StoryEditorOCM
SplitZimska bajka

U Zagrebu se žestoko bore protiv Šutinog ‘tropskog adventa‘; izvadili su kompletnu artiljeriju, imamo detalje

Piše Marta Duić
7. prosinca 2025. - 12:01

Ljubitelji zimske idile, sjaja lampica i ukrasa, delicija i blagdanskog ugođaja napokon su došli na svoje. Adventski sajmovi diljem lijepe naše otvorili su vrata za posjetitelje, a Zagreb, kao i obično, privlači sve veći broj posjetitelja iako je Advent tek startao. Turističke lokacije koje su i inače poznate i aduti glavnog grada poput Tomislavca, Zrinjevca, glavnog zagrebačkog trga ili pak Gornjeg grada pretvorene su u pravu zimsku bajku.

- Ovogodišnji Advent donosi nekoliko važnih noviteta, a najveća je povratak manifestacije na revitalizirani Gornji grad koji ponovno postaje jedno od središnjih mjesta blagdanskih događanja. Prošireni sadržaji na Gornjem gradu uključuju tri dekorativne zone, gastro ponudu, program ZagreBal u atriju Klovićevih dvora te koncerte na sakralnim, javnim i povijesnim lokacijama. Poseban naglasak stavljamo na nove umjetničke suradnje s renomiranim hrvatskim umjetnicima i autorima – Sašom Šekoranjom i Nenadom Soviljem – koji svojim instalacijama donose kreativne, suvremene interpretacije prostora. Ove intervencije dodatno obogaćuju identitet Adventa kao kulturno-umjetničke manifestacije, - objašnjavaju iz Turističke zajednice grada Zagreba.

Hit destinacija

Kako ističu, prema iskustvima i podacima prethodnih godina, uz domaće goste iz svih dijelova Hrvatske najčešći posjetitelji su iz bližih europskih i susjednih zemalja. Prošle su godine, od stranih gostiju, prema ostvarenim noćenjima na prvih pet mjesta bili gosti iz Njemačke, BiH, Italije, Slovenije te Srbije.

- Prošle godine smo za vrijeme adventskih i novogodišnjih događanja, u trajanju od 39 dana, zabilježili oko 158.000 dolazaka i više od 300.000 noćenja. Zagreb raspolaže s više od 22.000 komercijalnih kreveta u različitim kategorijama smještaja, od hotela viših kategorija do boutique objekata i privatnih smještaja. Naši kapaciteti tradicionalno su izrazito popunjeni vikendima tijekom prosinca (trenutno između 80 posto pa i više od 90 posto, ovisno o promatranom razdoblju), a prema dosadašnjim najavama i trendovima interesa očekujemo vrlo dobre rezultate, usporedive s rekordnim godinama - kažu iz Turističke zajednice grada Zagreba, a da smještaj treba rezervirati na vrijeme potvrđuje i naša brza pretraga smještajnih kapaciteta na Bookingu. Kako se čini po najavama i interesu posjetitelja, i ovaj Advent u Zagrebu obilježit će rekordne brojke.

Advent Zagreb već se više godina nalazi na listama najljepših božićnih sajmova u Europi i svijetu, što potvrđuju i brojna međunarodna priznanja te stalna prisutnost u relevantnim svjetskim medijima poput CNN-a, Condé Nast Travellera, Forbesa, National Geographica, Time Outa i drugih.

- Uz bogat i raznovrstan program na više gradskih lokacija, Zagreb se pozicionira kao destinacija koja spaja autentični blagdanski ugođaj s kulturnim, glazbenim i gastronomskim doživljajima, čime se vrlo konkurentno uspoređuje s ostalim europskim adventskim metropolama - pohvalili su se iz Turističke zajednice grada Zagreba.

Boutique advent nudi i okuse juga

Staro-nova lokacija je i Advent kod Matoša koji se nakon dvije godine vraća na Gornji grad.

- Prošle smo godine bili na Trgu bana Josipa Jelačića, kao Legendarni Advent na Trgu, a ove smo se godine, nakon dvije godine, vratili na Gornji grad. Lani smo na Trgu imali 15 ugostiteljskih kućica i tri suvenirnice, dok se ove godine na Adventskoj romantici kod Matoša može pronaći sedam ugostiteljskih kućica i više je "boutique advent". Prema našoj procjeni, našu je prošlogodišnju adventsku manifestaciju posjetilo oko 100 tisuća Zagrepčana i gostiju - ističu iz Adventa kod Matoša.

image

Advent kod Matoša

Advent Kod Matoša/Slobodna Dalmacija
image

Advent kod Matoša

Advent Kod Matoša/Slobodna Dalmacija

Kako ističu, posebnost ove godine je različita ugostiteljska ponuda te novi programski partneri. Što se ugostiteljske ponude kod Matoša tiče, i tu ima promjena i može se reći da predstavlja pravu fuziju okusa i moderni twist tradicionalne hrane i popularnih zimskih napitaka.

- Posebno nas veseli i okus juga – s nama je i ugostitelj koji nudi popularne specijalitete dubrovačke regije u street food varijanti kao što su kroketi od krumpirova tijesta punjeni smjesom od šporkih makarula s naribanim tvrdim sirom i posluženi s umakom od reduciranog prošeka ili raštika punjena svinjetinom. Želja nam je probuditi uspavani i pomalo zaboravljeni Gornji grad i naše sugrađane i goste podsjetiti na njegovu ljepotu, povijest i posebnost. Gornji grad ima svoju posebnu čar i uistinu je romantičan u ovo doba, okupan toplinom blagdanskih lampica. Vjerujemo da upravo takva, mirna i gotovo intimna atmosfera odgovara većini ljudi koji dođu do nas. Ovdje nema gužvi, nema prometa, buke tramvaja. Samo Matoš na klupi i mi - poručuju iz Adventa kod Matoša.

Gosti iz susjednih zemalja

Nezaobilazna postaja za ljubitelje dobre hrane svakako je i Fuliranje. Na Trgu Josipa Jurja Strossmayera smjestilo se 16 ugostiteljskih i dvije shopping kućice - svatko s vlastitim, razigranim potpisom na tanjuru. Prošle su godine svojom bogatom gastronomskom ponudom privukli više od 300.000 ljudi.

Na Fuliranju ove godine možete guštati u nikad raznolikijoj ponudi: od šiš kobasica, bunceka, gulaša od divljači, punjenih paprika i tapasa, pastramija, preko gulaša od tune i hobotnice u tempuri do street food klasika, koktela i zimskih napitaka i slastica. Kad ste već tu, obaviti možete i blagdanski shopping zahvaljujući kući Beta by Zlatarna Široka, a odmah pored je i gift shop obiteljske destilerije Aura.

- Domaći su gosti u prvom tjednu bili u većini, a odmah za njima se po posjećenosti primijeti velik broj gostiju iz susjednih nam zemalja - Slovenije, BiH, Srbije, Italije i Njemačke. Veseli nas vidjeti i drage goste iz azijskih zemalja, te čuti sve svjetske jezike na ovako malenom i šarmantnom Strossmayerovu trgu - kažu iz Fuliranja.

image

Prva velika adventska špica jazavčara 2025. šetnjom od Ribnjaka do Zrinjevca

Goran Mehkek/Cropix

U neposrednoj blizini Strossmayerova trga, na Oleander terasi hotela Esplanade, odvija se peto izdanje Fooling Around by Fuliranje. Lokacija je to koja i ove zime spaja after work druženja, vrhunsku gastronomiju, koktele s potpisom i glazbeni program. Elegancija hotela Esplanade spojila se s duhom najnovijeg bistro koncepta: glavni bar Central Station i devet tematskih ‘vagona Orient Expressa‘ povezuju po jedan restoran i jedan bar, a svaka večer donosi novo uzbuđenje, izvrsnu hranu i glazbu.

Kreativci nastupaju na scenu MSU-a

Ove godine i kreativci dolaze na svoje, naime, HUSH HUSH market vraća se u Zagreb i ponovno donosi kreativnu adventsku priču, 13. i 14. prosinca, od 11 do 19 sati, u prostoru Muzeja suvremene umjetnosti održava se novo izdanje ovog dizajnerskog sajma koji već godinama okuplja domaće i regionalne umjetnike i kreativce. Ove godine predstavit će se četrdesetak izlagača, od čega se čak desetak novih autora priključuje sajmu prvi put.

Kao i uvijek, naglasak je na autorskom radu, kvaliteti i kreativnosti, a posjetitelji će moći pronaći najrazličitije blagdanske poklone – od umjetničkog nakita, keramike i ilustracija, do dizajnerskih komada odjeće, unikatnih modnih dodataka i raznih dekoracija.

Posebnu pozornost i ove godine privlači HUSH HUSH merch štand, na kojem će posjetitelji moći istražiti posebne suradnje sa samim izlagačima.

image

Advent kod Matoša

Advent Kod Matoša/Slobodna Dalmacija

Splitski gradonačelnik Tomislav Šuta uzdrmao je hrvatsku adventsku scenu lansiranjem kampanje u kontinentalnom dijelu zemlje u kojoj promovira vrući splitski advent na plus 15, u usporedbi s hladnim zagrebačkim na jedva četiri stupnja. No, u metropoli ne miruju, pročitali st što imaju. Ovakav ‘rat‘ volimo, u kojemu građani imaju koristi, neka bolji pobijedi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 12:01