Građanska inicijativa iz šibenskog predjela Varoš, koja je rezultirala masovnim potpisivanjem peticije, a kojom se od Grada traži postavljanje uspornika brzine te češće odvoženje otpada, ponukala je građane na veći angažman i međusobnu raspravu. Tako barem kažu orgnanizatori peticije, koja se već dva tjedna dana potpisuje po kvartu.
"Iz tih razgovora jasno je kako je stvarni broj incidenata uzrokovanih prebrzom vožnjom daleko veći od onoga što je pokazala naša nedavna sociološka analiza", tvrde Varošani okupljeni oko sastavljanja i provođenja peticije.
"Varošani su, vođeni vlastitim iskustvima, čak neformalno počeli nazivati svoj kvart ‘Indianapolis‘, aludirajući na čuvenu trkaću stazu, zbog toga što neki vozači koriste varoške ulice kao improvizirane staze za brzo i neodgovorno upravljanje prometalima. Posebno opasna situacija postaje u ranim i kasnim večernjim satima kada je promet manji, a pojedinci se osjećaju slobodno testirati granice svojih prometala, posebice motora, na račun sigurnosti drugih.
Upravo iz tog razloga, Varošani, nakon podrobnih konzultacija sa prometnim stručnjacima, podržavaju rješenje postavljanja uspornika, koje je znanstveno potvrđeno kao najkvalitetnije za prevenciju nesreća i povećanje sigurnosti u naseljima. Tako primjerice, dva prestižna znanstvena članka na ovu temu, „Impact Assessment of Speed Calming Measures on Road Safety“ objavljen u časopisu Transportation Research Procedia i „Effects of Speed Humps on Vehicle Speed and Pedestrian Crashes in South Korea“ objavljen u časopisu Journal of Safety Research, i koji se mogu naći na Elsevieru (vodećem svjetskom znanstvenom izdavaču s tradicijom od gotovo 150 godina), nedvosmisleno pokazuju da su uspornici najučinkovitije rješenje za povećanje sigurnosti i smanjenje broja prometnih nesreća u urbanim područjima.
Kako bismo dodatno potvrdili učinkovitost predloženih rješenja, ističemo primjere uspješnih intervencija u drugim gradovima Hrvatske, gdje su postavljena slična ili identična rješenja koja predlažemo za Varoš. Klasični uspornici (K35), uz prometne znakove (C08) i horizontalne oznake (H55 i H55-2), implementirani su na lokacijama poput: Zagreb – Remete, Split – Žnjan, Rijeka – Kantrida, Zadar – Diklo, Dubrovnik – Gruž, Karlovac – Rakovac, Varaždin – Hrašćica, Pula – Veruda. Također, slična rješenja se mogu naći u Oslo – Grünerløkka, London – Islington, Beč – Favoriten, Novi Sad – Grbavica, Ljubljana – Šiška i drugim europskim gradovima pokazuju kako urbani prostori mogu postati sigurniji uz promišljeno prometno planiranje.
Stoga apeliramo na Grad Šibenik da hitno reagira i u što skorijem roku krene s realizacijom ove inicijative. Svako odgađanje povećava rizik od nesreća i ugrožava sigurnost svih stanovnika našeg Varoša. Vrijeme je da se konkretni koraci poduzmu kako bismo naš kvart učinili sigurnijim za sve nas i buduće generacije", stoji u današnjem priopćenju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....