StoryEditorOCM
Životpoduzetnička priča

Kad je počela, Ladi su se podsmjehivali. Sada na Brač dovodi mladence od Britanije do Indije...

Piše Lenka Gospodnetić
19. srpnja 2025. - 12:16

Ako je pitate koja je uloga u njezinu životu najvažnija, Lada Tomšič (37) - dobitnica ovogodišnje nagrade Grada Supetra za opći doprinos kao važna poduzetnica za lokalnu zajednicu - Lada će bez dvoumljenja reći: uloga majke.

Jer, iako ta diplomirana ekonomistica-stručnjakinja za marketing već 15 godina vodi uspješan posao vezan za organizaciju vjenčanja (Weddings Brač), te se bavi turizmom kao vlasnica agencije "Idi i vidi", ono što "dira najtananije žice njezina bića" je ljubav prema jedincu lijepog imena Val. Njemu je - pazite sad - i posvetila veoma uspješnu slikovnicu koju je sama napisala i ilustrirala!

image
Duje Klarić/Cropix

Slikovnica se zove "Zato što te volim" i prilagođena je djeci koja uče prva slova, a glavni je protagonist, pogađate, jedan dječak kojemu se obraća majka puna ljubavi. To je ujedno i mali vodič kroz svijet ranog majčinstva, svaka je stranica puna jednostavnih, ali snažnih poruka, dakako natopljenih bezgraničnom ljubavlju. Slike koje je Tomšič nacrtala digitalnom metodom također "govore tisuću riječi", ona sama priznaje da joj je ta slikovnica vjerojatno najdraži poslovni pothvat koji to u početku uopće nije trebao biti!

Turistički storytelling-pristup

Posjetili smo je u njezinu supetarsku domu (na Braču), gdje su nas dočekali ona, Val i - njegov djed Mirko, Ladin otac, umirovljeni pomorac i nono-servis koji je nakon uspješnog fotografiranja mališana odveo na zasluženi sladoled u grad.

- Najdraži mi je čokoladni - konspirativno nam je šapnuo Val prije šetnje. A mi smo se bacili - na kavu. I sok od bazge.

- Sama sam je ubrala i napravila sok - osmjehuje se ova jednostavna, šarmantna žena. Ona i Val žive sami, razvedena je no Lada kao da funkcionira "za dvoje". Ona je doista uspješna poslovna žena koja je organizirala na stotine osebujnih vjenčanja, raznih događanja, kao i turističkih tura. Sve to "hendla" s lakoćom, ima tu i teških dana i kompliciranih klijenata, zahtjevnih - kao što i zaslužuju. Ipak je vjenčanje, kažu, najvažniji dan u životu. Barem dok ne rodite dijete; zato Val jest u fokusu Ladina života.

To se osjeća na svakoj stranici Ladine slikovnice, a ona ju je baš imala želju stvoriti, i to zbog Vala ali i - pokojne majke Ane.

- Otac je uvijek navigavao, bili smo puno vremena same s mamom sestra Tina (danas moja ogromna podrška) i ja, mama nam je kao malenima čitala slikovnice, uvijek pričala neke priče. Mislim da su priče djeci jako važne, i mislila sam na mamu također radeći na "Zato što te volim".

Prije no što prozborimo koju riječ o organizaciji vjenčanja - od kojih Tomšič živi - recimo nešto o slikovnici od koje ne živi, ali ju je stvorila - za gušt.

image

Njezina slikovnica zove se ‘Zato što te volim‘ i prilagođena je djeci koja uče prva slova

Duje Klarić/Cropix

- Ponudila sam je, onako bez velikih očekivanja zagrebačkom nakladniku Planetopija - i prihvatili su! Tiskana je i prodana diljem Hrvatske najprije u tisuću primjeraka, da bi uskoro bilo dotiskano još tisuću! Slikovnica je našla put do srca roditelja, čitatelja - sažima Lada, koja će dogodine u svibnju biti i dionica prvog izdanja supetarskog Festivala priča za djecu. Ona očigledno ima što za ispričati!

I kao poduzetnica njeguje turistički storytelling-pristup, hvala Bogu, Brač je destinacija za "mali miljun" priča. Svoju su wedding-story na škoj utkali mnogi, najviše strani državljani koji su se na nekom ljetovanju zaljubili u otok, ali ima - vjerovali ili ne - i onih koji nikad na Brač kročili nisu! A baš tu su naumili reći sudbonosno "da".

S Otoka na otok

- Volim boutique-vjenčanja, nevelika, intimnija, do 50 ljudi. Dakako, ima manjih ali i većih, najveće mi je bilo od oko 160 uzvanika. Bude tu i takozvanih fake-vjenčanja, to jest proslava nakon što se formalni obred obavio u matičnoj zemlji, ali sa elementima koji podsjećaju na razmjenu bračnih zavjeta. Crkvena i svjetovna, ipak prevladavaju ova potonja; zbog jezične barijere, uglavnom - približava osnovne konture svoga "core-businessa" šarmantna Supetranka.

Što se pak tiče nacionalnosti njezinih klijenata, čak 90 posto njih dolazi s Otoka! No, onog puno većeg od Brača, naime iz Velike Britanije. Eto, s Otoka na otok!

image
Duje Klarić/Cropix

- Nađu me u bespućima digitalnog marketinga, čitaju recenzije, prate preporuke... Baš smo kod njih etablirani, čini se. Britanci vole Brač, ali bude i mladenaca čak iz Indije, Vijetnama, SAD-a. Bude i domaćih ljudi, ali oni se ipak uglavnom organiziraju sami, poznaju lokalne prilike od ugostiteljstva do nabavke dekoracija, cvijeća i drugog - kazuje.

U sklopu turističke agencije "Idi i vidi", pak, najviše organizira kraće ture za obilazak otočkih "highlightera", ide se od Muzeja uja u Škripu do Vidove gore, atelijera Jakšić, bude tu uključena i izrada suvenira s umjetnicom Idom Jakšić, dakako i neka degustacija...

- Sezona vjenčanja je kao i ova turistička: od travnja do kraja listopada. Mogu vam reći da je već 2026. godina poprilično bukirana - otkriva naša sugovornica.

A dok su "lažna vjenčanja" simpatična jer počesto "gosti uopće ne skuže" tu dražesnu podvalu, bude i drugih osebujnih vjenčanja. Jedno od onih koje Lada pamti je vjenčanje dvije Amerikanke u solidnim pedesetima. Bile su divne osobe, i sve se odvilo tako skladno, idealno.

image

‘Britanci vole Brač, ali bude i mladenaca čak iz Indije, Vijetnama, SAD-a‘

Duje Klarić/Cropix

- Prije desetak godina još su mi se podsmjehivali u vezi organiziranja vjenčanja kao nekog neozbiljnog biznisa. A evo, opstala sam na tržištu. I mogu sa svojim sinom živjeti od toga - zadovoljno će Lada Tomšič, poduzetnica, mama, umjetnica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. listopad 2025 09:01