Porinut u srpnju 1959., a potpuno završen u prosincu 1961. Savannah je bio prvi teretni brod na nuklearni pogon.
Dužine 181, a širine 24 metra i prekrasnih linija, Savannah je više podsjećao na ekskluzivnu jahtu nego na teretni brod.
Na jahtu je podsjećao i svojim luksuznim interijerom i komforom, kako za članove posade, tako i za putnike.
Brod nazvan po prvom parobrodu koji je preplovio Atlantik je bio zamišljen kao reprezentativni primjer za promociju atomskog pogona ne samo u ratnoj, nego i u civilnoj mornarici pa je, nauštrb teretnog prostora, velik dio broda bio namijenjen putnicima i njihovom komforu.
Tako su se na brodu našli i sadržaji neuobičajeni za teretne brodove: 30 klimatiziranih kabina, svaka sa svojom kupaonicom, blagovaonica za 100 ljudi, lounge saloni koji su se mogli pretvoriti u kinosalu, bazen, bogato opremljena biblioteka...
Od prvog dana je bilo jasno da, unatoč tome što samo s jednim punjenjem goriva, ploveći brzinom od 20 čvorova, brod ima autonomiju od 300 tisuća milja, Savannah ne može konkurirati teretnim brodovima s dizelskim motorima.
Dijelom zato jer je, u odnosu na druge trgovačke brodove te veličine imao puno manji kapacitet teretnog prostora, a dijelom i zato jer je zahtijevao i znatno brojniju i više osposobljenu/skuplju posadu.
Brod je iz aktivne plovidbe povučen u siječnju 1972. da bi nakon toga bio izložen u nekoliko američkih pomorskih muzeja.
Savannah je 1982. upisan u Nacionalni registar povijesnih dobara da bi devet godina kasnije, kao najpoznatiji i najočuvaniji predstavnik Atoms for Peace programa bio proglašen nacionalnim spomenikom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....