Šibenik je imao nekad respektabilnog autoprijevoznika ATP Šibenik, tvrtku osnovanu još 50-ih godina prošlog stoljeća. No, u privatizaciji je postala dio varaždinske prijevozničke tvrtke i naposlijetku završila u stečaju. Posljedice njihove havarije građani itrekako osjećaju... U zadnje vrijeme iz brojnih prigradskih naselja dolaze ogorčeni prosvjedi zbog nestalnosti gradskih linija, samovolje prijevoznika i njihove nepouzdanosti.
- Nitko više ne zna hoće li autobus doći ili neće u zakazanom terminu, jer to više nije stvar ni vremenskih neprilika ni kvara na vozilu nego, izgleda, volje vozača, odnosno prijevoznika - požalila nam se Višnja iz Brodarice, revoltirana činjenicom da se na autobusni prijevoz do grada apsolutno više nije moguće osloniti. Jedna njezina sumještanka morala je na zakazanu raspravu na Općinski sud u Šibeniku, ali, autobus, koji je po voznom redu trebao prometovati, jednostavno tog dana u predviđenom terminu, nije došao...
- To se više ne može tolerirati i zato apeliramo na Grad da napokon riješi problem koncesionara gradskog prijevoza - kaže Višnja, koja se, kao i drugi nezadovoljni građani, obraćala više puta i Gradu.
Šibenski gradonačelnik Željko Burić na to bez zadrške kaže:
- Građani su apsolutno u pravu. Gradski prijevoz ne funkcionira i to tako dalje ne može. Kad smo imali podkoncesionara onda je bio problem s kartama, jer je priznavao samo svoje karte. Onda smo raspisali natječaj za koncesionara u kojemu su bili precizno definirani uvjeti, od kapaciteta, dakle, broja vozila, vizualnog identiteta vozila itd. Jedini je uvjete ispunio ATP, ali smo ugovor oprezno reducirali sa šest godina na svega 30 mjeseci, jer smo htjeli biti sigurni da će gradski prijevoz napokon biti ozbiljno organiziran - objašnjava Burić.
Poštivati natječaj
Navodi također da su obavljeni razgovori i s predstavnicima Svjetske banke i predstavnicima zainteresiranih investitora koji bi dokapitalizirali ATP.- Naš je jedini uvjet da gradski prijevoz obavlja ozbiljan koncesionar, a svejedno nam je hoće li to biti ATP ili netko drugi - naglašava gradonačelnik.
Grad je imao dvije opcije: ili osnovati vlastitu tvrtku za gradski prijevoz ili izabrati odgovarajućeg koncesionara. Nažalost, pokazalo se da koncesionar nije ozbiljan, jer “smo imali sva uvjeravanja da je koncesionar u postupku nabave novih desetak vozila, navodno ZET-a, ali da se nabava sporo realizira i da bi je trebalo ubrzati”.
- Nazvao sam tada neke znance kako bi se zanimao za rok isporuke, navodno, naručenih autobusa, da bi se ispostavilo kako u ZET-u o tome ne znaju ništa!? Onda sam pozvao stečajnog upravitelja ATP-a Ivana Rudu i predstavnika ATP-a Gorana Žurića i zatijevao da decidirano kažu rokove u kojima mogu ispuniti koncesijske uvjete.
A za naše sugrađane posebno je bitno da je jedan od uvjeta natječaja za novog gradskog prijevoznika i jasno definiran broj linija na svakom pravcu kojega se mora pridržavati. Kao gradonačelnik, apsolutno ću inzistirati na poštivanju uvjeta natječaja, jer ovako to više ne može ići.
Raskid s ATP-om !?Grad Šibenik je, tvrdi Burić, spreman ići i na raskid koncesije s ATP-om i na osnivanje vlastite prijevozničke tvrtke, a radi čega se namjerava kandidirati za sredstva EU-fondova. - Naš tim koji radi na EU projektima upravo se ovih dana vratio iz Poljske, iz Kielcea, grada od oko 300 tisuća stanovnika, koji je za projekt organiziranja gradskog prometa dobio od EU-fondova preko 20 milijuna eura, i osim što su organizirali kvalitetan gradski prijevoz, napravili su i kompletan face-lifting grada. E, to je i naša ambicija, i nadam se da ćemo je ostvariti - poručuje šibenski gradonačelnik. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....