 
U jedriličarskom klubu Zenta pdržana je prigodna svečanost povodom osvojenog prvog mjesta Ante Kovačevića na svjetskom prvenstvu klase 10R radio upravljanih jedrilica. Također obilježeno je i prvo mjesto Zvonka Jelačića na otvorenom prvenstvu Azije u klasi RU jedrilica IOM.
Tim povodom Damir Dominović, predsjednik JK Zenta napisao je zanimljivu objavu na Facebooku koju prenosimo:
" Vrijeme radnje 1876. Država, već tada, iznimno bogate pomorske tradicije. Mjesto radnje park, jezero neposredno do jedne od kraljevskih palača u srcu velikog europskog grada. Godina je to osnivanja jednog od najstarijih klubova za jedrenje modelima.
Počeci jedrenja s modelima zabilježeni su još 1720., gotovo 150 godina ranije. Ustanovljena su stroga pravila, koja definiraju određene klase i potiču kreativnost, inovativnost, istraživanje, testiranje i na kraju natjecanje.
U državi koja drži do svoje tradicije ne treba naglašavati da su članovi, zaštitnici, predsjednici, jedni od najvećih pomoraca, kapetana, uglednika i ostala građanska elita. Prostor kluba, u neposrednoj blizini jedne od kraljevskih palača, budžet, alati, radionice, osiguravaju brojne mogućnosti. Klubovi takve i slične povijesti u to doba postoje u Engleskoj, Francuskoj, SAD....
Ova priča je o klubovima Model Yacht Sailing Association i London Model Yacht Club, sa sjedištem na jezeru uz Kensingtonsku palaču u srcu Londona. Klubovi djeluju zajedno 150 godina na istom prostoru.
Početkom ugradnje sofisticiranih elektroničkih komponenti, koje jedrenje i upravljivost modela dovode u realne situacije i mogućnosti, kao i jedrenje velikim brodovima, započinje revolucija u razvoju radioupravljanog jedrenja u koje su uključeni vrhunski elektroničari, brodograditelji i jedriličari.
Modeli postaju putokaz za razvoj linija trupa, materijala, oblika jedara i jedan su od važnih čimbenika u očuvanju pomorske tradicije, naravno u državama koje do pomorske tradicije drže.
Od 1950. održavaju se svjetska prvenstva za jedrenje radio upravljanim jedrilicama, i na njima se pojavljuju i jedre najveći jedriličari i konstruktori, imena koja izazivaju duboko poštovanje do te mjere da svaki žamor utihne kad ulaze u prostoriju.
Klubovi iz ove priče razvijaju natjecateljske i rekreativne klase: 10 R, Marbelhead, A class, IOM, DF95 i Vintage Yacht.
Upravo je klasa 10 R ‘Formula 1‘ u radio upravljanom jedrenju, a spomenuti klub ima jednu od najvećih flota na svijetu. Klubove ogromne tradicije ne čine samo veliki rezultati nego i veliki ljudi, sportaši i entuzijasti.
Sredinom osamdesetih godina, u nešto ranije osnovanom jedriličarskom klubu, u državi bogate pomorske tradicije, u sklepanoj radionici brodomodelarske sekcije, s pilicom se od šperploče modeliraju prva brodska rebra forme i brodovi. U doba dok kraljevski klubovi debelo jedre na brodovima s radioupravljanjem, dica iz brodomodelarnice puštaju na bazenu svoje prve brodove u prvu slobodnu plovidbu.
Prolaze godine, dolaze nova dica. Oni stariji postaju mentori ovima mlađima, nabavljaju se prve stanice i elektronika. Odustaje se od jedrenja s velikim brodovima i razvijaju se klase IOM i DF65. U državi velike pomorske tradicije, koju nije briga, entuzijasti i amateri jedre u jeftinijim i dostupnijim klasama, s tek pokojim izletom u klase Marblehead i 10 R.
Iz male skučene brodomodelarnice, bez WC-a, polako izlaze najbolji modeli na svijetu. Izrađuju se najbolja jedra na svijetu, osvajaju se regate, državna, europska i svjetska prvenstva, započinje dominacija u projektiranju, izradi i jedrenju jednog kluba. Reprezentaciju države koju nije briga mahom čine jedriličari iz male skučene radionice (Ante Kovačević, Zvonko Jelačić, Mirko Ukas, Boris Bakotić, Tomislav Bezić, Bruno Marević, Vedran Vesanović, Sven Forense, Miljenko Bezić, Tonko Puljiz, Vjeko Orlandini, Frano Brate, Vedran Klišmanić, Luka Colnago). Prostor na kojem jedre od sredine osamdesetih, danas im je, službeno, zabranjeno područje.
Predsjednik kluba iz prvog dijela priče posudio je svoj prilično skupi brod klase 10 R, onom malom s pilicom i šperpločom koji ga je malo utrimao i osvojio svjetsko prvenstvo u ‘Formuli 1‘ radio upravljanog jedrenja i dobio pozivnicu za počasno članstvo kluba sa jezera uz kraljevsku palaču.
Treba li spomenuti da su mu pripreme onemogućene u matičnoj luci?
Poslije brojnih odličja sa svjetskih i europskih prvenstava, postao je treći čovjek u povijesti radio upravljanog jedrenja koji je odličja osvajao u tri klase. Od spomenute trojice jedini amater, ostala dvojica se cijeli život bave samo tim i žive od toga. Jedan drugi, nešto mlađi, kojemu je onaj stariji bio mentor, osvojio je jedini u povijesti četiri zlata u klasi IOM na svjetskim prvenstvima, te je osvojio sva održana kontinentalna prvenstva.
Oni su ispisali dio povijesti svjetskog radioupravljanog jedrenja. Oni su jedni od najvećih svjetskih jedriličara i članovi jednog od najuspješnijih klubova u povijesti radioupravljanog jedrenja.
Oni su ANTE KOVAČEVIĆ i ZVONKO JELAČIĆ.
Svojim rezultatima su kupili još jednu godinu života svom klubu, u državi nekad bogate pomorske tradicije koju nije briga i svim mižerijama usprkos.
Veliko hvala predsjedniku London Model Yacht Cluba, Commodore Colin Harperu što je velikodušnim ustupanjem svog broda omogućio da, prvenstveno Ante Kovačević, ispiše najljepše stranice svoje iznimne i bogate sportske karijere.
Ponosni predsjednik trenutno najuspješnijeg kluba u radioupravljanom jedrenju, kluba čije ime izaziva mučninu sitnišima, u državi nekad bogate pomorske tradicije, Damir Dominović."
 
 
     
     
     
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....