Grad Šibenik i ove je godine raspisao natječaj za prijevoz učenika osnovnih škola za osam gradskih škola (s područnim) i za školu Vrpolje s područnim školama. Praktički, formirane su četiri grupe pa se na natječaj moglo javiti više manjih prijevoznika, no sudeći po pravom pravnom “pothvatu” Autotransporta, od toga neće biti ništa premda više prijevoznika jamči konkurentnije cijene, a i ponašanje.
Autotransport se, naime, žalio još i prije isteka natječaja, i to na sam postupak i činjenicu da je Grad raspisao natječaj za više grupa. Tako prijave praktički nisu ni otvorene, a natječaj je već blokiran! Međutim, pročelnica Odjela za društvene djelatnosti Živana Podrug kaže da je takvo raspisivanje natječaja utemeljeno na zakonu: SEnD Grad može raspisati natječaje čak i za jednu jedinu školu.
Stvar je u tome da će postupak rješavanja žalbe potrajati možda i dva-tri mjeseca, a školska godina će već debelo početi! Tek potom ide rok za otvaranje svih ostalih ponuda, zatim opet žalbeni rok pa se Autotransport može ponovno žaliti bilo na što drugo i odugovlačiti provedbu natječaja i izbor najboljeg ponuđača unedogled.
Rast cijena, pad kvalitete
Dakle, cilj toga prijevoznika je jasan: voziti čim dulje jer po zakonu, dok se ne riješi natječajni postupak, vozi dotadašnji prijevoznik, a to je Autotransport, odnosno Autobusni prijevoznik - ne znamo koje je od dva imena u prijavi jer, kažem, nisu otvarane, a na žalbi piše Autobusni prijevoznik. A na Autotransport je proteklih godina bilo more primjedaba i od ravnatelja, i nastavnika, i roditelja učenika.
U njima je stajalo da nisu bili opremljeni za prijevoz učenika, prevozili su i druge putnike premda je to strogo zabranjeno, kasnili su, prigovori su stizali gotovo svakodnevno.
Upravo zato, odnosno radi više reda i, što je najvažnije, sigurnosti, Grad je ove godine odlučio podići razinu prijevoza učenika. Kažu, žele kvalitetnijeg prijevoznika i konkurentnije cijene jer kako je godinama vozio Autotransport, točno se može pratiti trend povećanja cijena i pad kvalitete.
- Dosad se nije dogodilo da se netko žali već na postupak, a Grad ne bi raspisivao natječaj da nije zakonski utemeljen, dakle potpuno je jasna namjera Autotransporta da odugovlačenjem osigura taj posao, bez obzira na uvjete koje pruža, govori pročelnica Podrug.
Pročelnica za društvene djelatnosti kaže da su nakon primjedbi ravnatelja, nastavnika i roditelja pozivali na sastanak ljude iz Autotransporta, tako da nema govora o tome da nisu upozoreni.
- A ubuduće će u ugovoru između Grada i prijevoznika stajati i točka o raskidu ako usluga ne bude kvalitetna, zaključuje Živana Podrug.
Treba li se dogoditi nešto loše, neka nesreća, pa da se konačno riješi ovaj problem, pitaju u gradskoj upravi tvrdeći da bi za nesreću najprije bio prozvan Grad i inspekcije koje su ove godine na teren izišle u lipnju, i poslije tehničkog pregleda isključile deset od dvanaest pregledanih autobusa, a među isključenima su navodno bili i oni koji prevoze učenike.
‘Nitko ne misli za sudbinu 200 vozača’
Na pitanje koja je tvrtka konkurirala za prijevoz učenika, direktor Josip Burazer Pavešković kaže – Autotransport, premda je žalba stigla od Autobusnog prijevoza!?! Žalba je, po Paveškoviću, njihovo pravo, a u primjedbama na rad kaže:
– Mi od naručitelja posla, Grada, nismo dobili pisane primjedbe, a u tome što pojedini ravnatelji primjedbe
pišu svaki dan, nema nikakve težine.
Na pitanje imaju li deset autobusa licenciranih za prijevoz učenika, kaže da imaju – i četrdeset, i tvrdi da se i Grad i Županija ne misle za sudbinu njihovih 200 zaposlenika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....