StoryEditorOCM

veliki uspjehPokrenula je prvi hrvatski ‘zeleni Booking‘, a tek joj je 29. Evo zašto svi pričaju o njezinoj platformi...

Piše Sara Šarić
2. prosinca 2025. - 14:47
Ines Kovačić, ekoinženjerka i osnivačica platforme ”Green Stay Croatia” te jedna od dobitnica ovogodišnjih potpora projekta ”Pokreni nešto svoje”/Privatni arhiv

U svijetu u kojem putovanja želimo doživjeti punim plućima, ali i s više odgovornosti prema mjestima koja posjećujemo, održivost više nije trend ni luksuz - postala je nužnost. Upravo zato među dobitnicima ovogodišnjeg programa potpore impact poduzetnicima „Pokreni nešto svoje”, posebno se istaknula Green Stay Croatia, prva hrvatska web platforma koja na jednom mjestu okuplja ekološki odgovorne smještaje i autentična iskustva, a iza koje stoji energična, poduzetna i iznenađujuće skromna Ines Kovačić.

Ova 29-godišnjakinja iz Ludbrega, prvostupnica ekoinženjerstva i magistra turizma, nagrađivana je dvaput tijekom studija: za izvrsnost, a dobila je i Dekanovu nagradu. No najvažniju ideju dobila je dok je radila na završnom i diplomskom radu.

– Dok sam pripremala završni rad shvatila sam da u Hrvatskoj ne postoji platforma koja objedinjuje informacije o održivom smještaju i turizmu. To me potaknulo da počnem istraživati temu i razvijati svoj diplomski rad upravo na tom području te ga kasnije pretvorim i u stvarni projekt – objašnjava nam Ines.

I tako je rođena platforma Green Stay Croatia, koja promovira održivi turizam u Hrvatskoj te digitalno mjesto koje pruža jednostavno i vjerodostojno rješenje za sve koji žele putovati odgovorno i održivo: od mora do planina, od ruralnih do eko-certificiranih smještaja.

image
/Privatni arhiv

Od ideje do nagrađenog startupa

Pokretanje prvog hrvatskog servisa ove vrste, govori nam Ines, nije bilo jednostavno. Financije, istraživanje tržišta, sve su to koraci koje prolazi svaki startup.

– Nailaziš na nepoznate situacije i prepreke, ali ja sam prilično prilagodljiva osoba koja voli tražiti rješenja pa sam kroz taj proces naučila puno i uspjela prevladati određene izazove – objašnjava.

Istrajnost joj se isplatila. Platforma je osvojila prestižne nagrade: ušla je među 10 najboljih malih poduzeća u Hrvatskoj u sklopu EU programa FU-TOURISM, ali i u 60 najboljih projekata od 380 prijava iz šest zemalja koji ulaze u međunarodni akcelerator. Za mladi startup impresivno, a za hrvatski turizam – itekako važno.

– Osvojene nagrade i priznanja velika su potvrda da Green Stay Croatia doprinosi zelenoj i digitalnoj transformaciji turizma. Za nas i projekt, to znači dodatnu vidljivost, kredibilitet i motivaciju da nastavimo razvijati platformu. Uz već spomenuta priznanja, platforma je također nominirana za World Summit Awards 2025, što dodatno potvrđuje njezin međunarodni potencijal. U sljedećoj fazi planiramo nadograditi platformu kako bismo poboljšali korisničko iskustvo, proširili tim i pružiti još kvalitetniju promociju smještajima i iskustvima. Detalje o nekim našim uzbudljivim planovima zasad čuvamo kao malu tajnu. Uskoro ćemo otkriti više – najavljuje poduzetnica.

image
Screenshot

Program Pokreni nešto svoje financijski podržava Philip Morris Zagreb, dok ga provodi ACT Grupa iz Čakovca. Cilj programa je osnažiti impact poduzetnike koji, osim poslovnog uspjeha, doprinose pozitivnim društvenim i ekološkim promjenama. Program pruža financijsku i mentorsku podršku malim poduzetnicima i start-upovima čiji projekti donose inovativna i održiva rješenja za društvene i ekološke izazove te pritom stvaraju pozitivan društveni utjecaj.

Kolektivni pozitivan utjecaj programa kontinuirano raste, što potvrđuje i rast društvenog povrata programa. On iz godine u godinu raste, a u prošloj je godini tako stvoreno 4,48 eura društvenog dobra na svaki uloženi euro. Program se provodi već devetu godinu zaredom, a ukupna vrijednost i ovogodišnje podrške koju osigurava Philip Morris Zagreb premašuje 90.000 eura, što uključuje bespovratna sredstava te mentorsko-edukativni program u trajanju od preko 420 sati u godini.

Kako izgleda održivost u praksi?

Na platformi danas možete birati između 80-ak smještajnih jedinica, od kojih čak 12 ima neku vrstu certifikata ili nagrade, a čak dvije kuće nose EU Ecolabel – jedine takve u Hrvatskoj. Ostali posjeduju certifikate poput Eco Domus, Good Travel Seal, Simply the Best i drugih. No, certifikat nije uvjet.

– Smještaje biramo prema kombinaciji postojećih ekoloških certifikata i naše interne provjere, koja uključuje detaljan obrazac, fotografije i dodatne informacije od vlasnika. Na taj način osiguravamo da svaki smještaj i iskustvo na platformi doista zadovoljava kriterije održivosti i kvalitete. No, certifikat nije uvjet za pridruživanje – objašnjava Ines.

A tko zapravo koristi platformu? Najbrojniji su, saznajemo, parovi i obitelji s djecom, a slijede ih mlađi putnici i kombinacija domaćih i stranih gostiju.

– Ono što im je najvažnije pri odabiru smještaja jest blizina prirode, mir i tišina, kao i mogućnost autentičnog i održivog doživljaja destinacije – ističe.

image
/Privatni arhiv

Smjer u kojem Hrvatska mora ići

Domaći turizam polako mijenja smjer... Gostima je sve važnije gdje ide njihov novac te kakav trag ostavljaju na destinaciju, dok iznajmljivači sve više ulažu u stvarne ekološke standarde. Održivi turizam u Hrvatskoj zato postaje sve popularniji: i gosti i pružatelji usluga sve jasnije prepoznaju prednosti odgovornijeg poslovanja, a izbjegavanje greenwashinga postaje nužnost, a ne opcija. U takvom krajoliku Green Stay Croatia ima važnu ulogu.

– Želimo se pozicionirati kao prva i najpouzdanija platforma za održivi turizam, pružajući kvalitetnu ponudu smještaja i iskustava koja su zaista ekološki i društveno odgovorna – zaključuje Ines.

image
Philip Morris Zagreb

Zašto je ovaj projekt važan

Ovaj projekt pokazuje ono najvažnije – da inovacija ne mora biti tehnologija iz Silicijske doline. Ines je dokaz da jedan dobar uvid, strast prema temi i hrabrost da se pokuša mogu stvoriti proizvod koji donosi stvarnu vrijednost zajednici, gostima, iznajmljivačima i okolišu.

Green Stay Croatia nije samo projekt. To je signal da hrvatski turizam može biti bolji i zeleniji. I da ponekad, za velike promjene, treba samo jedna uporna 29-godišnjakinja iz Ludbrega.

Native sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Slobodne Dalmacije i Philip Morris Zagreb.

11. prosinac 2025 21:11