StoryEditorOCM
ZdravljeVISOKI RIZICI

Oprez! Kapi za oči na internetu bez kontrole: moguća prevara, lažna obećanja i opasnost od ozbiljnih infekcija

Piše MOZAIK SD
20. lipnja 2025. - 10:37

Sigurno ste naišli na barem jedan oglas na društvenim mrežama koji tvrdi da postoji prirodan preparat koji “u nekoliko dana vraća vid” ili “uklanja potrebu za naočalama”. Takvi oglasi su sve češći, a poruke u njima zvuče gotovo nevjerojatno, jer najčešće i jesu.

Kampanje su često vrlo uvjerljive: pozivaju vas da napravite “brzi test vida”, ispunite anonimnu anketu, a zatim vas preusmjere na kupnju kapi koje navodno djeluju “odmah”. Mnoge osobe koje imaju problema s vidom, umorne su od naočala ili se boje operacije, lako se uhvate za nadu koju ovakvi oglasi nude, prenosi Nazdravlje.hr.

Ali stvarnost je drukčija. Iz HALMED-a su jasno potvrdili da takvi proizvodi nisu registrirani u Hrvatskoj ni kao lijekovi ni kao medicinski proizvodi. Dodali su i kako postoji sumnja da se radi o lažnom oglašavanju, te da je slučaj proslijeđen farmaceutskoj inspekciji. Štoviše, u Hrvatskoj nije dopuštena prodaja lijekova putem interneta. Lijekove možete kupiti isključivo u ljekarnama i ovlaštenim prodavaonicama, i to pod stručnim nadzorom.

image
/Shutterstock

Zašto je ovo opasno?

Problem nije samo u tome što bacate novac na nešto neučinkovito, iako je i to ozbiljno. Problem je što unosite nepoznatu tvar u oči. A oko je jedan od najosjetljivijih organa u tijelu. Ako se radi o nekontroliranom pripravku, moguća je iritacija, upala, pa i trajna šteta. Osim toga, neke od ovih stranica koriste obrasce za prikupljanje osobnih podataka. Unesete ime, broj telefona i adresu, a onda vas danima zovu da “potvrdite narudžbu” ili vam nude slične “prirodne lijekove” za razne druge tegobe.

Kako se zaštititi?

Informirajte se prije nego što išta kupite ili naručite. Vjerujte ljekarnicima, liječnicima i službenim zdravstvenim institucijama. Ako sumnjate da je oglas lažan, prijavite ga. Oglasi koji obećavaju previše često su tu da bi zlorabili vaše povjerenje, i vaš novac. O zdravlju, pogotovo zdravlju očiju, ne odlučuje Facebook oglas nego stručna osoba. Čuvajte se i budite korak ispred onih koji profitiraju na tuđoj nadi, piše Nazdravlje.hr.

image
/Shutterstock
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. listopad 2025 14:37