Dana 5. rujna 2025. na portalu Slobodne Dalmacije objavljen je članak naslova "Brod pun azbesta je sve iznenadio, nitko ništa nije znao! A tko nam jamči da u Brodosplitu neće osvanuti nova ‘Drea‘?".
Nakon objave članka, Uprava Brodosplita poslala nam je ispravak koji prenosimo u cijelosti:
„Autor članka u naslovu navodi sljedeće: ‘Brod pun azbesta je sve iznenadio, nitko ništa nije znao!‘
Ovom prilikom želimo demantirati tvrdnju da je riječ o brodu punom azbesta, već o brodu u čijim su kabinama ugrađeni pregradni paneli koji sadrže azbest.
Nadalje autor članka u tekstu navodi sljedeće: Kada sve skupa složimo, nameće se zaključak da hrvatska državna uprava zapravo pojma nije imala ni što bi ni kako bi s tim brodom, s čuvenom "Moby Dreom", a ni kolike će nam glavobolje priuštiti, i da nije bilo novinara - teško da bi se išta otkrilo o toj planiranoj splitskoj raboti uklanjanja velikih količina azbesta ugrađenog na taj talijanski feribot star pola stoljeća!‘
Ovom prilikom želimo demantirati tvrdnju da se s talijanskog feribota starog pola stoljeća, planiralo uklanjanje velikih količina azbesta ugrađenog na brod.
Tijekom planiranih radova na brodu nije bilo planirano uklanjanje velikih količina azbesta ugrađenog na talijanski feribot star pola stoljeća, nego je bilo predviđeno uklanjanje određenih pregradnih panela koji sadrže azbest, materijal koji se, u skladu s tadašnjim standardima, koristio za izradu protupožarnih klasa A60 u vrijeme gradnje broda, sredinom 1970-ih godina.
Uklanjanje azbesta ugrađenog u pregradne panele sugerira da se azbest odvaja od ostatka konstrukcije, dok uklanjanje pregradnih panela koji sadrže azbest znači da se uklanja cijeli panel zajedno s azbestom koji se u njemu nalazi. Ova metoda u praksi je najčešća i najsigurnija, jer se na taj način izbjegava raspršivanje azbestnih vlakana u zrak.
Nadalje autor članka postavlja pitanje: - Kako možemo biti sigurni kamo bi "Drea" dalje, da se riješila azbesta u Splitu i da na koncu nije bila protjerana, i što će s njom biti sutra - hoće li je vlasnici iz sicilijanske tvrtke "Med Fuel" zaista obnavljati u grčkom Pireju (zašto onda u Grčkoj ne obave sve odjednom) ili će je poslati u turska rezališta (što je i bila deklarirana namjera prethodnih vlasnika iz talijanske kompanije "Moby") koja je ne bi primila s toliko azbesta?!‘
Ovim putem želimo demantirati tvrdnju da se radi o brodu s azbestom, te naglašavamo da se zapravo radi o plovilu u kojem su u kabinama ugrađeni pregradni paneli koji sadrže azbest.
Na brodu nije bilo planirano riješavanje azbesta u Splitu nego je bilo predviđeno uklanjanje određenih pregradnih panela koji sadrže azbest. Važno je naglasiti da se ne radi o tzv. „slobodnom“ azbestu koji bi se nekontrolirano širio zrakom, već o fiksiranom, kompaktnom materijalu koji ne predstavlja neposredan zdravstveni rizik u svom postojećem stanju.
UPRAVA BRODOSPLITA“
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....