NAJNOVIJE U srijedu ne voze
Šibenska prijevoznička tvrtka ATP od sutra više neće voziti, jer Porezna uprava nije danas skinula blokadu s njezina računa 'tešku' 64 milijuna kuna, izvijestio je direktor te tvrtke Josip Burazer Pavešković.
Svi pokušaji lobiranja da se račun ATP-a odblokira te omogući neometano poslovanje te tvrtke nisu urodili plodom, te Upravi ne preostaje ništa drugo nego otkazati sve linije, kazao je Pavešković.
Obustava prometa dovest će u pitanje budućnost ATP-a i njezinih 190 zaposlenika. Tvrtka više ne može neometano poslovati, ne može kupovati gorivo, a rezervoari autobusa su gotovo prazni.
Iz ATP-a su dopisom obavijestili sve kolodvore i prodajna mjesta u Hrvatskoj da od sutra pa do do daljnjeg autobusne linije tog šibenskog autoprijevoznika neće prometovati.
Još sutra će, doznaje se iz ATP-a, voziti samo linije koje su u povratku: Rijeka – Dubrovnik u 7 sati do Šibenika, Zagreb – Split u 11 sati do Splita, Dubrovnik – Rijeka u 6,30 sati do Šibenika te Dubrovnik – Šibenik u 13 sati do Šibenika.
Iz sindikalnih krugova doznajemo kako radnicima nitko nije rekao kakve su im mogućnosti sada na raspolaganju.
Ministarstvo financija najveći je vjerovnik ATP-a. Doznaje se da je postojala i inicijativa grada Šibenika, da se dug ATP-a pretvori u vlasničke udjele, koje bi Ministarstvo financija prebacilo na Grad, no do toga nije došlo.
JUTROS Voze do 14 sati
Unatoč teškoj financijskoj situaciji, autobusi šibenske prijevozničke tvrtke Autotransport d.d.(ATP) vozit će danas do 14,00 sati, do kada bi se Uprava te kompanije trebala sastati s predstavnicima lokalne vlasti.
Iako je direktor te šibenske tvrtke Josip Burazer Pavešković jučer najavio da će, zbog teške financijske situacije u koju je ta tvrtka zapala, nakon što joj je Porezna uprava prošloga tjedna blokirala račun na iznos od 64 milijuna kuna, ATP-ovi autobusi jutros prestati voziti, to se ipak nije dogodilo.
Uprava tvrtke odlučila je da će autobusi voziti redovne linije danas do 14 sati, do kada bi se čelnici tog prijevoznika trebali sastati s predstavnicima Grada Šibenika i Županije šibensko-kninske.
Od ranog jutra traje sastanak Uprave ATP-a, predstavnika Radničkog vijeća, Nadzornog odbora i sindikata, kojemu nazoči i Ozren Matijašević, predsjednik Hrvatske udruge sindikata. Nakon toga, Uprava ATP-a će se sastati s predstavnicima lokalne vlasti kako bi odlučili o sudbini te tvrtke.
Račun ATP-a blokiran je od prošlog tjedna. Unatoč apelima koje su Ministarstvu financija posljednjih dana upućivali iz sindikata i Uprave tvrtke da se milijunski dug riješi pretvaranjem u vlasničke udjele, račun je ostao blokiran, a situacija nepromijenjena. Zbog svega toga neizvjesna je sudbina 190 zaposlenih tog šibenskog prijevoznika.
Nema goriva: iz prometa se povlači svih 65 autobusa 'Autotransporta'
Autobusi šibenskog Autotransporta jučer su (ponedjeljak) trošili posljednje zalihe goriva i od jutros većina, ako ne i svih 65 autobusa, povlači se s redovitih linija na parkiralište u krugu tvrtke na Ražinama.
Prvi je to put u povijesti ove nekad ugledne prijevozničke tvrtke da je kompletan vozni park ugasio motore i ostao zablokiran jer se tvrtka našla pred stečajem. Naime, zbog duga prema državi iz prijašnjih godina, većeg od 64 milijuna kuna, od čega su polovicu stvorile pozamašne zatezne kamate, Porezna uprava u Šibeniku 7. kolovoza “sjela” je na račun ATP-a i onemogućila tekuće poslovanje tvrtke.
- Na žalost, blokada računa vezala nam je ruke i ako država ostane pri svome, ne preostaje ništa drugo nego stečaj.
Plan ozdravljenja
Međutim, još uvijek se nadamo i vjerujemo da će prevagnuti zdrav razum i na današnjem sastanku, koji će se održati u Ministarstvu financija, donijeti odluka o deblokadi.
To bi bilo jedino ispravno rješenje, pogotovo jer je ovo ministarstvo prije nekog vremena naš plan ozdravljenja podržalo i ocijenilo ga kao svojevrsni model i za druge tvrtke u državi koje su se našle u sličnoj situaciji.
Naime, još prije tri i pol godine predloženo je da država svoja potraživanja namiri tako da uđe u vlasništvo ATP-a, a potom taj dionički paket prepusti Gradu Šibeniku.
Program je ocijenjen prihvatljivim jer je posljednje tri-četiri godine tvrtka, osim što ne uspijeva vraćati taj dug koji iz mjeseca u mjesec raste, sve ostale obveze prema državi i radnicima normalno ispunjavala. Kako se i aktualna Vlada zalaže da se na taj način pomogne tvrtkama koje mogu opstati, ne vidim razloga da se taj program napokon i ne realizira. Za sada je situacija takva da moramo zaustaviti sve naše autobuse, kaže direktor ATP-a Josip Burazer Pavešković.
Dogodi li se, pak, da država ostane pri blokadi, ATP će u stečaj, a svih 190 radnika na burzu rada. Uz to, stvorit će se veliki nered u gradskom prijevozu.
Naime, ATP svakodnevno u prosjeku, što u gradskim, prigradskim, županijskim i međugradskim linijama, preveze gotovo tri tisuće putnika. Zaustavljanjem 65 autobusa, ukinut će se brojne gradske, prigradske i međugradske linije, čime će izravno biti pogođeni putnici. Posve je nerealno očekivati da bi taj dio putnika “u hodu” mogli preuzeti drugi prijevoznici koji pružaju svoje usluge na šibensko-kninskom području.
|
Problemi za đake putnike Bit će problema i kod organizacije prijevoza učenika, što bi moglo poremetiti početak nove školske godine za brojne đake putnike. - S blokiranim računom nećemo se moći javiti ni na natječaj za prijevoz učenika koji je u tijeku i koji bi trebao biti zaključen još ovog tjedna. Do sada je ATP obavljao prijevoz učenika svih škola s područja grada Šibenika i za oko 30 posto učenika na području županije. Dnevno se našim autobusima od kuće do škole i natrag vozilo oko 3500 đaka, ističe direktor Josip Burazer Pavešković. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....