Kako nam je rekao župan Goran Pauk, ako prometni inspektori utvrde da autobusi na tim linijama nisu vozili duže od pet dana, pokrenut će postupak oduzimanja dopusnice i raspisati natječaj za novog prijevoznika.
Autobusi za Šibenik, s polaskom u šest sati, još od 2. rujna ne voze iz naselja Piramatovci i Rupe-Laškovica u skradinskom zaleđu, iz Mirlović Zagore u općini Unešić, Čiste Velike s vodičkog područja i iz Stublja-Vrulje u Bilicama. Putnicima nije obrazloženo zašto niti do kada će tako biti, za to su doznali preko razglasa na šibenskom autobusnom kolodvoru.
Nemaju od tada ni autobus za povratak kući koji je iz Šibenika polazio u 15 sati, pa se za dolazak na posao snalaze kako znaju i umiju. Nije ovo prvi put da Autotransport tako postupa, pri tomu se ne odriče dopusnice, već u pravilu traže više novca od gradova i općina za subvencioniranje nerentabilnih linija. Do sada im se izlazilo u susret, ali kako stvari stoje, čini se da je ovaj put svima prekipjelo.
U Županiji, koja je u svemu samo posrednik, jer o dopusnicama odlučuju u Županijskoj gospodarskoj komori, vodili su se intenzivni razgovori s predstavnicima ATP-a, ali oni očito nisu urodili plodom.
Goran Žurić, djelatnik komercijalnog odjela ATP-a u predstečajnom postupku, kaže da ATP neće više svjesno proizvoditi gubitke na nerentabilnim linijama, jer je netko iz politike naredio da autobusi moraju voziti. Radili su analizu rentabilnosti linija na temelju mjesečnih radničkih pokaza, koja je, kaže, dala poražavajuće rezultate.
– Pokazala je da naši autobusi na desetak radničkih linija dnevno u prosjeku voze 3,5 radnika. Danas je ukupno oko 200 mjesečnih radničkih karata u pretplati, a prije Domovinskog rata bilo ih je oko 9000. Ako nemamo 30 do 35 putnika na svakoj liniji, ona je nerentabilna. Osim pretplatnika, a to su radnici, učenici i umirovljenici, u prosjeku nema više od pet putnika dnevno koji plaćaju dnevnu kartu i one su bez subvencije neodržive, rekao nam je Žurić.
Ponašanjem rukovodstva ATP-a ogorčeni su načelnici i gradonačelnici, pa su sad sve oči uprte u Županiju i njezine postupke. Nediljko Dujić, gradonačelnik Skradina i predsjednik Skupštine Šibensko/kninske županije, koji zadnje tri godine iz gradskog proračuna na ime subvencije ATP-u mjesečno uplaćuje 8000 kuna, ne skriva svoje ogorčenje.
-Traže subvenciju za linije Piramatovci i Rupe-Laškovica od pet kuna po kilometru. Radi se o 200 prijeđenih kilometara dnevno u oba pravca, što znači da bih ja iz proračuna svakog dana trebao izdvojiti 1000 kuna. To je izvan svake pameti! Nema razloga štititi ATP, jer ovakav način rješavanja javnoga linijskog prijevoza na području županije je neodrživ. Mora se mijenjati, jer nitko nema ovlasti novac poreznih obveznika davati nekoj privatnoj firmi koja nas uz to desetljećima ucjenjuje jer ima monopol.
Dodam li tomu i činjenicu da im svako malo neki autobus izgori, ostane u kvaru i slično, nameće se pitanje kako uopće s takvim voznim parkom smiju izaći na cestu, oštro će Dujić. Kako će najnoviji slučaj s autobusnim linijama završiti, trebalo bi biti poznato već sljedećeg tjedna.
|
Vodice mogu preuzeti i županijske linije- Čekamo kakvu će odluku donijeti Županija. Što se Vodica tiče, s obzirom na to da je naše Gradsko poduzeće registrirano i za organiziranje javnog linijskog prijevoza koji smo na našem području i ustrojili, zainteresirani smo i za izlazak izvan gradskih granica i uključivanje u županijski javni linijski prijevoz. Uz uvjet da osim nerentabilnih linija dobijemo i rentabilne, pa bismo time riješili problem organiziranja prijevoza na relaciji Čista Velika - Šibenik, kaže gradonačelnica Vodica Branka Juričev Martinčev. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....