StoryEditorOCM
ArhivSudbina u rukama ministra Šukera

‘Autotransport Šibenik’: stečaj ili otpis duga?

Piše PSD.
6. veljače 2010. - 23:12

Do kraja veljače bit će jasnije hoće li šibenski “Autotransport” u stečaj ili će mu ruku spasa pružiti država.

Naime, dugovi ove nekad ugledne prijevozničke tvrtke prema državi, čija agonija traje od vremena njezine “udaje” za varaždinski “Autotransport” a potom i ulaskom pod skute “Zovko grupe”, do danas su se popeli na 47 milijuna kuna.

Ako Ministarstvo financija, odnosno Vlada, umjesto njihova otpisa duga, odluči naplatiti svoja potraživanja, “Autotransportu” više neće biti spasa - bit će pokrenut stečaj.

- Uvjereni smo da će za nas ta najnepovoljnija varijanta biti izbjegnuta. Upravo smo Poreznoj upravi uputili program sanacije tvrtke koji predviđa da država svoja potraživanja kompenzira ulaskom u vlasništvo ATP-a. Prema tom prijedlogu država bi postala vlasnikom od oko 73 posto tvrtke. Taj prijedlog, poslije Porezne uprave, ide pred Agenciju za zaštitu tržišnog natjecanja, potom pred Ministarstvo financija i, konačno, pred Vladu. Kako sve radimo u dogovoru s Ministarstvom, vjerujemo da će taj prijedlog biti i prihvaćen - kaže Josip Burazer Pavešković, direktor ATP-a.

Hoće li time biti otvoren put ozdravljenju ove tvrtke? Direktor Burazer Pavešković vjeruje da hoće. Premda je i dalje pitanje hoće li država zadržati taj većinski paket dionica ili će ga prepustiti lokalnoj zajednici - Gradu Šibeniku.

- Jedna od mogućnosti jest da država jedno vrijeme zadrži vlasništvo i testira je li Autotransport sposoban poslovati bez gubitaka. Druga je da to odmah prepusti Gradu Šibeniku koji je i najzainteresiraniji da se ova prijevoznička tvrtka održi na nogama jer obavlja gro javnog prijevoza na širem šibenskom području - pojašnjava Josip Burazer Pavešković.

Podaci govore da je dug ATP-a od 6,8 milijuna kuna s početka prošle godine na kraju sveden na dva milijuna.

- Poduzeli smo čitav paket mjera kako bismo poslovali bez gubitaka. Ako bismo izdvojeno promatrali posljednjih šest prošlogodišnjih mjeseci, tvrtka je bila na pozitivnoj nuli, što jasno pokazuje da ima nade - tvrdi direktor Burazer Pavešković.

Dogodi li se da država odluči naplatiti svoja potraživanja, ne samo da bi to značilo kraj za ATP, čijih bi 190 radnika završilo na burzi rada, nego bi stvorilo ozbiljnu glavobolju lokalnim vlastima koje bi hitno morale potražiti prijevoznika koji će svakodnevno od kuće do škole i natrag diljem Županije prevoziti više od tri tisuće učenika.

Marijan Džambo/EPEHA

Trećina autobusa za otpis

Šibenski ATP u ovom trenutku u voznom stanju ima 65 autobusa čija je prosječna starost 14,5 godina. Čak jedna trećina je za otpis.

- Tridesetak ih je još u dobrom stanju. Ako nas država oslobodi dugovanja, ne samo da nam se pruža mogućnost obnove voznog parka, nego ozbiljno razmišljamo o prodaji svojih 14 tisuća kvadrata zemljišta na Ražinama. Taj novac inicijalno bismo iskoristili za napuštanje podstanarstva i gradnju vlastitog krova nad glavom - kaže direktor ATP-a.

 

15. prosinac 2025 15:29