Međunarodni vezovi
– Jedino u operativnom smislu, riječ je o drugoj fazi ovoga zahvata, no financijski, i to je dio spomenutog kredita EBRD-a. Za godinu dana na Vruljama ćemo dobiti četiri veza, od kojih dva u međunarodnom prometu – za kruzere do 230 metara i manje krstaše, od 150-160 metara dužine, a preostala dva veza bit će za prihvat brodova u domaćem dužlinijskom i lokalnom prometu – objašnjava dipl. ing. Hrvoje Duje Zlatoper, voditelj Odjela za izgradnju i održavanje lučke podgradnje i nadgradnje pri Lučkoj upravi Šibenik, koja je investitor ovog građevinskog zahvata zajedno s EBRD-om.S time će Šibenik konačno dobiti osnovni pristanišni prostor sukladan razvojnim planovima u turizmu i putničkom pomorskom prometu, no, kako sada stvari stoje, još će proteći neko vrijeme dok se ne izgradi tzv. pristanišna visokogradnja predviđena projektom – putnički terminal s javnim sadržajima i dvoetažna parking-garaža unutar kompleksa Vrulja.
– To je treća, završna faza, koja se neće financirati kreditom EBRD-a, nego je predviđeno da se raspiše natječaj za koncesiju i tako financira. Dakako, ispitat ćemo kakav je interes međunarodnih ulagača, a budući da je recesija u cijelom svijetu, treba biti oprezan s iznošenjem rokova za dovršetak cijelog projekta – zaključuje Zlatoper.
Nije teklo glatko
Dosadašnji radovi, podsjećamo, nisu tekli glatko: prvi ugovor potpisan je s Konstruktor-inženjeringom u ožujku 2011., s rokom završetka od godinu dana, no tvrtka je upala u poslovne teškoće i pala u stečaj, te je, uz pristanak EBRD-a, radove nastavio španjolski izvođač.Stvar se zakomplicirala kada su Španjolci povećali cijene mimo ugovora, zbog čega im je Lučka uprava otkazala, na što su ih ovi, pak, tužili EBRD-u, te se stvar dodatno zakomplicirala. Malo tko je vjerovao da će prva faza radova biti dovršena ovog ljeta, no treći izvođač, Strabag AG Pomgrad-inženjering, ozbiljno je prionuo poslu, što i nije bilo jednostavno budući da je zatekao vrlo neuredno gradilište – napominju u Lučkoj upravi Šibenik.
Sve više kruzera•• Putnički promet u šibenskoj luci neprestano raste: do danas su kruzeri dovezli oko 25 tisuća putnika, deset tisuća više nego lani, a do kraja listopada, procjena je Lučke uprave, bit će ih i 30 tisuća. Kako navode u Lučkoj upravi, trećina kruzerskih gostiju odmah nakon uplovljavanja odlazi na izlete izvan šibenskog kraja, a ostali ostaju u gradu i županiji, te posjećuju NP Krka, Sokolarski centar u Dubravi i zaleđe Primoštena. Za to je zaslužna i Lučka uprava, koja, zajedno s ponudom za kruzere, promiče turističke znamenitosti šibenskoga kraja. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....