Zrakoplov koji je letio iz Tirane u Oslo danas je prisilno sletio u Split. Riječ je o putničkom avionu Boeing 737 u kojem se nalazio 131 putnik te šest članova posade. Zrakoplov je sletio uspješno nakon što su se pojavili problemi na vjetrobranskom staklu koje je napuklo.
- Naciklo je vjetrobransko staklo, zbog čega je pilot po operativnoj proceduri bio prisiljen sletjeti. No, nije došlo do pada tlaka zraka u avionu. U Zračnoj luci je, pak, bilo proglašeno stanje pripravnosti, stigle su sve hitne službe i na kraju je avion uspješno sletio - rekao je za "Slobodnu" Pero Bilas, zamjenik direktora Zračne luke Split.
Kazao je da je na koncu sve završilo dobro, nema ozlijeđenih putnika ni članova posade.
Vjetrobransko staklo putničkog aviona sastoji se od više slojeva, međusobno ojačanih. Jasno je da takvo staklo može izdržati snažan udarac leda ili ptice, ali nije neprobojno.
Ono što je realna opasnost je da uslijed puknuća dođe do pada tlaka zraka u putničkoj i pilotskoj kabini.
Takav pad tlaka zraka piloti po operativnoj proceduri kompenziraju vrlo naglim poniranjem do visine od 3000 metara. Riječ je o proceduri koju piloti redovito vježbaju u simulatoru. Naime, na visini iznad 3500 metara parcijalni pritisak kisika u zraku takav je da kisik ne prolazi kroz alveole ljudskih pluća, barem ne bez adaptacije. To znači da bi unutar vrlo kratkog vremena, a riječ je o sekundama, putnik ostao bez kisika i poginuo.
Da se to ne bi dogodilo, zrakoplov ima sustav maski s kisikom koje ispadaju iz kutija i potrebno ih je najprije staviti sebi, pa onda djeci da bi u toj proceduri zadržali svijest i pomogli čovjeku do sebe koji nije u stanju ispravno reagirati. To poniranje s prosječne visine krstarenja od pet do 10 tisuća metara na visinu od tri tisuće izuzetno je neugodno za putnike i sigurno nije nešto što bi željeli iskusiti.
S druge strane, mogućnost da dođe do potpunog puknuća vjetrobranskog stakla da bi se piloti našli pod udarom "vjetra" koji puše brzinom kojom avion leti izuzetno je mala, gotovo nemoguća.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....