Josip Burazer Pavešković, direktor šibenskog Autotransporta u četvrtak je na nekoliko sati povukao iz prometa sva 32 autobusa koji diljem Šibensko – kninske županije prevoze djecu i učenike, što je zaprijetilo prekidom nastave u većini ovdašnjih osnovnih i srednjih škola.
![]()
-Postupajući prema zakonu i pravilniku o prijevozu djece i učenika, koji je nedavno stupio na snagu, policija nam je u četvrtak iz prometa isključila pet autobusa za prijevoz učenika. Kako samo pet naših autobusa, od ukupno 32, koliko ih prevoze djecu i učenike na prostoru cijele Županije, udovoljavaju tim najnovijim propisima, dakle imaju pojaseve, naslone za glavu, ABS kočnice, vrata koja se zaustavljaju kada naiđu na prepreku, odlučio sam se na radikalan potez i prestali smo s pružanjem usluga prijevoza djece i učenika, kaže Burazer Pavešković.
Ova odluka Autotransporta, koji svakodnevno prevozi 3100 učenika, bila je prava „bomba“ i digla je na noge najodgovornije ljude u Županiji i Šibeniku. To je razlog što je samo nekoliko sati Autotransport, ipak, nastavio s prijevozom učenika.
-Takav dogovor postignut je između župana Gorana Pauka, gradonačelnice i saborske zastupnice Nedjeljke Klarić, Ivice Kostanića, načelnika PU Šibenik i nas u Autotransportu. Usuglašeno je da do kraja ove školske godine nastavimo prijevoz s postojećim voznim parkom i autobusima koji su, to uopće nije sporno, potpuno tehnički ispravni i sigurni za prijevoz, ali na žalost, ne udovoljavaju zahtjevima spomenutog pravilnika, kaže direktor Autotransporta Josip Burazer Pavešković.
Problem s kojim su se suočili u Autotransportu i Šibeniku nije neočekivan. Na takvu mogućnost upozoravano je još prošle s razine strukovne asocijacije putničkih prijevoznika pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. Isticano je da se u ovom trenutku za prijevoz učenika od kuće do škole u Hrvatskoj koristi 1600 autobusa, te da samo njih 28 udovoljava uvjetima posebnog pravilnika koji regulira tu problematiku. Suočeni s s tim problemom, ministri Dragan Primorac i Božidar Kalmeta, da bi prijevoznicima ostavili prostor za prilagodbu, reducirali su vrlo stroge uvjete iz tog pravilnika. Međutim, unatoč tome i dalje većina prijevoznika nije u stanju osigurati dovoljan broj autobusa prilagođeni prijevozu djece i učenika.
-Situacija je vrlo teška. Konkretno, mi u Autotransportu bi u ovom trenutku morali kupiti gotovo 15 novih autobusa, a svaki stoji najmanje 150 tisuća eura. Također, morali bi potrošiti poprilične novce za preuređenje postojećih, a nemamo novca. Ozbiljan problem su i koncesije za prijevoz koje se daju samo na jednu godinu. Da je barem nas pet godina, lakše bi došli do bankarskih kredita kojim bi kupili nove ili obnovili stare autobuse, kaže Burazer Pavešković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....