Kako doznajemo od glasnogovornice Ministarstva Marine Halužan, NCP je zatražio da mu se omogući obročna otplata duga, otpis kamata i smanjenje varijabilnog dijela koncesijske naknade za brodogradilište.
Sve zbog financijskih problema RB-a, pa je zahtjev upućen na analizu i mišljenje Ministarstvu financija.
Okreće li se Prgin od brodogradnje zbog ukidanja državnih potpora, iako se još donedavno nominirao kao potencijalni kupac za barem jedno od hrvatskih škverova, Kraljevica, Split - specijalni objekti? O kakvim je financijskim problemima šibenskoga RB-a, s 400 zaposlenih, riječ?
Kako je moguće da tvrtka koja puni novinske stupce senzacionalnim najavama megainvesticija u luksuzne hotele s pet zvjezdica i marinu za megajahte, zajedno s turskim partnerima renomirane Dogus grupacije, nema novca ni za koncesijsku naknadu?
Nota bene, NCP duguje i Gradu Šibeniku 240 tisuća kuna komunalnog doprinosa, zbog čega je pokrenut postupak ovršne naplate. Činjenica je, naime, a na koju nas je upozorila i glasnogovornica Ministarstva Marina Halužan, da NCP uredno plaća koncesiju za luku nautičkog turizma u Mandalini, a za brodogradilište obveze ne podmiruje godinama.
Činjenica je, također, da NCP koristi veću površinu pomorskog dobra za brodogradilište - 159.880 četvornih metara, negoli za marinu - 157.640 kvadrata. Činjenica je i da se spektakularni investicijski planovi vežu uglavnom uz nautički segment poslovanja NCP-a.
Marina za bogataše
Potkraj kolovoza, predsjednici uprava NCP-a i turske Dogus grupe, Goran Prgin i Husnu Akhan, potpisali su ugovor o gradnji prve marine za megajahte na Jadranu.
Turci su najavili investicije veće od sto milijuna eura u šibensku Mandalinu; samo u marinu 17 milijuna eura, u 79 vezova za luksuzne jahte do sto metara, s obećanjem da će već u idućoj turističkoj sezoni biti spremna za prihvat bogatih nautičara. Uz marinu, turski investitor je zainteresiran i za gradnju više hotela s pet zvjezdica i 20 luksuznih vila, s bazenima, sportskim igralištima itd.
NCP ima 50-godišnju koncesiju i na 5,5 hektara bivše vojarne Kuline, također u Mandalini, gdje planiraju već iduće godine, pribave li svu potrebnu dokumentaciju, započeti gradnju luksuznog hotela.
Kod takvih megaplanova, doista, teško je shvatiti da tvrtka ne može platiti koncesiju za pomorsko dobro koje koristi godinama.
‘Naknada je previsoka’Predložili smo obročnu otplatu duga i vjerujem da će biti prihvaćena jer imamo previsoku naknadu za brodogradilište. Stalni dio je 4,10 kuna po četvornome metru, a varijabilni iznosi 1,5 posto od ukupnoga godišnjeg prihoda.Plaćamo po prometu, a ne dobiti, i to treba staviti u realne okvire – ističe Goran Prgin, predsjednik Uprave NCP-a, napominjući kako situacija za Remontno brodogradilište nije alarmantna i da će tvrtka podmiriti obveze prema državi. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....