StoryEditorOCM
Splitobilazak gradilišta

FOTO Političari izašli na teren, umiruju javnost nakon prosvjeda! Pljušte obećanja, no i dalje je sve na jednom čovjeku

Piše Petra Klarić
27. rujna 2025. - 14:00

Splitski gradonačelnik Tomislav Šuta, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir i načelnik Općine Podstrana Mijo Dropuljić u subotu su na gradilištu tunela Gladnjici, koji se gradi u sklopu infrastrukturnog projekta TTTS - Mravince, održali konferenciju za medije na kojoj su iznijeli planove za prometno rasterećenje državne ceste D8 na potezu od Splita do Omiša.

Gradonačelnik Tomislav Šuta rekao je da je tunel Gladnjici jako bitan za rješavanje problema na području Splita i okolnih gradova i općina.

image

Tomislav Šuta, Ivica Budimir, Mijo Dropuljić u obilasku gradilišta i tunela

Vojko Bašić/Cropix

- Mogli ste vidjeti da tunel u visokoj fazi izvedbe i očekuje se da ćemo 2027. već imati u funkciji potez od rotora Mravince do TTTS-a. Također je bitno naglasiti da će Grad Split sa Županijskim cestama i Hrvatskim cestama uskoro potpisati sporazum za potez od rotora TTTS prema Žrnovnici. Hrvatske ceste financirat će glavninu projekta, ali će se uspostaviti i određene obveze Grada Splita. Time ćemo povezati potez do Žrnovnice, Srinjina i dalje prema Omišu - rekao je Šuta.

Rješava se papirologija

Ivica Budimir nešto je opsežnije govorio o samom potezu od čvora u Mravincama do čvora u Stobreču. Kaže da su radovi na toj dionici u punom jeku, a do proljeća 2027. trebala biti puštena u promet. Na nešto udaljenijoj dionici, od Dugog Rata do Omiša, izabran je izvođač radova, koji bi radovi trebali početi kroz pola godine. 

- U fazi smo odabira izvođača do mosta na Žrnovnici, to je projekt vrijedan 20 milijuna eura. Njime će se riješit će se čvor TTTS i spoj do same rijeke Žrnovnice. U prvi mjesec planiramo provesti natječaj za izvođača radova do Podstrane, pri čemu ne mislim samo na dio do Stare Podstrane, nego i spoj do državne ceste.

image

Tomislav Šuta, Ivica Budimir, Mijo Dropuljić u obilasku gradilišta i tunela

Vojko Bašić/Cropix

Ujedno se projektira i spoj od čvora Grljevac do Hotela Lav. On je dio ovoga projekta, ide posebno, ali računam da bi u isto vrijeme to mogli završiti. Početak radova očekujemo u devetom mjesecu iduće godine.

Od TTTS-a bi napravili jednu GUP-ovsku cestu pod gradom Splitom, do kamenoloma Perun. Time bi se bitno rasteretilo križanje prema Žrnovnici i promet kroz Podstranu lakše bi funkcionirao - rekao je Budimir.

image

Za ovu cijev tunela preostalo je probiti još 80-ak metara. Radi se 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu

Vojko Bašić/Cropix

Najavio je da će mikro potezima i manjim radovima, među ostalim i usklađivanjem semafora uz pomoć kamera, pokušati što više smanjiti gužve dok najavljeni projekti ne budu realizirani. A koliko će to sve skupa koštati?

350 milijuna eura

Rotor Mravinci je pred završetkom, on košta 7,5 milijuna eura, a ova dionica na kojoj se sad nalazimo košta 32 milijuna eura. Rotor TTTS do Žrnovnice košta 20 milijuna eura. Nastavak do Stare Podstrane procijenjen je na nekih 120 milijuna eura, a dio od Dugog Rata do Omiša ugovoren je za 85 milijun eura. Ova dionica na kraju će koštati 350 milijuna eura - rekao je Budimir, i dodao da će se po završetku radova posvetiti državnoj cesti, na kojoj će napraviti biciklističke staze i slične sadržaje. 

image
Vojko Bašić/Cropix

Kada se završi ranije spomenuta GUP-ovska cesta do Peruna, imat ćemo, kaže Budimir, novu prometnicu nalik Vukovarskoj. Bit će duga 9,5 kilometara i ići će od Poljuda do Žrnovnice. Bit je da se za dolazak do Žrnovnice i Srinjina ne mora ići južnom rutom, odnosno državnom cestom D8.

Mijo Dropuljić, načelnik Podstrane u kojoj je zbog gužvi prije koji dan održan i prosvjed, osvrnuo se na problematiku svoje općine. Više puta istaknuo je važnost prometnog redara Mate koji u Podstrani svakoga jutra od 6 do 9 sati regulira promet. Kad njega nema - nastane još veća gužva nego što je to inače slučaj. 

Spasonosni Mate

Dropuljić kaže da je on prvi načelnik Podstrane koji se uhvatio u koštac s prometnim problemom i ponudio neka rješenja. Gužva, dodaje, neće nestati, ali smatra da bi se mogla smanjiti boljom regulacijom semafora. 

- Prvo što smo učinili prošle godine, poslali smo našeg prometnog redara Matu na raskrižja u Strožancu i Stobreču. Time smo Hrvatskim cestama i Gradu Splitu ukazali da trenutačna prometna regulacija nije dobra jer se stvara veliki prometni kolaps. 

Prije pola godine smo u Zagrebu s Hrvatskim cestama dogovorili novu svjetlosnu prometnu regulaciju na križanju prema Žrnovnici jer se tamo stvara gužva u smjeru Splita. 

image

Tomislav Šuta, Ivica Budimir, Mijo Dropuljić u obilasku gradilišta i tunela

Vojko Bašić/Cropix

Naš prometni redar Mate je dobio zadatak da proba mjeriti sekunde vremena prolaska toga semafora i time smo na neki način ukazali Hrvatskim cestama da taj semafor također treba uključiti, podesiti ga sa semaforom u Stobreču. Ja podržavam i razumijem mještane, kao prvo i sam sam skoro svakodnevno u prometnim gužvama. One nisu nastale jučer, one su tu ima 20 godina, ali smatram da sam prvi koji se s tim uhvatio u koštac, ne prebacivajući lopticu na nekoga drugoga -  rekao je Dropuljić.

Samo privremeno...

Privremenu regulaciju prometa kroz staru Podstranu uveli su, kaže, jer bi tom cestom dnevno prošlo i do 3.000 vozila. No, na primjeru redara Mate dokazali su, smatra, da je dio problema i prometna regulacija pa bi svakako prvenstveno trebalo uskladiti semafore. 

image

Mijo Dropuljić

Vojko Bašić/Cropix

- Za ovu dionicu do TTTS-a će se iza Nove godine raspisati natječaj. Kako je predstavnik uprave HC-a rekao, do kraja iduće godine se nadamo i početku radova na dionici od rotora TTTS do čvora Grljevac pa onda i do Stare Podstrane. Prometna regulacija je upravo to - privremena - još ćemo neko vrijeme vidjeti što će se događati. Pričekat ćemo da se uvede nova prometna signalizacija na semaforu prema TTTS-u pa ćemo vidjeti što se događa - zaključio je načelnik.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. listopad 2025 20:47