| Ne bježimo od svojih obveza, pa i tih osam milijuna kuna za koncesiju, poručuje Prgin, jer mi smo državi do sada isplatili više od 100 milijuna kuna doprinosa, PDV-a i drugih davanja |
| piše Davorka Blažević |
Vijest da je NCP dužan državi više od osam milijuna kuna za
neplaćenu koncesiju Remontnog brodogradilišta, neugodno je odzvonila u
javnosti i izazvala zebnju za sudbinu tamošnjih oko 400 radnika. Tužba
Ministarstva mora, prometa i razvitka Županijskom državnom odvjetništvu
protiv Prginova NCP-a zbog nepodmirenog duga, bila je povod da vlasnika
Nautičkog centra u Mandalini Gorana Prgina upitamo što se događa s Remontom i kolike su financijske teškoće na koje se Uprava poziva tražeći obročnu otplatu duga.
Tvrtka NCP-RB Šibenik je, kaže Prgin, uspješno poslovala do početka
svjetske krize. Poduzeće je u međuvremenu izraslo od brodogradilišta s
prometom od 20 milijuna i 220 zaposlenih u, pohvalit će se, tvrtku s
oko 400 radnika i više od 100 milijuna kuna prometa.
NCP-RB Šibenik je zadnjih šest godina redovito isplaćivao plaće, a u
brodogradilište je investirano tri puta više nego se studijom ekonomske
opravdanosti pri dobivanju koncesije tvrtka obvezala, navodi čelnik
Uprave. U zadnje tri godine, potvrdit će, koncesiju za Remontno
brodogradilište nisu plaćali, dok su za NCP-ovu marinu u Mandalini
obveze uredno servisirali.
Otkako je počela kriza, NCP-RB Šibenik je izgubio oko 60 milijuna kuna
prihoda, koliko će otprilike (65 milijuna kuna), ističe Prgin, iznositi
ovogodišnji prihod tvrtke.
![]() |
| Goran Prgin |
Je li moguće da Remontno brodogradilište, uza sve navedeno, nije u stanju plaćati godišnju koncesijsku naknadu, koju je, nota bene, državi uskratilo i prije početka recesije?
- Ne bježimo od svojih obveza, pa i tih osam milijuna kuna za koncesiju - poručuje Prgin - jer mi smo državi do sada isplatili više od 100 milijuna kuna doprinosa, PDV-a i drugih davanja.
U svakoj državi treba sačuvati proizvodnju, posebno ako je izvozna, kao što je slučaj s NCP-om koji više od 65 posto proizvoda i usluga izvozi. Ne namjeravamo se preorijentirati jedino na turizam, tvrdi Prgin.
Tvrtka će se, kaže, zadržati na većinskom udjelu u Marini Mandalina i manjinskom udjelu u budućim hotelima Šibenik, i to je sve. Očekivalo se da će, zahvaljujući državnim modelima pomoći gospodarstvu (A i B model), s novim projektima moći rješavati zakasnjele obveze prema državi. Međutim, oba su modela, tvrdi Prgin, bila neuspješna i poduzetnici nisu uspjeli doći do sredstava.
- Po modelu A, od osigurane dvije milijarde kuna iz HNB-a, u HBOR-u još uvijek leži 1,3 milijarde neiskorištenih kuna, a model B je doživio totalni neuspjeh. Projekata ima, ali ne i sredstava. I NCP-RB Šibenik ima projekt - uvjerava nas Prgin - kojim bi zaposlio 50 novih radnika, ali za njegovu realizaciju nema novca. Štoviše, da bi stabilizirali tvrtku, u RB-u su morali otpustiti 50 ljudi.
No, ima naznaka da bi iduća godina, optimistično će vlasnik NCP-RB-a Šibenik, mogla biti bolja. Iako Brodogradilište zadnjih godina ima financijske teškoće, brodograđevna djelatnost neće doći u pitanje, tvrdi Prgin. Naprotiv, kaže, zaposlili su nove stručnjake radi očekivanog povećanog obujma posla u idućoj godini, kada će biti potrebe i za dodatnim radnicima. RB Šibenik će krizu prebroditi iako bilježi pad prometa za 35 posto, ali situaciju ne drže alarmantnom. Alarmantna je, međutim, spoznaja da poduzetnik takva formata i ambicija godinama ignorira obveze prema (siromašnoj) državi bez ikakvih posljedica. Valjda zato što je svojedobno i gradio bez dozvola, a država nije reagirala.
NCP ostaje u brodogradnjiNCP je i dalje zainteresiran za domaća brodogradilišta, potvrđuje Prgin, napominjući kako upravo pregovaraju s nizozemskim “Damenom” o zajedničkom preuzimanju jednog hrvatskog škvera.- Nikada nismo razmišljali o izlasku iz brodograđevne industrije - ističe Prgin, dodajući kako je ona temelj poslovanja NCP-RB-a Šibenik. |

Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....