U vremenu kad putnici sve više traže autentična iskustva, a ne samo „mjesto za prespavati“, oznaka „Vaš domaćin/Local Host“ postala je važan kompas za kvalitetan i održiv obiteljski smještaj u Hrvatskoj. Njome se posebno ističu domaćini koji svoj posao rade s ljubavlju, koji žive ono što predstavljaju, koji njeguju tradiciju, dijele svoje priče, preporučuju lokalne proizvode i čuvaju okoliš. Domaćini koji svojim pristupom i načinom poslovanja nadmašuju očekivanja gostiju i pružaju ono što se ne može kupiti – toplinu i autentičnost domaćina.
Baš zato su ovogodišnji nagrađeni domaćini primjer onoga što Local Host treba predstavljati: posvećenost detaljima, istinski odnos prema gostu i svijest o tome da održivi turizam počinje u vlastitom dvorištu.
Petar Kalajžić, najbolji domaćin Splitsko-dalmatinske županije
Za Petra Kalajžića gostoprimstvo nije usluga, nego dio identiteta. Ovogodišnji dobitnik nagrade „Najbolji domaćin” za našu županiju postao je prepoznatljivo lice onoga što danas podrazumijevamo pod vrhunskim domaćinstvom. Dobiveno priznanje za njega je, otkriva nam, iznimna čast i potvrda da se trud i energija koje svakodnevno ulaže u goste doista prepoznaju.
– Ono mi je snažan poticaj da nastavim pružati autentično iskustvo i osjećaj dobrodošlice, jer gosti danas ne traže samo smještaj, nego sigurnost, povjerenje i lokalni doživljaj. Ovo priznanje daje mi dodatnu odgovornost da održim visok standard i opravdam očekivanja svih koji mi poklanjaju svoje povjerenje. Ujedno me ohrabruje da i dalje budem primjer kako predanost i osobni pristup mogu mijenjati kvalitetu turističkog doživljaja. Ova nagrada pokazuje da sam na pravom putu i motivira me da svoju uslugu, pristup i dostupnost dodatno unaprijedim, ostajući vjeran vrijednostima koje su me i dovele do ovog priznanja – govori Petar.
Također, ističe da gosti danas žele doživjeti mjesto kao domaći ljudi, a ne samo kao turisti... Žele doživjeti mjesto kroz oči domaćih i osjetiti autentičnu lokalnu atmosferu. Upravo takav pristup, temeljen na osobnoj pažnji i povezivanju s lokalnom zajednicom, pokazuje se ključnim za uspjeh u turizmu.
– Moja “tajna uspjeha” temelji se na iskrenom, osobnom pristupu svakom gostu. Trudim se razumjeti njihove potrebe i biti im na raspolaganju u svakoj situaciji: od pomoći na cesti ili odlaska liječniku, do organizacije kupnje i savjeta oko izleta. Gosti znaju da se mogu osloniti na mene, a to im daje osjećaj sigurnosti, koji je danas rijedak u turizmu – objašnjava nam Petar, te dodaje da mu je posebno važno pružiti im autentičan doživljaj svoga kraja.
– Vodim ih kroz Dalmatinsku zagoru, pokazujem im mjesta i priče koje ne postoje u turističkim brošurama i upoznajem ih s lokalnim načinom života. Dio tog doživljaja su i pokloni dobrodošlice te pažnja pri odlasku – sve redom domaći proizvodi naših lokalnih OPG-ova. Na taj način ne samo da gostima nudim pravu, originalnu priču našeg podneblja, nego i aktivno jačam i podržavam lokalnu zajednicu. Ne oslanjam se na luksuz niti na trendove, nego na ljudskost, fleksibilnost i prisutnost. Uvijek se pitam: “Što bih ja volio da meni netko učini?” Upravo ta briga, toplina i spremnost da odem korak dalje razlog su što mi se gosti vraćaju i što se naš odnos pretvara u dugoročno povjerenje – zaključuje.
Pave Barić, najbolji domaćin Šibensko-kninske županije
U susjednoj županiji, Pave Barić dočekuje svoje goste s jasnom vizijom: svaki njihov boravak mora biti ne samo ugodan, nego i osoban, smislen i ispunjen malim, nezaboravnim detaljima koji čine pravi doživljaj mjesta.
– Mišljenja sam da je biti gost i putovati velika stvar. Svi to želimo i svi se veselimo tim trenucima i to su nam posebni životni događaji. Mi se u našoj kući trudimo biti domaćini i pretvoriti svaki trenutak naših gostiju u lijepu uspomenu. Trudimo se da tijekom boravka u našem malom mjestu imaju osmijeh na licu i osjećaju veliku lakoću – ističe Pave, te dodaje da mu je ovo priznanje posebno važan trenutak...
– Drago nam je da smo u tolikoj konkurenciji dobili baš ovu nagradu. Ovim priznanjem nagrađen je naš dugogodišnji rad i na tome smo posebno zahvalni, a da je sve to prepoznala i struka, i to je nešto posebno – iskreno će.
I dok nagrada potvrđuje veliku posvećenost koju ulažu u svoj obiteljski smještaj, ona je ujedno i motivacija za budućnost.
– Svakako je nagrada poticaj da nastavimo raditi na tome da budemo još bolji; ne samo mi, nego i svi drugi koji nas prate i koji nas vide – poručuje.
Brankica Dubravica, najbolji domaćin Zadarske županije
U Zadarskoj županiji ovogodišnju je nagradu ponijela Brankica Dubravica, vlasnica prekrasne kuće za odmor Vila Grandfather’s Courtyard. U konkurenciji brojnih iznimnih domaćina, ovo je potvrda da se istinska toplina doma, posvećenost detaljima i poštovanje tradicije i dalje prepoznaju kao najvrjedniji elementi obiteljskog smještaja.
– Priznanje za najboljeg domaćina Zadarske županije meni jako puno znači. Sretna sam i ponosna što je struka prepoznala da posao koji radim, radim najbolje što znam i da se maksimalno trudim biti zapažena. Ova nagrada dodatno mi daje vjetar u leđa kako bih se trudila biti još bolji domaćin – ponosno će Brankica.
U svojem radu posebno naglašava ono što gosti uvijek prepoznaju: iskrenu dobrodošlicu, pažnju prema detaljima i toplinu doma koja se ne može glumiti. Brankica doček gostiju pretvara u mali obred pažnje...
– Svoje goste ljubazno i srdačno dočekujemo s poklonom dobrodošlice: domaći aperitiv, loza, naši likeri, plata domaćeg pršuta, pancete, sira, kolač koji sama pravim, štrudle i domaće vino koje sami proizvodimo – objašnjava nam, a osim gastronomske dobrodošlice, njezina je misija gostima olakšati boravak i doživljaj destinacije.
– Goste ljubazno informiram o svim važnim detaljima vezano za njihov ugodan i nezaboravan boravak u mjestu i okolici, od nacionalnih parkova u srcu Dalmacije do otoka i Plitvičkih jezera. Osim usmenih informacija, ostavljam im Knjigu informacija na hrvatskom, engleskom i njemačkom jeziku, sve važne brojeve, preporuke za plaže, šoping, upute o uporabi bazena i zbrinjavanju otpada – dodaje.
Na vidljivom mjestu uvijek ih čekaju i brošure o lokalnim OPG-ovima, restoranima i uslužnim obrtima. Cilj joj je, kaže, prikazati sve ljepote naše Hrvatske, kako bi se poželjeli vratiti. Ako ne u njezino mirno ruralno mjesto Stankovce, onda barem da otkriju druge dijelove naše zemlje.
No Brankica je najpoznatija po sitnim, diskretnim gestama koje gosti iznimno cijene, a koje su s vremenom postale njezin zaštitni znak. Svako jutro, dok je kuća još tiha i dok gosti spavaju, pristupa bazenu kako bi sve pripremila za savršeni početak njihova dana.
– S velikom pažnjom i nenametljivošću, rano ujutro dok još spavaju, prilikom vađenja robota koji čisti bazen, ostavljamo na stolu u natkrivenoj drvenoj sjenici košaricu s voćem ili povrćem; ovisno o tome što u to doba godine imamo u voćnjaku ili vrtu.
Robot, kaže, „nečujno čisti bazen svako drugo jutro“ kako bi goste nakon buđenja dočekao kristalno čist bazen i svježe ubrani sitni darovi iz njihova dvorišta. I odlazak gosta uvijek je osoban trenutak...
– Goste također osobno ispratim s malim autohtonim poklonom – bočicom likera koji sama proizvodim i vrećicom sušene lavande. Vjerujem da mi se zbog navedenih razloga, a ima ih još, gosti vraćaju, a neki me preporučuju svojim prijateljima. Svi redom daju recenziju s ocjenom 5/5 – kaže.
Zašto su njihova iskustva važna?
Priče ovih domaćina pokazuju da je bit Local Host oznake u vjerodostojnosti: u ljudima koji svojom svakodnevicom gostu prenose ljepotu destinacije, umjesto da mu nude generičnu verziju odmora. To je poruka koju ovaj projekt želi jasno poslati i putnicima i pružateljima smještaja: autentičnost, kvaliteta i održivost nisu dodatak ponude, nego njezina srž.
Sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Slobodne Dalmacije i Hrvatske turističke zajednice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....