StoryEditorOCM
ZdravljePOŠAST NAŠEG DOBA

Stručnjaci o e-cigaretama: ‘Reklamiraju se kao slatkiši, a izazivaju ovisnost! Okus jagode ili mente, a unutra olovo‘

Piše Jelena Banovac
16. srpnja 2025. - 15:52
I dok školski sustav pokušava učiti mlade da se klone nikotina – tržište im ga nudi pod krinkom bezazlenosti/Shutterstock

Pušenje nije samo navika – ono je duboko ukorijenjeni proizvod kulture u kojoj smo rođeni i odgajani. Od zlatne ere francuskog i američkog filma kada su omiljeni glumci izgledali "kul" jer su pušili na ekranu, do reklama koje su cigaretu prikazivale kao čin slobode, moći i osobnog izbora.

Jedan od ključnih trenutaka koji je oblikovao taj narativ dogodio se 1929. godine na njujorškoj Petoj aveniji, kad su mlade žene – u punom simboličkom naletu emancipacije – upalile cigarete u javnosti i nazvale ih "bakljama slobode". No iza te naizgled spontane feminističke geste stajala je PR kampanja koju je osmislio Edward Bernays, nećak Sigmunda Freuda i "otac" odnosa s javnošću. Kampanja je bila izravno naručena od duhanske industrije, s ciljem da se poveća broj pušačica.

Man...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. listopad 2025 22:55