Štrajk radnika šibenskog prijevoznika Autotransporta, iako najavljivan zbog kašnjenja travanjskih plaća, nije organiziran, jer su sindikalni predstavnici u razgovoru s Upravom poduzeća dogovorili neku vrstu kompromisnog time-outa. Dakako, pod uvjetom da se najkasnije do 8. lipnja isplate plaće za travanj.
- Da, tražili smo izvanrednu sjednicu Nadzornog odbora poduzeća, ali su nas oni uputili na Upravu. Sastali smo se s direktorom Josipom Burazerom Paveškovićem i dobili čvrsto obećanje da će nam plaće za travanj i dnevnice za ožujak biti isplaćene do 8. lipnja. Zato smo odlučili pričekati sa štrajkom i zasad ne dolijevati ulje na vatru - kaže predsjednik podružnice ATP-ova Sindikata radnika u prometu Davor Gulin.
Prema našim informacijama, ATP-ovi “šoferi” danas uistinu neće kući s praznim buštama. Šibenski ATP zapošljava oko 190 radnika, a poduzeće je zadnjih godina akumuliralo gubitak veći od 50 milijuna kuna.
Vlasnik tvrtke, varaždinski AP, u stečaju je, a mnogi vjeruju da je i za Šibenčane to jedini realni izlaz iz dugogodišnje agonije. No, ta opcija nailazi na snažan otpor šibenskih vozača koji drže da bi odlazak tvrtke u stečaj za njih značio odlazak na burzu rada.
Stoga s velikim iščekivanjem gledaju na poteze Uprave koja i dalje zastupa “plan C” kao optimalan program sanacije poduzeća ulaskom države, za visinu duga, u vlasništvo tvrtke. Čini se, međutim, da država (Ministarstvo financija) tu varijantu nije sklona prihvatiti...
- Sa Sindikatom smo postigli dogovor: prošli tjedan je isplaćen jedan dio plaće, a do 8. lipnja će biti i drugi dio. U sezoni nećemo imati problema jer je puno veći promet, a do rujna ćemo znati što je konačno rješenje. Naš je glavni uvjet - siguran posao radnicima - tvrdi direktor ATP-a Josip Burazer Pavešković.
Uprava istodobno pokušava s Ministarstvom financija dogovoriti da se dug ATP-a riješi prije nego što vlasnik poduzeća izađe iz stečaja, jer ATP ne može toliko čekati s obzirom na to da AP Varaždin ima puno vjerovnika i stečajni postupak će biti iznimno dug.
Pavešković ističe da je dug tvrtke akumuliran u četiri-pet godina i danas je dosegao oko 54 milijuna kuna, a ne 70, kako neki tvrde. Ovog trenutka ATP nema uvjete za stečaj, veli direktor, jer je dug poduzeća zamrznut.
Inače, Pavešković podržava i stečaj, ali samo pod uvjetom da postoje čvrste garancije da ljudi neće ostati bez posla. Realno bi ATP trebao imati oko 170 radnika, a to znači da ih je dvadesetak višak, procjenjuje prvi čovjek Uprave.
Uvjeren je da tijekom sezone neće biti problema s plaćama jer će za ATP biti više posla, a time i više prihoda. A u rujnu, kaže, sve će biti jasno...
Vidović: Za ATP je realan stečaj- Grad Šibenik u vlasništvu ATP-a sudjeluje s minornih dva do tri posto i naš glas u Nadzornom odboru nije presudan. Na potezu su Ministarstvo financija i Vlada koji trebaju odlučiti hoće li dug ATP-a pretvoriti u vlasnički udjel, a onda poduzeće prepustiti lokalnoj samoupravi. S ovom Vladom, realnije je da ATP čeka stečaj - reći će šibenski dogradonačelnik Franko Vidović. S pozicije Grada, kaže, isplativija je opcija osnivanje novoga prijevozničkog poduzeća jer bi za 15-20 novih autobusa trebalo osigurati oko 15-ak milijuna kuna, što je višestruko manje od trenutačnog duga tvrtke. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....