StoryEditorOCM
Splitod brašna do cementa

FOTO Solinski centar za ‘bauštelu‘ sad nudi kruh i salamu! Mijići uz građevinski materijal ubacili market; kupci u šoku

Piše Tanja Šimundić Bendić
16. prosinca 2025. - 19:52

Nema više labavo, stiglo je vrijeme bitke za svakog kupca. Na brojne načine trgovci se snalaze kako bi svoja prodajna mjesta napravili što atraktivnijima, privukli što veći broj ljudi.

Tom trendu se priključila i poznata solinska tvrtka Građa u vlasništvu uspješne poduzetničke obitelji Mijić. Građa u svom prodajnom centru u Solinu s ovim tjednom, pokraj vijaka, matica, lakova i boja, laminata, žica, cimenta, drvnih proizvoda, utičnica, keramičkih pločica, svega što ide uz njihov uobičajeni građevni asortiman, počinje nuditi i široku paletu prehrambenih proizvoda.

image
Nikola Brboleža/Cropix

Već nekoliko dana u solinskom prodajnom centru niče trgovina. Police su ubačene, pune se svakojakim artiklima. Nema čega neće biti, kao u svakom hipermarketu - od mlijeka, jaja, povrća i voća preko čajeva, sokova, piva, ulja, vina pa do kava, sireva, omekšivača, higijenskih potrepština, hrane za kućne ljubimce ... Kažemo vam - svega.

Market 365

Na vratima Građe već je osvanuo natpis Market 365, velika slova privlače pažnju kupaca, najavljuju novitet, novu ponudu. Pa se mnogi kupci misle, jeli ovo neki novi Građin brend, neka marka iz građevinskog sektora, ili to znači da će raditi 365 dana u godini.... Dumaju tako dalmatinski kupci razmišljajući što se to ovdje sprema. A kada uđu shvate kako je poznata tvrtka s lancem trgovina svoje poslovanje u građevnom sektoru, naknadno nadograđenim i onim u turizmu, proširila novom trgovačkom nišom.

- Doša san kupit brokve, vidit laminat za apartman, malo onako bacit oko, svaki muški voli bacit oko na ovo građevno obilje. Ovo je za nas raj. A odjednom mi osvane isprid mene pekara. Piše pekara majke ti. Bogati šokira sam se. Vidim bit će tu i kruva i mlika, jaja i mesa. I mesa, i svega ka u svakom dućanu. Trljam oči ne virujem, mislim se, nisam jutros kap alkohola popija, ma dobro vidim. Bogami me iznenadilo.

image
Nikola Brboleža/Cropix

Ali dobro, sad kad kažem ženi ‘iđem malo u muški shopping‘, a ona mi zagrinta ‘opet iđeš kupit novu pilu, ko da ti onih pet nije dosta‘, onda ću je smirit i reć joj da ću i njoj kupit nešto od spize na dar. Pa ću u jednoj ruci doma nosit ciment i kablove, a u drugoj ulje i blitvu. Čudo. Ali čekaj, nije ludo. Čuj kada može mala trafika od kvadrata i po prodavat mikser, peglu i sendvič, šta ćemo se čudit da ovako veliki dućan prodaje mliko i kruv – priča nam jedan kupac.

Od brašna do špahera 

I drugi je iznenađen, nije očekivao police sa spizom u prostoru koji nudi sve, od igle do lokomotive za gradnju i opremu doma. Kaže nam, ‘ja mislim da ovoga nema ni u Americi‘. Ma ima, takvi su moderni širokopojasni trgovački koncepti već stekli veliku popularnost. Ali za Hrvatsku, za Split su zanimljiv novitet, posebice iz razloga što u jedinstvo prostora, jednu do druge stavljaju dvije do sada naoko nespojive grupe artikala. Makar ne u ovakvoj širokoj ponudi.

Već odavno svjetski lanci u svojim halama nude mix raznih vrsta robe. Neki su na takvim ekstenzijama napravili veliki biznis, postavivši ga na kraju kao prioritet, vele nam splitski trgovci. Tvrtka Pevex je kod nas po ovom pitanju bila pionir. Uvela je podsjetimo, manju paletu prehrambenih proizvoda, koje su zbog prilično nižih cijena za članove svoga kluba privukle ogromnu pažnju kupaca.

image
Nikola Brboleža/Cropix

- INA je išla na lukav potez, na eksperiment, napravila je odličnu stvar, s nekim od prehrambenih artikala imaju pravi boom. Evo recimo ti njihovi hot dogovi, oni su dobro iskonkurirali fast foodovima i pekarama pod Marjanom. Uzeli su im svakako dio kupaca. Trafike su posebna priča, nabubane su proizvodima kao košnice. One djeluju na sistemu impulsne trgovine. To je tip prodaje koji te u sekundu navuče na neobuzdanu, trenutnu kupnju. Vidiš nešto i promisliš, e to mi baš treba, moram to odma uzet, a još je i na akciji. I onda kupe mobitel ili lutku uz novine i duvan. Kupci često znaju u zafrkanciji kazati kako im još samo fali pijat tople juve za ponit doma. Ali to je poslovna filozofija i dok donosi novac ona će ići, ma koloko to nekome izgledalo čudno – kažu nam splitski trgovci.

‘Op ili trop‘

Za očekivati je kako će povratna reakcija iz solinskog centra, Građi biti light motiv za daljnja promišljanja. Ukoliko pionirska ponuda prođe dobro, onda bi se takve ekstenzije mogle očekivati i u njihovim drugim prodajnim objektima.

image
Nikola Brboleža/Cropix

- Ovo je neka vrsta širenja ponude, i ulaska na tržište, poslovna odluka firme kojom će nastojati ugrabiti svoj dio kolača. Zašto ne kada već imaju svoj objekte i masu kupaca. Imaju centre i u drugim gradovima. To je op ili trop. Svi se u trgovačkom sektoru bore za kupca, utakmici tu kraja nema. Trgovina je ionako bazična djelatnost Građe. Ako naši vodeći trgovački lanci u svojim velikim poslovnim jedinicama mogu uz prehranu putem početi nuditi i usisivače i televizore, zašto onda ne bi Građa uz brokve nudila jaja i mliko. Ali ovakav raspon artikala u firmi koja se bavila gradnjom i opremanjem doma, to još koliko znamo do sada nismo kod nas vidjeli. Ne, nismo za taj plan znali, i nama je ovo iznenađenje – kažu nam iskusni splitski trgovci.

image
Nikola Brboleža/Cropix

Time is money, money iz time, kako god okreneš trka se zahuktava. Svakojakih se mamaca naši trgovci dosjete za privlačenje kupaca, prigodnih tjednih, mjesečnih akcija, kupiš dva dobiješ treći gratis mogućnosti, kupona, nagrada, bodova, kluba pogodnosti. Što ih je više, narod je sretniji. A ono što kupce svakako raduje su niže cijene. Kupčeva filozofija je jednostavna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2025 21:36