Još malo pa će točno cijela godina otkako je svečano otvorena omiška obilaznica, odnosno onaj njezin batrljak što ga u Hrvatskim cestama i inim hrvatskim institucijama obilaznicom zovu, pa je red da se taj važan događaj i proslavi. I to kako dolikuje. Recimo, zatvaranjem obilaznice.
Ta super ideja dobro je primljena u Hrvatskim cestama, koje su tek izgrađenu omišku obilaznicu, skupa s mostom i dva tunela, od nedjelje 4. svibnja zatvorile za sav promet. Do daljnjega. Uz savjet vozačima da koriste alternativne pravce. Kao da ikakvi drugi i postoje.
Razlog zatvaranja obilaznice u trenutku prve obavijesti građanima nije bio poznat. Sveden je tek pod "tehnički kvar". Kako je šturo napisano na stranicama Hrvatskog autokluba. Bez ikakva pojašnjenja i naznake kada će promet ponovno biti uspostavljen. Što bi svakako bio bitan podatak da se tom obilaznicom itko služi. Ovako, ostaje nam tek bizarnost da se obljetnica otvaranja proslava zatvaranjem. I to pred sezonu, koja je od visokih gostiju na lanjskom otvaranju ionako označena kao njezina jedina svrha.
U Hrvatskim cestama (HC) nikome nije bilo svejedno zbog "tehničkog kvara" na novoj cesti. Plaćenoj više od 20 milijuna eura. Pače, bilo im je i neugodno. I Oleg Butković je zvao. Raspitivao se što se događa. Pitao treba li on dolaziti. Jer, nemojte da vam dođem.
Pregorena kartica
"Na zahtjev naručitelja, izvođač radova poslan je na detekciju i popravak kvara", javili su nam iz Hrvatskih cesta.
Ni sami u prvom trenutku nisu znali o kakvom se "tehničkom kvaru" radi. Istaknuli su tek kako se "sumnja na integraciju znaka u sustav nadzora prometa kao i na pregorenu detekcijsku karticu u samome znaku."
"Budući da je riječ o kvaru na prometnoj signalizaciji, izdan je nalog za zatvaranje državne ceste DC553 za sav promet do izvršenja popravka", zaključili su u HC-u.
S obzirom da nismo bili zadovoljni odgovorom, poslali smo im novi upit. O kakvom znaku je riječ, kakva integracija, kakav sustav?! Dajte, recite, nismo svi pametni kao vi.
"Odvijanje prometa na DC553 onemogućeno je zbog tehničkih problema u komunikaciji između operatera u COKP Dugopolje s prometnom opremom na omiškoj obilaznici (sustav nadzora prometa). Nadležne službe odmah po uočavanju problema pristupile su dijagnostici i otklanjanju kvara, a sigurnost sudionika u prometu je naš apsolutni prioritet. Po dijagnostici i otklanjanju kvara moći ćemo ustupiti informacije o istom. Ispričavamo se zbog nastalih neugodnosti te molimo građane za strpljenje i razumijevanje", napisano je u novom odgovoru.
Servisne informacije
Dakle, omiška obilaznica do daljnjega je zatvorena zbog sigurnosnih razloga. Ne funkcionira sustav nadzora. Koji je, nadajmo se, još uvijek pod garancijom. Ukoliko je sačuvan jamstveni list. Ili barem račun.
Uglavnom, nije ništa strašno i trebalo bi biti brzo riješeno. Valjda. Do tada, evo još nekoliko servisnih informacija s omiških prometnica:
- nastavak izgradnje brze ceste do Splita ide tek nešto sporije od plana, u tijeku je otkup zemljišta od privatnih vlasnika iz Duća i Jesenica, novca ima, ali se i rokovi moraju poštivati jer Europska unija, koja sve to plaća, ne trpi šlamperaj.
- obnova starog omiškog mosta, onog koji i danas stenje pod tisućama automobila dnevno, debelo kasni, ali će se ipak dogoditi, nakon sezone, nadajmo se ove.
- kako sada stvari stoje, odustaje se od gradnje velikog rotora na Priku, bez obzira što je sva dokumentacija već ishođena, i masno plaćena, naknadne procjene, za razliku od prvotnih, pokazale su kako taj rotor, gle čuda, ne bi pridonio prometnom rasterećenju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....