Dugogodišnji državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver u lipnju je preuzeo funkciju župana Zadarske županije. U razgovoru za naš časopis najavio je nove projekte koje planira realizirati u sljedećem razdoblju, a ujedno se prisjetio niza aktivnosti koje je resorno ministarstvo posljednjih godina provelo s ciljem renesanse hrvatske obale.
Dvadeset godina je iza našeg časopisa, a Zadarska županija u tom je razdoblju postala predvodnik u ulaganjima na moru. Što se krije iza te plave transformacije obale u Zadarskoj županiji?
– Prije svega, dopustite mi da vama i cijeloj redakciji čestitam veliki jubilej – 20. rođendan. Dvadeset godina dokaz je da Otvoreno more diše s Jadranom. A što se transformacije tiče, ona znači samo jedno: vraćanje fokusa na čovjeka i našu pomorsku baštinu. Ponosni smo što je Zadarska županija predvodnik nautičkog turizma na Jadranu, što smo najribarskija hrvatska županija, ali uz pomoć EU fondova i nacionalnih sredstava nastavit ćemo s nizom novih aktivnosti i projekata. Važno je pritom naglasiti – ne gradimo samo luke i vezove, nego gradimo novi standard života za naše otočane, ribare i domicilno stanovništvo.
Sjećamo se da ste spomenuli zadarsku rivu kao svoj najdraži projekt. Koja je tajna te posebne veze s morem i ulaganja u lučku infrastrukturu?
– U sinergiji nacionalne, regionalne i lokalne vlasti i uz značajnu pomoć EU fondova proveli smo niz strateških projekata, od trajektne luke u Tkonu – koja je bila prvi lučki projekt financiran iz EU sredstava – do luke Sali i uspješno riješenog Privlačkog gaza. Upravo je Privlački gaz sada otvoren i siguran za plovidbu nakon desetljeća čekanja, što je ogroman uspjeh. No uređenje zadarske rive ostaje mi najdraže. Taj je projekt vratio život u srce grada, a vidjeti zadovoljne osmijehe naših ljudi bilo je i još uvijek jest – neprocjenjivo.
Prioritet komunalni vezovi
Idemo konkretno na vrlo aktualnu temu: vezovi za lokalno stanovništvo. U kampanji ste najavili 1500 novih komunalnih vezova. Je li to realno i kako je planirano financiranje radova?
– Apsolutno je realno, i to je naš glavni cilj. Planiramo minimalno 1500 novih komunalnih vezova diljem županije, a financiranje je većinom osigurano iz europskih fondova i nacionalnih izvora, a po potrebi i vlastitim sredstvima. Nedavno smo u Vrsima potpisali ugovor vrijedan gotovo četiri milijuna eura kojim dobivamo prvih 89 vezova. To je tek početak strateške aktivnosti izgradnje komunalnih vezova, na čemu ćemo dodatno aktivirati Županijsku lučku upravu Zadar.
Koji su sljedeći koraci? Gdje se planiraju radovi za sljedeću godinu?
– Za sljedeću godinu planirani su radovi na komunalnim vezovima u Dobropoljani na Pašmanu, zatim u Ninu i Biogradu na Moru. Posebna pažnja, naravno, ide gradu Zadru, gdje se projektira nekoliko iznimno važnih lokacija – od Bregdettija do Maestrala i Dražanice.
Zadrani dugo čekaju rješenje za uvale Dražanica i Maestral. Koja je vizija za taj dio obale?
– Projekt Dražanica i Maestral ključan je za cijeli zapadni dio grada – ondje planiramo osigurati više od 700 komunalnih vezova. No to je više od luke: planiramo proširenje ceste, novu modernu pješačku i biciklističku stazu te uređenje plaže. Riječ je o cjelovitom ulaganju u kvalitetu života. Dobit ćemo cijeli lungomare od Puntamike do grada. Takvi projekti nisu samo infrastruktura – to je ulaganje u ljude i u budućnost našega grada.
Gospodarski projekti i željeznica
Luka Gaženica postala je ozbiljan terminal za kruzere koji bilježi konstantan rast putnika, a u sklopu Lučke uprave Zadar uspješno posluju nove ribarske luke Gaženica i Kali. Koji su idući koraci u razvoju Gaženice?
– Novim ulaganjima želimo osigurati još bolju infrastrukturu i otvoriti vrata za novi iskorak našega gospodarstva. Ključna stvar je povezivanje infrastrukture i gospodarstva. Prvo, radi se na odabiru novoga koncesionara za teretni promet, što će otvoriti novu dimenziju luke. Drugo, strateški je ključno željezničko povezivanje. Ono što nas čini jedinstvenima jest izgradnja željezničke pruge od Gaženice do Zračne luke Zadar, čime ćemo postati jedini grad u Hrvatskoj s izravnom vezom od centra grada i luke do zračnog terminala!
Dakle, čitatelji Otvorenog mora mogu očekivati nastavak sustavnog i planiranog razvoja lučke infrastrukture u Zadarskoj županiji?
– Poruka je jasna: nastavljamo s konkretnim djelima. U Zadarskoj županiji želimo stvoriti ravnotežu između razvoja i tradicije. Ulaganje u 1500 vezova, Gaženicu i modernu lučku infrastrukturu pokazuje da brinemo o našim ljudima, ali i da ulaganja provodimo s ciljem održivog razvoja. Na koncu, još jednom čestitam rođendan Otvorenom moru – neka nastavi ploviti uspješno još mnogo desetljeća, na ponos svojih čitatelja i novinara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....