U razgovoru s Igorom Duićem, direktorom Korporativnih komunikacija Telemacha Hrvatska, otkrivamo kako jedna od najbrže rastućih telekom kompanija u zemlji kroz svoje društveno odgovorne projekte aktivno oblikuje pozitivne promjene u zajednici. Od zaštite Jadranskog mora i podizanja ekološke svijesti među najmlađima, do osnaživanja srednjoškolaca za ulazak na tržište rada – Telemach pokazuje kako tehnologija, edukacija i partnerstva mogu postati snažan pokretač održivog razvoja.
Kako biste opisali filozofiju društvene odgovornosti Telemacha i što je pokretač vaših ulaganja u projekte koji su usmjereni na mlade i lokalne zajednice?
-Našu filozofiju vodi uvjerenje da tehnologija ima vrijednost samo ako koristi društvu. Zato, uz kvalitetne usluge, ulažemo u projekte koji unapređuju zajednice, štite okoliš i otvaraju prilike mladima. Usmjereni smo na stvarne izazove i generacije koje dolaze, jer u mladima vidimo pokretače budućih promjena. Vjerujemo da kompanije s resursima i znanjem imaju odgovornost djelovati i izvan osnovnog poslovanja, što je temelj svih naših inicijativa.
Koju ulogu, po vašem mišljenju, moderne telekom kompanije trebaju imati u društvu osim pružanja usluga povezivosti?
-Vjerujem da telekomi trebaju biti aktivni sudionici društvenog razvoja te svoje resurse koristiti za doprinos obrazovanju, zaštiti okoliša, sigurnosti i uključivanju različitih skupina.
“Sretno more” objedinjuje edukaciju učenika, zaštitu okoliša i primjenu napredne tehnologije. Kako je projekt nastao i što je bila glavna ideja iza njegovog pokretanja?
-Projekt je pokrenut kao odgovor na problem onečišćenja Jadrana. U suradnji s DIH Innovamare i Institutom Ruđer Bošković spojili smo edukaciju mladih, praktične akcije čišćenja i primjenu napredne tehnologije. Cilj je bio stvoriti inicijativu koja ne govori samo o problemu, već ga aktivno rješava i potiče kod mladih svijest o zaštiti morskog ekosustava.
Što ovaj projekt čini posebnim u odnosu na druge ekološke inicijative u Hrvatskoj?
-Projekt Sretno more ističe se integracijom tehnologije, znanosti i zajednice. Koristi prvo hrvatsko autonomno plovilo Faust V za detekciju otpada na morskom dnu te uključuje ronioce, znanstvenike, učenike i lokalne aktere. Naglasak je na edukaciji mladih i jačanju svijesti o očuvanju okoliša. Upravo kombinacija tehnologije, znanja i aktivnog sudjelovanja zajednice čini Sretno more novom generacijom ekoloških inicijativa: ambicioznih, održivih i usmjerenih na stvarne promjene.
Kako učenici reagiraju na edukacije i akcije čišćenja plaža – što ih najviše motivira i iznenađuje?
-Moram priznati kako učenici vrlo pozitivno reagiraju, ponajviše jer osjećaju da njihov rad donosi konkretan doprinos. Kombinacija edukacije, prakse i tehnologije motivira ih, mijenja percepciju o važnosti okoliša i potiče inicijativu.
Telemach koristi 5G mrežu i podvodna rješenja za lociranje otpada u Jadranu. Možete li objasniti na koji način tehnologija konkretno doprinosi čišćem moru?
-Autonomno plovilo Faust V s podvodnim dronovima i senzorima omogućuje detekciju i uklanjanje otpada do 50 metara dubine. Naša 5G mreža omogućuje upravljanje u stvarnom vremenu, što čišćenje čini bržim i preciznim. U tom smislu, tehnologija ne služi samo kao podrška, već postaje ključni alat za zaštitu okoliša na način koji do sada nije bio moguć.
Kakav je doprinos partnera – DIH Innovamare i Instituta Ruđer Bošković – te koliko je važna suradnja znanstvene zajednice i privatnog sektora u ovakvim projektima?
-Partnerstvo s DIH Innovamare i Institutom Ruđer Bošković iznimno nam je vrijedno jer spaja tehnologiju, znanost i društvenu odgovornost. DIH Innovamare donosi tehnološku ekspertizu, Institut Ruđer Bošković znanstvenu podlogu i edukativnu komponentu. Takva suradnja osigurava da projekt bude stručan, učinkovit i dugoročno održiv, spajajući resurse privatnog sektora i znanosti.
Koji su najznačajniji rezultati projekta do sada – i u pogledu količine sakupljenog otpada, ali i u pogledu edukacijskog učinka na djecu?
-U četiri akcije uklonjeno je više od 4 i pol tone otpada i educirano 130 učenika. Projekt podiže svijest mladih o ekološkim problemima i potiče odgovorno ponašanje te već sada pokazuje mjerljive rezultate.
Planirate li širenje projekta na dodatne lokacije, nove tehnologije ili uključivanje većeg broja škola?
-Da, svakako. Želimo ga provesti na više lokacija, uključiti dodatne škole i zajednice te razvijati nova tehnološka rješenja za čišći Jadran.
Job Lab je već prepoznat kao inovativan model pripreme učenika za tržište rada. Što je bio povod pokretanju ovog projekta?
Uočili smo potrebu da učenicimastrukovnih škola, pružimo podršku u razvoju mekih vještina komunikacije, prezentacije, pregovaranja i samopouzdanja, koje su ključne za tržište rada, a često nedostaju unatoč dobrim tehničkim znanjima. Današnje dinamično tržište traži prilagodljivost, inicijativu i timski rad, pa je Job Lab osmišljen kako bi učenicima pomogao razviti te kompetencije, pripremio ih za stvarne profesionalne izazove i olakšao njihov prijelaz u svijet rada.
U kojoj mjeri mladi danas imaju razvijene meke vještine – i koje su im kompetencije najpotrebnije za prve profesionalne korake?
-Naša anketa sa partnerima iz srednja.hr pokazala je da se samo trećina učenika smatra spremnom za tržište rada. Mladi žele više podrške u razvoju karijernih kompetencija i motivacije, što im Job Lab i omogućuje kroz praktične vježbe i izgradnju jasnije slike o sebi i svojim mogućnostima.
Možete li objasniti kako izgledaju radionice i interaktivni moduli te što učenici najviše ističu kao korisno?
-Radionice se sastoje od dva interaktivna modula kroz koje učenici razvijaju komunikaciju, pregovaranje, planiranje, timski rad i poduzetničko razmišljanje. Naglasak je na praktičnim situacijama i rješavanju konkretnih izazova.
Kakav je doprinos partnera – Hrvatske gospodarske komore, portala srednja.hr i Udruge Dobar dan – i kako je partnerstvo pridonijelo kvaliteti samog programa?
-Partnerstvo nam je iznimno važno jer HGK, srednja.hr i Udruga Dobar dan pružaju stručnost, mrežu i uvid u potrebe mladih. Time osiguravaju da sadržaj ostane relevantan i primjenjiv te povećavaju kvalitetu i doseg programa.
Nakon uspješne provedbe u Bjelovaru, projekt se širi na druge strukovne škole. Koji su ciljevi ovog širenja i kakav učinak očekujete na nacionalnoj razini?
-Želimo da što više strukovnih škola dobije pristup programu koji jača meke vještine, samopouzdanje i spremnost za tržište rada. Na nacionalnoj razini očekujemo veću zapošljivost mladih i bolju usklađenost obrazovanja s potrebama tržišta. Projekt koristi i pojedincima i zajednici, stvarajući mlade koji su sigurniji u sebe, spremniji na izazove i kompetentniji za buduće poslove.
Prepoznajete li kroz Job Lab neke promjene kod učenika – primjerice u samopouzdanju, komunikaciji ili spremnosti da preuzmu inicijativu?
-Apsolutno, kroz Job Lab već jasno uočavamo pozitivne promjene kod učenika. Postaju komunikativniji, samopouzdaniji, spremniji preuzeti inicijativu i uključiti se u timski rad te jasnije razumiju svoje kompetencije.
Kako ovi projekti zajedno doprinose ostvarenju vizije Telemacha kao društveno odgovorne kompanije?
-Sretno more i Job Lab pokrivaju dvije ključne dimenzije: zaštitu okoliša i razvoj mladih, potvrđujući da tehnologija vrijedi tek kada donosi društvenu korist i potiče pozitivne promjene. Zahvaljujući tim inicijativama, Telemach je više od pružatelja telekom usluga; postaje aktivan pokretač promjena u području ekologije, podrške mladima i jačanja društvene odgovornosti na nacionalnoj razini.
Vidite li dugoročan učinak ovih inicijativa na lokalne zajednice – posebno u smislu ekološke svijesti i zapošljivosti mladih?
-Naravno, jer inicijative potiču ekološku svijest, aktivno građanstvo i bolju zapošljivost mladih. Sustavnim provođenjem jačamo održivost zajednica i zaštitu prirodnih resursa.
Zašto smatrate da je ulaganje u mlade jedan od najvažnijih puteva prema održivoj budućnosti?
- Mladi se suočavaju s velikim globalnim izazovima, ali njihova energija i inovativnost pokreću napredak. Zato je ulaganje u njihove vještine i odgovornost ulaganje u održivo društvo. Razvoj mekih vještina, inicijative i odgovornosti ključan je za održiv i pravedan razvoj. Kao kompanija s resursima, smatramo da je to i naša odgovornost i prilika da doprinesemo stvaranju bolje budućnosti.
Kako Telemach planira nastaviti razvijati svoje CSR aktivnosti u sljedećim godinama i možemo li očekivati nove projekte?
-Nastavit ćemo širiti postojeće projekte i uvoditi nove inicijative iz područja ekologije, obrazovanja i inovacija. Vjerujemo da je ulaganje u zajednicu najbolji način da poslovni uspjeh ima dugoročni društveni smisao.
Koja je vaša ključna poruka za mlade, za lokalne zajednice i za poslovnu zajednicu koja razmišlja o većem uključivanju u društveno odgovorne inicijative?
-Smatram da mladi trebaju preuzeti inicijativu i koristiti prilike za razvoj. Zajednice će pak najviše postići suradnjom i odgovornim odnosom prema okolišu i mladima, dok poslovni sektor treba koristiti svoje resurse za društveni doprinos, jer uspjeh ima smisla tek kad stvara pozitivan utjecaj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....