Prije sedamdeset godina, Gabrielle ‘Coco‘ Chanel predstavila je ono što će postati jedan od ključnih simbola njezina brenda – torbu 2.55. Ime je dobila prema mjesecu i godini nastanka – veljači 1955. godine – a smatra se prekretnicom u povijesti mode zahvaljujući inovativnom dizajnu.
Modna revolucija
Model 2.55 bio je revolucionaran jer je uveo remen za nošenje preko ramena, praktičan detalj inspiriran vojnim torbama, koji je ženama oslobodio ruke za druge aktivnosti. Iako nam se danas to čini uobičajenim, u to je vrijeme većina ženskih torbi bila predviđena za nošenje u ruci ili u formi pismo-torbe.
- Umorna od nošenja torbi u ruci i njihovog stalnog gubljenja, dodala sam remen i prebacila ga preko ramena, izjavila je Chanel, prema službenim navodima brenda.
Funkcionalni i ženstveni detalji
Coco Chanel zaslužna je i za to što je torbi za rame dodala elemente koji su tada smatrani izrazito ženstvenima: posebne pretince za ruž i puder, te unutarnji džep na patent zatvarač – idealan za ljubavna pisma.
Originalna 2.55 torba imala je pravokutni oblik i prednju kopču poznatu kao ‘Mademoiselle lock‘, nazvanu u čast njezina neudanog statusa. I drugi detalji odavali su osobnu povezanost s dizajnericom – poput kože s karakterističnim prošivima inspiriranim jahačkim jaknama koje je obožavala.
Transformacije kroz desetljeća
Tijekom godina, dizajn 2.55 doživio je brojne reinterpretacije. Sedamdesetih godina tadašnji kreativni direktor Karl Lagerfeld uklonio je Mademoiselle kopču i uveo zatvaranje s isprepletenim slovima CC. U veljači 2005., povodom 50. obljetnice, predstavio je model 2.55 Reissue, vraćajući originalnu kopču. Lagerfeld je dizajnirao i model 11.12, inspiriran Chanel torbom za rame.
Kroz desetljeća, torbu su popularizirale brojne ikone stila – Jacqueline Kennedy, princeza Diana, Jane Fonda, Kate Moss i Penélope Cruz. Danas Chanel nudi više modela nadahnutih originalom, poput Chanel Classic Flap torbe, koja se razlikuje po remenu od isprepletene kože i lanca te po zatvaranju s CC logotipom umjesto Mademoiselle kopče.
Luksuz koji poskupljuje
Današnje verzije 2.55 stoje između 5.200 i 11.700 dolara, ovisno o veličini, prema službenim podacima brenda. Chanel Flap Medium torba, primjerice, 2019. je koštala oko 5.800 eura, a danas doseže cijenu od 10.200 eura – rast od čak 75 %.
Predsjednik modne kuće, Bruno Pavlovsky, ističe kako je za izradu svake Chanel torbe potrebno 278 preciznih koraka te vrhunska vještina kako bi zadovoljila standard brenda. Ipak, na društvenim mrežama raste nezadovoljstvo zbog novih poskupljenja, kupci smatraju da su cijene luksuznih torbi ionako dosegle granicu prihvatljivog.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....