jer su braća Duffer za BBC potvrdila da se spin-off serija već priprema.
U pitanju su novi likovi i nova misterija, ali će biti u istom svijetu kao "Stranger Things", Dufferi kažu kako još dosta toga treba istražiti, pa se ljubitelji serije, koja je započela kao nostalgični horor o nestanku dječaka u uspavanom gradiću i vrlo brzo postala jedan od Netflixovih najvećih globalnih hitova, imaju čemu radovati.
Prva sezona prikazana je na Netflixu 15. srpnja 2016. godine, druga i treća slijedile su u listopadu 2017. i srpnju 2019. godine, a četvrta je sezona prikazana u dva dijela, u svibnju i srpnju 2022. godine. Sada, deset godina nakon početka snimanja, dolazi kraj serije, koja je kombinacija horora, znanstvene fantastike, misterije, fantazije i drame o odrastanju.
I sami protagonisti, među kojima je najveća zvijezda Millie Bobby Brown u ulozi Eleven/Jane Hopper, djevojčice s telepatskim i psihokinetičkim sposobnostima, u međuvremenu su odrasli, od djevojčica i dječaka postali mlade žene i muškarci, a zajedno s njima odrastali su i obožavatelji. Millie se, koja će u veljači proslaviti tek 22. rođendan, prošle godine i udala za Jakea Bongiovija, sina glazbene legende Jona Bon Jovija, a u kolovozu ove godine objavili su da su postali roditelji usvojivši djevojčicu, čiji je kum Noah Schnapp, Milliein kolega iz "Stranger Things".
Uznemiravanje i maltretiranje
Premda seriji s golemom globalnom vojskom obožavatelja ne treba dodatno "pumpanje" zanimanja javnosti, uoči premijere pete sezone pojavile su se informacije da je Millie Bobby Brown zbog uznemiravanja i maltretiranja podnijela prijavu protiv kolege Davida Harboura, ali to nije potvrđeno.
Na nedavnoj svjetskoj premijeri završne sezone u Los Angelesu Millie i i David su se srdačno pozdravili i zajedno pozirali fotoreporterima, ili samo odglumili dobre odnose, ali glumačka postava serije inzistira da su svi međusobno u prijateljskim odnosima, dok su braća Duffer kazala kako su osjećali golemu odgovornost da mlađe glumce zaštite tijekom snimanja.
- Kad smo ih angažirali, nismo znali da će serija postati to što jest, a čujete jako puno horor priča o mladim ljudima koji su postali slavni jer svjetla reflektora mogu biti okrutna. Mislim da je pomoglo to što smo imali puno mladih članova glumačke ekipe pa nisu ni kroz što prolazili sami i mogli su se obratiti jedni drugima u izazovnim vremenima – kazao je Ross Duffer.
U kolovozu ove godine objavljeno je da braća Duffer i njihova producentska tvrtka Upside Down Pictures sklapaju četverogodišnji ugovor s Paramountom, što označava kraj njihovog višegodišnjeg partnerstva s Netflixom. Ugovor s Paramountom omogućit će im ne samo kreiranje novih serija za televizijsku i streamig sekciju tog studija, nego i produciranje i režiranje filmskih projekata, što nisu imali priliku raditi tijekom suradnje s Netflixom.
Što god se događalo u spin-off projektima, a Netflix je već prije najavio animiranu seriju "Stranger Things: Tales From ‘85", čija se radnja odvija između događanja u drugoj i trećoj sezoni, originalna serija je postala jedan od najprepoznatljivijih simbola moderne pop kulture, globalni kulturni fenomen spajajući nostalgiju za 80-ima s modernim načinom pričanja priče. Svoj golemi uspjeh može zahvaliti oživljavanju estetike 80-ih godina prošlog stoljeća (što je utjecalo na modernu pop kulturu), jedinstvenoj atmosferi, intrigantnoj radnji, nezaboravnim likovima i vrlo aktivnim online zajednicama obožavatelja, koje su seriju održavale u kulturnoj konverzaciji između sezona.
Opet oživljen glazbeni hit
Serija je potaknula novo globalno zanimanje za glazbu, modu i estetiku 80-ih, a likovi poput Eleven brzo su postali ikone pop kulture.
Kad se u četvrtoj sezoni pojavila pjesma "Running Up That Hill" Kate Bush iz 1985. godine, doživjela je novu eksploziju popularnosti, popela se na prva mjesta ljestvica najslušanijih pjesama i imala više od milijardu streamova na Spotifyju, a sve je to Kate Bush donijelo novu zaradu od oko 2,37 milijuna funta.
Serija je svojevrsna posveta pop-kulturi 80-ih, neki tematski i redateljski elementi inspirirani su radovima Stevena Spielberga, Johna Carpentera, Davida Lyncha, Wesa Cravena i Stephena Kinga, kao i animeom i videoigrama. Njezini su kreatori inspiraciju crpili i iz eksperimenata koji su se odvijali tijekom Hladnog rata i teorija urote koje su uključivale tajne vladine programe.
"Stranger Things" je zaslužna i za izgradnju reputacije Netflixa, koji se u streaming platformu transformirao tek sredinom 2010-ih godina. Premda mnogi "Kući od karata" pridaju zasluge da je donijela slavu Netflixu 2013. godine, "Stranger Things" je povećala popularnost servisa među tinejdžerima. Od početka emitiranja serija je postala sinonim za Netflixov brend, svaka nova sezona obarala je rekorde gledanosti, a "Stranger Things" se našao među tri najgledanija showa svih vremena na Netflixu.
Utjecaj na pop kulturu
Od premijere 2016. godine, serija "Stranger Things" postala je jedan od najvećih fenomena moderne zabave, ali njezin značaj daleko nadmašuje samu zabavu, pokazujući kako jedan običaj televizijski show može imati golemi utjecaj na popularnu kulturu, emocionalno se povezati s različitim generacijama i postati moćno globalno marketinško oruđe.
Primjerice, prema podacima CBS Newsa i Hollywood Reportera, više od 40 milijuna domaćinstava gledalo je treću sezonu tijekom početnog vikenda prikazivanja, a više od stotinu brendova pojavilo se na ekranu ili sudjelovalo u povezanim kampanjama. Reklamna vrijednost tih pojavljivanja procijenjena je na više od 15 milijuna dolara tijekom prvih nekoliko dana prikazivanja treće sezone.
Coca-Cola je jedna od tvrtki koje su uključile "Stranger Things" u svoje reklamne strategije, 2019. su oživjele svoju propalu New Coke iz 1985. godine. Piće se pojavljuje u scenama treće sezone serije, ponovno je izbačeno na tržište u limitiranoj ediciji, pa se povijesna pogreška pretvorila u nostalgični uspjeh.
Burger King je predstavio Upside Down Whopper, hamburger doslovno serviran naopačke, bio je dostupan na samo jedanaest lokacija kao referenca na lik Eleven (11), a kampanja je vrlo brzo postala viralna. Nike je izbacio tenisice Hawkins High, limitirana kolekcija rasprodala se u nekoliko sati. H&M i Levi‘s lansirali su linije odjeće retro estetike, Lego je dizajnirao poseban set...
Profitabilna franšiza
Serija je generirala i opsežni katalog službenih roba, video igara, figurica..., potvrdivši se kao jedna od najprofitabilnijih Netflixovih franšiza. Njezin društveni, kulturni i komercijalni utjecaj pokazuje kako moderna zabava može postati zajednički jezik među generacijama, pokretač brendovskih inovacija i audiovizualne industrije.
"Stranger Things" zapravo nije samo promijenila način na koji gledamo televiziju, promijenila je i način na koji se televizija obraća društvu i tržištu. Serija je puno više od priče o čudovištima i djeci s posebnim moćima, ona majstorski pokazuje kako zabava može utjecati na modu, glazbu, oglašavanje i globalnu komunikaciju.
Serija je podsjetila ljude i kako je izgledao svijet prije pametnih telefona, beskrajnih televizijskih programa, filmova i video igara, ohrabrio ih da budu više u stilu 80-ih, da zastanu i pomirišu ružu, malo uspore životni ritam...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....