StoryEditorOCM
Životprovjerene metode

Ovo je podlo! Kako se kupcima manipulira da ostave napojnice? Uz ove suptilne trikove daju i više nego su planirali

Piše MOZAIK SD
10. svibnja 2025. - 17:19

Odluka o tome koliko napojnice netko ostavi nakon posjeta restoranu zapravo bi trebala ovisiti o usluzi i zadovoljstvu. No, kupci su često podložni raznim trikovima.

Malim trikovima prodavači i konobari uspijevaju potaknuti goste da ostave više novca. Većina tih trikova ljudima uopće nije poznata, a iza njih često stoje jednostavne marketinške strategije.

‘Pokušaji manipulacije‘

Profesor marketinga Michael Steiner s privatnog sveučilišta Witten/Herdecke za Njemačku novinsku agenciju (dpa) objašnjava najčešće “pokušaje manipulacije”. Sitnim darovima, stvaranjem bliskosti, zahvalama i suptilnim pritiskom, kupce se motivira da ostave veću napojnicu.

Evo kako ti skriveni trikovi funkcioniraju:

- Darovi: Uz račun se često dobije nešto dodatno – na primjer bombon, rakija “na račun kuće” ili čokoladica za djecu.

- Bliskost: Prodavači i osoblje u ugostiteljstvu rado započinju neobavezan razgovor (small talk) s gostima kako bi stvorili osjećaj povezanosti.

- Pritisak: Ako je uz opcije za napojnicu istaknuto, primjerice, “100 % napojnice ide našim zaposlenicima”, to povećava spremnost da se ostavi više.

- Zahvala: Ako se na ekranu prije odabira iznosa napojnice pojavi poruka zahvale, i to može povećati vjerojatnost da će gost ostaviti napojnicu.

Svi ovi jednostavni trikovi manipuliraju kupcima da ostave više napojnice nego što su prvotno namjeravali. I u trgovinama postoje trikovi koje supermarketi i diskonti koriste kako bi izmamili više novca od potrošača, piše Fenix magazin.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 13:12