U prepunoj dvorani hotela "Marriott" u Splitu, održana je konferencija "Nova lica turizma" u organizaciji Slobodne Dalmacije. Okupljeni vodeći ljudi hrvatskog turizma, gospodarstva i lokalne samouprave otvorili su niz važnih tema o transformaciji turističkog sektora – od digitalne i zelene tranzicije, do ulaganja u kadrove i produljenja sezone.
Konferenciju je otvorio direktor Slobodne Dalmacije Vinko Ursić Glavanović, koji je istaknuo važnost suradnje između medija, javnog i privatnog sektora u stvaranju informiranog dijaloga o budućnosti turizma.
– Turistički sektor ostvaruje izvrsne rezultate, ali važno je da rast noćenja i prihoda prati i rast kvalitete doživljaja. Cilj je Slobodne Dalmacije, kao najviše i najutjecajnije medijske kuće, da ovom konferencijom dopre do šire javnosti i otvori prostor javnoj raspravi te doprinesemo razumijevanju izazova koji nas čekaju – poručio je Ursić Glavanović.
Gradonačelnik Tomislav Šuta naglasio je kako Split, kao grad kulture i sporta, mora te resurse još snažnije usmjeriti u službu turizma.
– Turizam je temeljna djelatnost našega grada, ali i složen izazov. Od upravljanja starom gradskom jezgrom do stvaranja novih manifestacija poput Adventa u Đardinu – cilj nam je da Split živi tijekom cijele godine. Upravo radimo na dokumentu upravljanja destinacijom koji će definirati kako želimo da naš grad izgleda i diše u budućnosti – rekao je Šuta.
U ime Splitsko-dalmatinske županije okupljene je pozdravio Stipe Čogelja, istaknuvši da je turizam "motor razvoja Dalmacije" te da su ključni ciljevi Županije digitalna, zelena i uključiva transformacija.
– Ulaganja u infrastrukturu, poput planirane veletržnice u Splitu, preduvjet su stvaranja održivog turističkog sustava koji će opskrbljivati potrebe i lokalne zajednice i posjetitelja – dodao je.
Budućnost turizma
U ime Ministarstva turizma i sporta okupljenima se obratio ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost turističkoga gospodarstva Robert Pende, prenoseći poruke ministra Tonća Glavine.
– Hrvatski turizam prošao je kroz duboku transformaciju nakon pandemije i recesije, no pokazali smo otpornost i sposobnost prilagodbe. Brojke su pozitivne, ali važniji od brojki jest smjer. Idemo prema turizmu koji je održiv, otporan i usklađen s europskim standardima kvalitete – naglasio je Pende.
Uvodnu riječ panela održao je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, koji je poručio da je "vrijeme masovnog turizma iza nas".
– Nalazimo se u evoluciji prema turizmu koji je održiv, inovativan i temeljen na kvaliteti. Naše su prednosti jedinstvene – kultura, priroda i ljudi – ali moramo ih znati čuvati i valorizirati. Investicije su ključne, jer bez njih nema ni napretka. Tehnologija i briga o resursima više nisu pitanje budućnosti nego sadašnjosti – istaknuo je Ostojić.
Izazovi, prilike i novi horizonti
Panel-raspravu vodio je novinar Ivica Đuzel, a sudjelovali su vodeći ljudi hrvatskog turizma, direktor resorta "Le Meridien Lav" i COO Odien grupe Duje Božiković, izv. prof. dr. sc. Ante Mandić s Ekonomskog fakulteta u Splitu, direktorica Turističke zajednice grada Splita Alijana Vukšić, zamjenik direktora Zračne luke Split Pero Bilas, predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš i predsjednik Uprave Maistra Tomislav Popović.
Pero Bilas naglasio je kako Split postaje sve dostupniji i u zimskim mjesecima.
– Zimski red letenja bogatiji je nego ikad, a broj putnika u špici sezone doseže 800 tisuća. U tijeku je i druga faza izgradnje terminala u Resniku, što će dodatno podići razinu usluge – rekao je Bilas.
Duje Božiković istaknuo je važnost ulaganja u ljudske resurse i edukaciju.
– U sezoni zapošljavamo veliki broj studenata i đaka, a ponosni smo što 90% naših zaposlenika dolazi iz lokalne zajednice. Putujemo, istražujemo i učimo kako bismo razumjeli modernog gosta i stvarali ponudu po mjeri njegovih očekivanja. Naša filozofija nije konkurencija, nego partnerstvo – zajedno gradimo novu razinu Splita kao destinacije – ustvrdio je Božiković.
Tomislav Popović iz Maistre najavio je skori završetak obnove hotela "Marjan".
– Krajem iduće godine otvaramo vrata hotela s 280 soba – simbola Splita koji vraćamo gradu. Naš cilj nije samo luksuz, već održivost i stvaranje vrijednosti koja nadilazi turizam – istaknuo je Popović, dodavši da Split ima potencijal postati "jadranska Barcelona".
Alijana Vukšić, direktorica Turističke zajednice Splita, pozvala je na zajedništvo i strateško planiranje.
– Otvaranje novih hotela i ulaganja ne treba doživljavati kao prijetnju, nego kao priliku. Moramo imati jasnu viziju i plan – turizam ne smije pojesti resurse, nego ih očuvati za buduće generacije – poručila je.
Predstavnik akademske zajednice, izv. prof. dr. sc. Ante Mandić naglasio je važnost planiranja i mjerljivosti.
– E-visitor sustav je vrijedan alat, ali trebamo i pokazatelje zadovoljstva lokalne zajednice. Bez jasne vizije, konkretnih projekata i suradnje između znanosti, javnog i privatnog sektora, ne možemo napraviti iskorak koji turizam danas traži – kazao je Mandić.
Joze Tomaš iz HGK-a dodao je da se gospodarski učinci manifestacija već mjere kroz broj fiskaliziranih računa.
– Naš cilj je sretan trokut – zadovoljan poduzetnik, turist i građanin. To je formula uspješnog turizma – istaknuo je.
Turizam kao zrcalo
Konferencija "Nova lica turizma" pokazala je da hrvatski turizam ulazi u novu fazu – onu u kojoj rast više nije sam sebi svrha, nego sredstvo za kvalitetniji, pravedniji i održiviji razvoj.
Kako je u završnici istaknuto, put prema budućnosti vodi kroz suradnju – između institucija, poduzetnika, zajednice i znanosti. A Split, sudeći po entuzijazmu sudionika, spreman je biti predvodnik tog puta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....