Dalmatinci cijeloga života pjevaju o moru, a najveći broj njih nikada ne zaplovi vlastitim brodom. Uvijek je nešto drugo prioritet, škola, posao, auto, stan, krediti... Iako i najmanji kaić nudi puno sreće i zadovoljstva, tek s brodom na kojem se može prespavati počinje pravo uživanje u moru.
Naravno, tko ima sreće doći do toga i imati slobodnog vremena za plovidbu. Jedan od sretnika koji se nedavno pridružio nautičkoj familiji je splitski pjevač i komiški kuhar Luka Nižetić.
Široj javnosti poznat kao hedonist koji, sudeći po društvenim mrežama, prilično uspješno usklađuje privatne i poslovne obveze tako da javnosti često dijeli zen trenutke iz svoje ljetne rezidencije.
Prinova u njegovoj obitelji je španjolski gliser Nuva 9 Cabin, moderan brod koji smo imali prilike isprobati u Otvorenom moru. Brod će moći vidjeti i na sajmu u Biogradu.
Ovo će možda zvučati kao reklama, ali Luka je naš pretplatnik i to je dijelom kumovalo njegovu ulasku u svijet brodovlasnika.
• Koliko je trajala potraga za idealnim brodom?
– Tražili smo brod otprilike godinu dana. Nisam htio ništa brzopleto, želio sam da to stvarno bude brod koji će nam odgovarati i estetski i funkcionalno. Kad smo se spojili s ekipom iz Pitter Yachtinga, sve je nekako sjelo na svoje mjesto.
Prvenstveno smo se našli kao ljudi koji dijele slične vizije i razmišljaju na istom tragu. Tražili smo brod koji spaja moderan dizajn, funkcionalnost, ali i neku mediteransku otkačenost.
A onda smo upoznali Nuvu M9 Cabin. Dovoljno je elegantna da s njom uploviš u Veneciju, a dovoljno cool da s nje skočiš gol u Stinivu.
Nismo više ni tražili drugu opciju. Još kad smo napravili prvi đir, znali smo da je to to.
• Je li istinita priča da si se na Nuvu odlučio nakon teksta u Otvorenom moru?
– Je, zapravo jest. Nisam od onih koji kupuju brod impulzivno, volim istražiti, isprobati, proučiti. Naišao sam na tekst Nuve M9 u Otvorenom moru i odmah mi je zapela za oko.
Bio sam u fazi kad sam tražio nešto što će spojiti dobar stil i funkcionalnost, a Nuva mi se učinila kao savršena kombinacija svega toga.
Nakon toga sam se samo još više zaljubio u ideju da bude dio Fabrika Boatlife priče o kojoj već dulje vrijeme razgovaramo unutar Fabrike.
• Kako bi je opisao, sviđa li ti se španjolski dizajn?
– Apsolutno. Španjolci imaju taj poseban pristup estetici, sve je jednostavno, ali s karakterom.
Kod Nuve M9 me oduševila čistoća linija, prozračnost i elegancija. Nema nepotrebnih elemenata, sve je u funkciji užitka i pokreta.
Taj mediteranski duh, ali u suvremenom, gotovo arhitektonskom izdanju, to nam se jako svidjelo.
Dizajn je ležeran, ali istovremeno sofisticiran, tako bih se možda izrazio.
Kad uđeš na brod, imaš dojam da si na mjestu koje je zamišljeno s jako dobrim osjećajem za prostor.
• Kakva joj je kužina?
– Za brod te veličine, iznenađujuće dobra. Sve je promišljeno, kompaktno i funkcionalno.
Nije do sada bilo puno vremena za kužinavanje s obzirom na to da smo se tek ovo ljeto upoznavali s brodom i svim tehničkim elementima po pitanju plovidbe.
Sljedeće ljeto, kada budemo malo opušteniji, krećem sa svojim kulinarskim vještinama, prvo s dva jaja na oko i bokun slanine, a onda možda i neka manistra na pome ili s jastogom.
• Je li bilo što ribolova i carpaccia?
– Bilo je najviše brige oko toga kako ćemo uloviti, gdje i kako vezati brod.
Sve ove popratne igrarije ostavljamo za sljedeću sezonu kada budemo nešto iskusniji.
Štošta nas još čeka kada su u pitanju avanture s našom Nuvom. Jako se veselimo svemu što slijedi.
• Koja su ti bila prva skiperska i brodovlasnička iskustva?
– Odmah smo odlučili brod sami prevesti od Biograda do Komiže, i to je zapravo bila moja prva prava vožnja.
Velika vožnja, pogotovo ako uzmeš u obzir da sam tek prije sezone položio za B kategoriju.
Bilo je malo straha, naravno, ali more je bilo mirno, vrijeme idealno, a osjećaj na Nuvi je bio nestvaran. Taj osjećaj kad sam je prvi put samostalno vozio neprocjenjiv je.
Došli smo sigurno u Komižu, gdje nas je dočekala ekipa iz Fabrike sa šampanjcem, kao da smo oplovili svijet, a ne samo doveli brod iz Biograda. Bilo je jako smiješno, ali i emotivno.
Sve sam sigurniji u vožnji, privezivanju, uplovljavanju u luku.
Za prvu sezonu stvarno sam prezadovoljan i veselim se svemu što nam donosi nova morska avantura s našom Nuvom.
• Vis zna biti ćudljiv, je li bilo iskustva s neverama i većim valovima?
– Bilo je situacija kad se vrijeme promijeni u pet minuta, ili s kopna more izgleda sasvim mirno i idilično, a kad iziđeš vidiš pravo stanje.
Susretali smo se s velikim valovima, no nije nas uhvatila nijedna veća nevera, ali za nas početnike i valovi od metar i pol nisu baš mačji kašalj.
Nuva je toliko stabilna i brod je koji nam ulijeva golemo povjerenje tako da smo se osjećali sigurno, što nam je i bio jedan od preduvjeta kod kupnje broda.
Sigurnost na prvom mjestu.
• Imaš li želju jedrilicom oploviti svijet?
– Za sada, prvo s Nuvom obići Jadran, a onda ćemo vidjeti što dalje.
Volim avanturu, ali što sam stariji, sve više volim sigurnost i da ipak znam što me čeka, iako, kada je more u pitanju, smiješno je to očekivati jer je teško uvijek predvidjeti situaciju.
Ajmo ovako: avantura, ali kontrolirana.
Ha, ha. To za sada ne uključuje oploviti svijet jedrilicom.
• Je li bilo teško pronaći vez u Komiži?
– Apsolutno. Komiža je mali raj, ali i gužva zna biti ozbiljna.
Svi bi htjeli biti baš tu, a mjesta je ograničeno.
Imao sam sreće i dobre ljude koji su pomogli da sve riješimo.
• Koje bi rute preporučio onima koji nikada nisu bili na Visu?
– Krenuti iz Komiže prema Biševu, stati u Mezuporat, otići do Modre špilje, pa dalje prema Velom Budikovcu i Zelenoj špilji.
Tko voli mirnije uvale, neka ode na Smokovu, Pritišćinu ili Duboku.
Stiniva je prekrasna, ali gotovo uvijek prepuna turista, ali ako baš želite, onda neka to bude u predsezoni ili posezoni.
A za malo veće avanturiste preporučio bih Brusnik, jedan od dva vulkanska hrvatska otoka.
To je pravi biser. Kao da se nalaziš na nekom drugom planetu, a kristalno more kakvo ne možeš ni zamisliti.
A oni još malo veći avanturisti neka se upute put Jabuke.
• Dokle ste najdalje išli s Nuvom?
– Uglavnom smo se vozili po Viškom arhipelagu, to nam je nekako baza i najdraži teren.
Ako računamo rutu Biograd – Komiža, kojom smo brod dovezli kad smo ga prvi put uzeli, onda je to definitivno najduža vožnja, prava mala ekspedicija za prvu sezonu.
Osim toga, bili smo do Hvara, obišli smo Paklene otoke, Brusnik, pa čak i Svetac.
Uglavnom, sve u krugu oko Visa, s ponekim izletom prema Hvaru.
Za prvu godinu smo jako zadovoljni, upoznali smo brod, testirali ga u raznim uvjetima i svaki put uživali u plovidbi.
Nema žurbe, pomalo, onako kako i treba biti kad si na moru.
• Brod se povremeno iznajmljuje, kakve su reakcije gostiju?
– Reakcije su stvarno sjajne. Ljudi najviše komentiraju da se odmah osjeti neka posebna energija na brodu, da nije to klasičan čarter-brod.
Fabrika Boatlife za nas nije posao, nego stil života, i mislim da se ta energija prenese i na svakog tko kroči na brod.
S Nuvom gostima, uz sve ljepote i blagodati ljeta na otoku, pružamo i jedan suptilan osjećaj luksuza, ali onog nepretencioznog, te nam često kažu da im je dan na Nuvi bio najljepši trenutak odmora, što nam je zapravo najveći kompliment.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....