StoryEditorOCM
Splitstigla potvrda

Građevinska inspekcija zatvorila gradilište na Žnjanu, nije samo zbog skakaonice! Hoće li kasniti otvaranje?

Piše Sandi Vidulić
9. travnja 2025. - 16:13

Građevinska inspekcija zatvorila je gradilište na dijelu žnjanskog platoa koji je odnosi na 1. FAZU, potvrđeno nam je "Slobodnoj Dalmaciji" iz Državnog inspektorata.

RANIJE:

Mediji su objavili kako će dio gradilišta na žnjanskom platou, koji uključuje izgradnju šetnice i uređenje obalnog pojasa, biti zatvoren zbog toga jer je skakaonica izvedena suprotno građevinskoj dozvoli, odnosno, pisalo se da je jedan metar viša negoli je trebala biti prema projektnoj dokumentaciji.

 

Građevinska inspekcija sutra zatvara mega gradilište na Žnjanu, kasni otvaranje? Ovo je sporno, viša je za metar...

 

Arhitekt Marin Kaliterna iz "Arhitektonskog biroa Ante Kuzmanić", koji je glavni projektant uređenja žnjanskog platoa, potvrdio nam je kako je podnijet zahtjev za izmjenu građevinske dozvole za skakaonicu. Kaže da je razlog zbog kojeg je skakaonica povišena jer su postojala dva projekta koji su odvojeno rađeni.

Naime, na tom području je ranije izveden kanal za potok koji se izlijeva na punti gdje je školjera.

- Ispao je problem što ista tvrtka nije radila projekt kanaliziranja potoka za oborinske vode. Taj podatak nismo imali o izvedenom stanju. Na gradilištu su izveli nešto višu skakaonicu iz tog razloga. Jedan od tih potoka prolazi na mjestu gdje je skakaonica izvedena. Tu mu je izljev. Ta kota je vjerojatno nešto viša nego što je trebala biti. Pa je slijedom toga skakaonica izvedena nešto više, jer se ta dva objekta ne mogu presijecati. Ali, to nije nikakav problem. - napominje Kaliterna.

Prije realizacije 1. i 2. faze projekta uređenja žnjanskog platoa bilo je potrebno ishoditi građevinsku dozvolu za novo rješenje odvodnje oborinskih voda šireg područja Trstenik – Radoševac. Ovi radovi uključivali su rekonstrukciju kanala Radoševac i Žnjan 1, te izgradnju kolektora "Žnjan zapad" i "Žnjan istok". Projekt je izradila tvrtka "Infra projekt d.o.o.". S druge strane, urbanističko i arhitektonsko rješenje za uređenje žnjanskog platoa izradio je "Arhitektonski biro Ante Kuzmanić". Riječ je, dakle, o dva odvojena projekta koji su susreli na istom području. Radi neusklađenosti mora se ishoditi novu građevinsku dozvolu za skakaonicu.

 

Ali, to nije jedina građevinska dozvola koju treba izmijeniti. Na informacijskom sustavu prostornog uređenja može se vidjeti da je podnesen zahtjev za izmjenom građevinske dozvole za Fazu 2 koja uključuje podzemne garaže i parking.

- Izmjena građevinske dozvole za Fazu 2 je u postupku. Vezana je za premještanje vozila za električno punjenje koja su bila predviđena u garaži. Sada smo ih izmjestili na otvoreni prostor zbog poboljšavanja protupožarnih uvjeta same građevine. - kaže Kaliterna i objašnjava da su električni auti prebačeni iz podzemne garaže jer je kod njih požar puno teže ugasiti.

- To je nova tehnologija. Slijedom iskustva u korištenju i nekih požara koji su izbili u raznim državama EU, mi smo odlučili samoinicijativno, uz suglasnost MUP-a koji je to podržao, da se takva vozila izbace iz garaže i da se postave na otvorenom prostoru kako bi mogli intervenirati s vatrogasnom tehnikom, u slučaju da se dogodi požar na takvom vozilu. Jer postoji opasnost da se ošteti konstrukcija i da izazove puno veće štete nego što bi bilo uobičajeno.

- Mi smo samo zamijenili parkirna mjesta. Izmjena se sastoji i u tome da su se promijenile oznake, na pojedinim parkirnim mjestima. Morala su se precrtati parkirna mjesta na otvorenim površinama. - napominje Kaliterna.

Drugim riječima, benzinci i dizelaši bi se prebacili u garažu, a automobili s pogonskim električnim baterijama bi se izmjestili vani. Arhitekt Marin Kaliterna smatra da je riječ o jednostavnoj preinaci projektne dokumentacije.

 

Povrh svega, postoji i treća građevinska dozvola koja nije dobivena. Riječ je o priključku trafostanice. 

- Nemam taj podatak. To je direktno vezano za HEP. U pitanju je vosokonaponski kabel koji spaja trafostanicu s trafostanicom na Žnjanu. Mi taj proces ne kontroliramo. - rekoa nam je Kalitrna.

Zahtjev za građevinskom dozvolom za vod za distribuciju električne energije koji bi se spajao na žnjanski plato podnio je HEP još 15. siječnja ove godine. Doznali smo da od Grada još nisu dobili građevinsku dozvolu.

- Građevinska dozvola za kabel 20(10) kV kojim bi se napajala Trafostanica 20(10)/0,4 kV Žnjan plato još nije ishođena. - odgovoreno nam je iz Sektora za korporativne komunikacije HEP-a.

Kad će se usvojiti građevinske dozvole i biti obavljen tehnički pregled da bi se dobile uporabne dozvole, kao i hoće li Plaža Žnjan biti otvorena za javnost sredinom svibnja (pred izbore) kako je najavljeno iz Grada, ostaje za vidjeti.

Iz službenih izvora nije se moglo doznati nešto o situaciji sa Žnjanom. Pitanja smo poslali pročelnici Upravnog odjela za urbanizam Maji Mijoti, ali nam je umjesto nje dograodnačelnik Bojan Ivošević odgovorio da je to pogrešna adresa.

- Mislim da ste promašili adresu za pitanje. Molim kolegice da pitanje proslijede investitoru tvrtki Žnjan d.o.o. koja je investitor i ima navedene odgovore. - odgvorio nam je Ivošević.

No, od Žnjana d.o.o. nismo do zaključenja teksta dobili odgovore, iako smo im poslali pitanja neovisno od Ureda Grada. Direktor Marijan Ciprijan kojeg smo nazvali oko 15 sati kazao je da je vrlo zauzet i da će kasnije poslati odgovore. Nije htio odgovoriti niti je li gradilište zatvoreno, kako su mediji najavili. 

- O svemu ćemo dati informaciju na vrijeme - bilo je sve što je rekoa Ciprijan.

Također, odaziva nije bilo niti od Državnog inspektorata, koji je do sada tvrdio da provodi koordinirani inspekcijski nadzor na Žnjanu. Takvo postupanje je gradonačelnik Ivica Puljak nazvao "desantom kakav nikad nije viđen na jednom gradilištu". A na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća je još jednom prozvao predsjednika GO HDZ i protukandidata Tomislava Šutu da je podnio prijavu inspektorima, što je ovaj opet demantirao.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. listopad 2025 22:54