Itekako je zanimljiva priča o šibenskoj obitelji Košuljandić. Poslije uspješnog glazbenog i nešto kraćeg sportskog puta, otac Zoran se sa suprugom Marinom odlučio na otvaranje ugostiteljskog objekta na nenaseljenom otoku Kaknu. Tamo žive i danas na gotovo robinzonski način. Sa svoje su dvije osobne iskaznice Zoran i supruga otok učinili naseljenim!
Sin Marko počeo je kao „mali od kužine“ u obiteljskom restoranu, okušao se kao juniorski vratar na Šubićevcu da bi se potom silno zainteresirao za malu brodogradnju. Tako je dogurao do predsjednika uprave i (su)vlasnika tvrtke „Shadows Nautics“, koja je postala uspješnom i poznatom ne samo u Lijepoj našoj, već i na europskoj razini.
- Gotovo sam pao u nesvijest od, blago rečeno, ugodnog iznenađenja, kad me Andreus Kubelius, pročelnik EU za obranu na briselskom primanju za 150 proizvođača oružja i obrambene tehnike iz cijele Europe najavio riječima: „A sad ćemo vam predstaviti jednog od najzanimljivijih proizvođača plovila za posebno borbeno djelovanje“. Svoju nemalu radost sam, prije svih, podijelio sa Šibenčaninom Antom Škugorom, koji je, inače zaposlen u briselskim kancelarijama – s neskrivenim zadovoljstvom počeo je Marko naš razgovor. S naglaskom na Bruxelles, gdje je boravio nedavno. Kao predstavnik jedne od 6 hrvatskih tvrtki, orijentiranih na obrambenu industriju.
A naša ugodna šibenska ćakula počela je s danom zakašnjenja. Prvi je pokušaj bio neuspješan, jer je Košuljandić morao hitno u Split. Iz poslovnih razloga.
- U Splitu sam potpisao ugovor o kupnji jedne proizvodne hale na Podima, koja je bila dosad u vlasništvu njemačkog poduzetnika, te tako riješio problem koji traje gotovo 2 godine. Problem je bio u tome da sam htio podignuti vlastitu halu na Podima, ali sam naišao na ne baš shvatljive administrativne zapreke. Znate, ja sam mogao gotovo besplatno dobiti halu u zadarskoj Gaženici, ali sam to odbio, neovisno od toga što bih financijski prošao puno bolje. A razlog je jednostavan. Kao zakleti Šibenčanin želim raditi na Podima, zaposliti šibensku mladost, posebice buduće stručnjake, koje smo spremni i stipendirati – objasnio nam je Marko.
Da se dobar glas, ne samo u Bruxellesu daleko čuje govore podaci o narudžbama, koje je dobila šibenska tvrtka „Shadows Nautics“.
- Francuzi su nam naručili 6 borbenih plovila s potpunim naoružanjem. Pri kraju smo dogovora i s Ukrajincima. Oni žele brodice, koje mogu nositi i raketni sustav. Da je svijet, posebice poslovni, ipak, mali govore i narudžbe, koje su preko njemačkog posrednika stigle iz Pakistana i Nigerije – otkriva naš sugovornik.
Veliku pozornost na sebe Košuljandićeva tvrtka skrenula je na sebe, kad se brodica „Shadow Patrol 47“ pojavila na vojnoj paradi u Zagrebu, održanoj u čast 30. obljetnice Oluje. S izgledom koji asocira na svemirske letjelice.
- Bez lažne skromnosti kazat ću kako je unutrašnjost broda još atraktivnija. A mi smo svoju proizvodnju orijentirali ne samo na vojne, već i civilne potrebe. Rado bih spomenuo model koji plasiramo na nautičkom tržištu – otkriva naš sugovornik.
Nije samo već spomenuti Andreus Kubelius nahvalio šibenskog poduzetnika. Za komplimentima u stilu „to je simbol nautičke obrambene industrije“ posegnula je i hrvatska EU-parlamantarka Željana Zovko. Ona je na Markovu adresu poslala i posebno pismo zahvale. Prema Košuljandićevim projektima nije indiferentno ni Ministarstvo obrane.
- Ne želim nikome podilaziti, ali sam uvjeren da ministar i potpredsjednik vlade Ivan Anušić na pravi način predstavlja našu zemlju na europskim usporednicama. A jednako se ponaša i unutar Hrvatske. O tome (ne)izravno govori i nedavni posjet Čovićevu „Vikomu“ na Podima. Kao najava da će se i ta tvrtka vjerojatno uključiti u novu hrvatsku obrambenu strategiju. Naše poslovanje uvelike pomaže i Goran Basarac, predsjednik udruge HKKOI. Ne mogu se potužiti ni na suradnju s MORH-om – ne štedi pohvale Marko Košuljandić.
Simbolična veza tvrtke „Shadows Nautics“ s MORH-om je, nema sumnje, Šibenčanin Tomislav Slavica, koji je 25 godina letio s kanaderom, a danas je voditelj operative u šibenskoj proizvodnji brodica različite namjene. Vrijedno je istaknuti i da sve četiri verzije proizvodnje „Shadow“ brodica imaju certifikaciju na europskom tržištu.
- Novi pogon na Podima već praktički radi, ali smo i planirali svečano otvaranje u ožujku iduće godine. U poslu oko uređenja hale posebno bih pohvalio splitske arhitekte Srđana Đakovića i Alfredu Ivanišević, ali i naše šibenske Juru i Ivana Urema. U svemu raduje i želja visokih hrvatskih dužnosnika da se pojave na svečanosti službenog otvaranja pogona – završio je Marko Košuljandić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....