StoryEditorOCM
Životkako nas varaju

Niste ni svjesni podlih trikova trgovaca: Znate zašto su jaja i mlijeko tek na kraju trgovine? Ništa nije slučajno

Piše MOZAIK SD
2. prosinca 2025. - 08:57

Društvene mreže pokazale su se vrlo korisnima kada je riječ o razotkrivanju raznih "sitnih nečistoća“ koje su, recimo, na granici prihvatljivog. Ne radi se o kaznenim djelima, već o možda pomalo upitnim praksama.

Jeste li ikada ušli u trgovinu s namjerom da kupite samo litru mlijeka, a izašli s punim kolicima? To nije slučajnost – supermarketi koriste niz pametnih trikova kako bi vas naveli da kupujete više nego što ste planirali. Od rasporeda polica do položaja blagajni, svaki detalj je pažljivo osmišljen kako bi manipulirao vašim navikama kupovine.

Jedan student arhitektonskog dizajna, Reeves Connelly, podijelio je na TikToku insajderske informacije o tome kako trgovine oblikuju svoje prostore da bi vas potaknule na impulzivnu potrošnju.

Prvo što primijetite kada uđete u trgovinu obično su svježe namirnice – voće i povrće. To nije slučajno. Cilj je da se osjećate zdravo i odgovorno dok punite košaricu, kako biste kasnije imali manje grižnje savjesti dok uzimate grickalice i slatkiše.

Vabe nas

A što je s osnovnim namirnicama mlijeka i jaja? One su gotovo uvijek na kraju trgovine. Da biste došli do njih, morate proći kroz brojne police pune primamljivih proizvoda koje inače ne biste kupili. Osim toga, na krajevima prolaza često se nalaze nezdrave opcije poput čokoladica i gaziranih pića – savršeno smještene da vas dodatno iskušaju.

Supermarketi ciljaju i na djecu – šarene, slatke žitarice uvijek su postavljene u razini njihovih očiju, dok su zdravije opcije stavljene visoko, izvan dosega. Tako dijete lako zgrabi kutiju omiljenih pahuljica i nagovara roditelje na kupnju.

Mijenjanje pozicija

Još jedan trik? Raspored proizvoda nikada nije trajan. Trgovine redovito mijenjaju pozicije artikala kako biste se osjećali dezorijentirano i morali prolaziti kroz što više redova u potrazi za onim što vam treba.

I naravno, tu su i blagajne. Smještene su tik do izlaza, a oko njih su male, ali skupe poslastice – savršene za one posljednje impulzivne kupnje dok čekate na red. Sljedeći put kada se zateknete s hrpom stvari koje niste planirali kupiti, sjetite se – nije problem u vama. Supermarketi su već unaprijed isplanirali kako će vas navesti da potrošite više.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2025 07:47