Jesu li u Vodicama započeli radovi na aglomeraciji, najopsežnijem projektu u povijesti mjesta? To pitanje ovih dana postavljaju izletnici prelazeći preko građevinskih „barikada”: raskopan je nogostup - šetnica od lučice na Maloj vrulji do ulaza u ACI-jevu marinu, a slično izgleda i traka zelenila bez palmi i cvijeća duž glavne prometnice u ulici Artina.
-Ne, nije započela aglomeracija, nego otprije nekoliko dana traje rekonstrukcija ulice Artina na potezu od autobusnog kolodvora do restorana Skala. To će potrajati četiri mjeseca, promet reguliramo privremenim semaforima te molimo građane za strpljenje i da kada je god moguće, koriste alternativne pravce prometovanja. - odgovara Marko Lugović, pročelnik komunalnog odjela Grada Vodica.
Nakon preuređenja, ulica Artina bit će poboljšanih prometnih karakteristika, zajedno s kvalitetnijim sustavom odvodnje.
U obuhvatu nije jedino šetnica uz ACI marinu; izgradit ćemo je i na suprotnoj strani, duž reda obiteljskih kuća, izmijeniti rasvjetu, a zasadit ćemo i novo zelenilo u postojećem hortikulturnom pojasu. Također, predviđena je rekonstrukcija dječjeg igrališta na Maloj vrulji. - dodao je Lugović.
Rekonstrukcija ulice Artina košta nešto manje od 850 tisuća eura bez PDV-a od čega je 300 tisuća namireno iz Fonda za energetsku učinkovitost i zaštitu okoliša. Taj novac Gradu je dodijeljen na natječaju fonda za uređenje šetnica i njihovo ozelenjavanje, a ostatak iznosa do pune cijene radove koje izvodi tvrtka „Sarađen” namiren je iz gradskog proračuna. - iznio je pročelnik.
S Lugovićem smo se dotakli Aglomeracije Vodice, druge faze izgradnje vodičkog kolektora s dogradnjom postojećeg biološkog pročistača na koji je priključeno 30-tak posto domaćinstava.
U okviru mega investicije ikad poduzete u njihovom okružju financijski i opsegom za naredne četiri godine bit će postavljeno 80 kilometara kanalizacijskih cijevi i 50 kilometara vodovodne trase. Europski novac podmirit će u 70 posto iznosa većeg od 100 milijuna eura, resorno ministarstvo i Hrvatske vode pokrit će po 12 posto, a na vodičkom je proračunu izdvojiti 5-6 posto od investicije. Aglomeracija obuhvaća Srimu i susjedni Tribunj, ali nažalost, ne i otok Prvić, budući da je Kohezijski fond prestao financirati takve projekte za malene otoke. Šibenski Krapanj prije nekoliko godina bio je posljednji koji je „uhvatio vlak”.
-Očekujem da bi Aglomeracija mogla započeti na jesen. Natječaj je zatvoren koliko znam i sada predstoji evaluacija projekta što obično potraje 4-6 mjeseci. Za otok Prvić međutim, postoji građevinska dozvola za kanalizaciju i po mome, šibenski „Vodovod i odvodnja d.o.o.” ne bi trebao dopustiti da istekne. - smatra Lugović. Drugim riječima trebalo bi nastavlja, započeti bilo kakve radove da dozvola ostane na snazi a onda mic po mic tražiti sredstva za realizaciju. Što je s Fondom za razvoj otoka, pitamo?
-Da, postoji ta stavka u rečenom fondu, međutim, novac se dodjeljuje na kapaljku. Ove godine to je 180 tisuća eura i što je s time moguće napraviti, kada za kanalizaciju na Prviću iznos premašuje 12 milijuna!? Nema nam druge, nego kada započne aglomeracija „razviti se u strijelce” za Prvić!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....