StoryEditorOCM
ArhivRadnici odbijaju pomoć HUS-a i SSH

Udruga sindikata vozača i prometnih radnika: Matijaševiću, ne treba nam vaša ‘ruka spasa’ za Autotransport

Piše PSD.
28. kolovoza 2012. - 11:12
Udruga sindikata vozača i prometnih radnika, najveća i najbrojnija sindikalna centrala u Hrvatskoj koja okuplja sve gradove s organiziranim prijevozom putnika, po novom Zakonu o reprezentativnosti jedini je sindikat u RH koji ima pravo zastupati vozače u pregovorima o njihovim pravima - upozoravaju iz granskog sindikata reagirajući na nedavni ultimativni istup čelnika HUS-a Ozrena Matijaševića kojim se od Vlade zahtijeva deblokada šibenskog ATP-a.

Spomenuta udruga, kako nam je kazao predsjednik ATP-ovog sindikata Davor Gulin, već mjesecima, kontinuirano pokušava prisiliti odgovorne na nađu primjereno rješenje za šibenskog prijevoznika i spase 190 tamošnjih radnih mjesta.

U pozitivan epilog pregovora Gulin ne sumnja, a kako se čini, agonija ATP-a mogla bi biti okončana već u utorak. Očekuje se, naime, da će blokada poduzeća biti skinuta, da će država ući u vlasničku strukturu tvrtke i osigurati joj strateškog partnera koji bi je pratio u budućem poslovanju.

Nakon toga, država bi ATP predala Gradu na upravljanje zbog nesumnjivog interesa Šibenika da ima svoga gradskog prijevoznika. U tom smislu se i vode razgovori s predstavnicima Grada i vlasnika AP Varaždina, a u sindikatu tvrtke izražavaju zahvalnost gradskoj vlasti na potpori i pomoći u spašavanju ATP-a te sprečavanju njegova uništenja radi nečijih osobnih interesa.

- Nećemo nikada dati podršku Upravi poduzeća - napominju u granskom sindikatu - jer nisu ispunili očekivanja radnika, nego povećali dubioze ATP-a. Plaće radnicima nisu redovito isplaćivane, dnevnice nisu plaćene od ožujka, a dug poduzeća je sve veći, tehnička ispravnost autobusa sve problematičnija, kao i uvjeti u kojima rade ATP-ovi vozači.

- Dug ATP-a Šibenik prema državi narastao je na oko 64 milijuna kuna, a uprava je zatekla dug od 35 milijuna. S obzirom da je gotovo udvostručen, evidentno je to dug od lošeg poslovanja - zaključuje sindikalni čelnik ATP-a Davor Gulin, odbijajući “spasiteljsku ruku” HUS-a i SSH koji zapravo žele samo povećati svoje članstvo tako što će “progutati” matični granski sidnikat.

Uostalom, navodi Gulin, naš vlasnik, AP Varaždin, je 2009. godine prošao stečaj s preustrojem, ali sve svoje obveze i prema državi i prema radnicima podmiruje. Osim toga, njihovi vozači imaju veće plaće od ATP-ovih, unatoč stečaju.

- Napominjem još jednom da je agonija Autotransporta pri kraju i neka dižu ruke svi koji misle ostvariti svoje sitne interese ili u korist nečijih interesa, a na štetu radnika - poručio je predsjednik Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske Anto Jelić.
Davorka Blažević
15. prosinac 2025 15:27