Predizbornim referendumom najbolje bi se mogao opisati skup održan u utorak navečer u omiškom hotelu Plaža sazvan zbog nekoliko spornih urbanističko-planskih rješenja koja posljednjih mjeseci i godina žuljaju građane gusarskoga grada. Na inicijativu Saveza za Poljica, mjesnih odbora Omiša i Dugoga Rata, te građana okupljenih oko projekta Spasimo ušće Cetine, pred punim gledalištem organizirana je zanimljiva tribina u kojoj su predstavljena tri važna pitanja za kvalitetu života na širem području Omiša.
Posebni gosti su, uz načelnika Dugoga Rata Tončija Bauka, bili kandidati za funkciju gradonačelnika Omiša (Tihana Barišić Marunčić, Zvonko Močić, Denis Dujmović i Karlo Vukasović) koji su po završetku stručnih izlaganja nedvosmisleno stali na stranu građana i rekli „odlučno ne” projektu marine Ribnjak, kao i aktualnom rješenju brze ceste s vijaduktima na obroncima Mošnice. Njihovo javno obećanje par dana uoči izbora može se činiti kao oportuno, no to je ipak veliki korak naprijed za procese odlučivanja u lokalnoj zajednici i nada da udruženi građani ipak mogu ispraviti neke krive drine.
Skup je otvorio moderator Tino Mrčelić iz mjesnog odbora Priko, naglasivši važnost građanskih inicijativa i odgovornosti za očuvanje prostora za buduće generacije. Prvi dio izlaganja vodio je Ante Mekinić iz Saveza za Poljica detaljno obrazloživši sve nedostatke postojećeg cestovnog rješenja obilaznice Omiša koje otvara niz problema bez željenog rasterećenja prometa kroz centar grada.
- Gradnja brze ceste od Dugoga Rata do Omiša po obroncima Mošnice trajno bi uništila taj vrijedan prirodni resurs za širenje urbanog područja i poput Kineskog zida podijelila prostor na dio ispod i iznad ceste. Projektanti trase očito nisu nikada nogom kročili ovdje jer nikome od stručnjaka s kojima smo pričali nije jasno kako će strojevi doći do nepristupačnog terena, a o riziku od urušavanja stijena da ne govorimo. Cesta je uz to nefunkcionalna, bez spoja za sve koji dolaze iz smjera Naklica, te smo stoga osmislili alternativno rješenje s kružnim tokom u Zakučcu i tunelu od 1400 metara koji bi zamijenio opasne vijadukte i smanjio trošak gradnje. Jedini nedostatak je vrijeme potrebno za projektiranje i izmjenu gradskih i županijskih planova, ali te dvije godine su ništa u odnosu na povijesnu važnost rješenja koje će trajno riješiti problem prometa kroz Fošal, naveo je Mekinić uz aplauz okupljenih.
Omiški umirovljeni sudac Antun Fagarazzi potom je izložio projekt komercijalne marine Ribnjak koja potpuno mijenja izgled i funkcionalnost ušća Cetine što je izazvalo revolt dijela građana koji posljednjih mjeseci na sve načine pokušavaju zaustaviti gradnju. No, investitor očito i dalje ima svu potporu gradskih i županijskih vlasti.
- Prema mojim informacijama, investitor je prije nekoliko dana dobio lokacijsku dozvolu koju mi u županiji ne žele dati na uvid. Projekt marine na ušću je u suprotnosti sa županijskim planovima, nizom zakona i zdravom pameti. Nije u pitanju sadržaj koji će pridonijeti gospodarskom razvoju našega grada već o privatnom zimovalištu za brodove u čarteru. Pod lukom nautičkog turizma žele nam podvaliti hotel, restoran i parkiralište na terenu nasutom u samome moru što neće proći, zagrmio je Fagarazzi.
Posljednje predavanje održao je krajobrazni arhitekt Igor Belamarić povodom posljednje namjere omiških gradskih vlasti za smanjenje zelenih površina s 25 na 10 posto kako bi se omogućila gradnja novih betonskih i ugostiteljskih sadržaja. Uz nekoliko kadrova nedavno odrezanih gradskih drvoreda to je izazvalo burne reakcije okupljenih.
Zaključno, tribina „Spasimo što se još spasiti dade” se pokazala vrlo uspješnom jer su i političari i građani puhali u isti rog. Omišanima u svakom slučaju ostaje nada da će se budući vlastodršci držati dane riječi i da sjedanjem u fotelju neće dobiti amneziju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....