Hrvatska turistička zajednica i ove godine sudjeluje na ITB sajmu u Berlinu, najvećem turističkom sajmu na svijetu. Hrvatsko predstavništvo ove godine predvode direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić i ministar turizma i sporta Tonči Glavina, a pridružilo im se još 25 suizlagača, među kojima brojne regionalne turističke zajednice, prijevoznici i hotelijeri.
Hrvatska je tek jedna od više od 170 zemalja koje će se od 3. do 5. ožujka predstaviti na najvećoj svjetskoj turističkoj pozornici, a broj izlagača ove je godine rekordan - došlo ih je u Berlin čak 5800.
Među našim izlagačima ne nedostaje predstavnika Dalmacije, svoje štandove na sajmu imaju Turističke zajednice sve četiri dalmatinske županije i Turistička zajednica grada Splita. Najveći štand među svim izlagačima iz Hrvatske također je dalmatinski, poseban prostor na sajmu zakupila je Turistička zajednica Zadarske županije i smjestila se na nekoliko desetaka kvadrata.
Ministar Glavina ovom je prilikom prisnažio koliko je Hrvatskoj važno predstaviti se na događanjima ovog tipa, posebice u Njemačkoj koja je jedno od naših najvažnijih emitivnih tržišta po pitanju turizma. Upozorio je i na izazove koje ova godina donosi sa sobom, kaže da će ovogodišnji prioritet biti cijene, ali i usmjeravanje ka što održivijem turizmu.
- Ove godine sudjelujemo na sedam sajmova, a na na dvjema lokacijama smo zemlja-partner. Cilj nam je, naravno, predstavljanje Hrvatske kao izvanredne destinacije koja nudi vrijednost za novac. Trendovi ispitivanja tržišta u Njemačkoj kažu da je Hrvatska u top 10 destinacija što se tiče interesa za putovanje iz Njemačke, a ako gledamo južni dio ili samo Bavarsku, tu smo čak u top tri.
Hrvatska je prepoznata kao zemlja koja nudi dobar odnos cijene i kvalitete, ali moramo voditi računa da te trendove imamo i dogodine. Istovremeno, imamo i trendove po kojima je u Njemačkoj, kao i na većini drugih naših emitivnih tržišta, gospodarsko stanje takvo da definitivno motivira građane da jako dobro paze gdje će putovati, kako će putovati i kako će odabrati destinacije - kazao je Glavina.
Dodaje da je iznimno važno da ove godine budemo cjenovno konkurentni, ali i da zadržimo nivo usluge na koji su naši gosti navikli. Nepovoljna gospodarska situacija zahvatila je, kaže, gotovo 80 posto naših najvažnijih tržišta, a u prilog nam ne ide ni trenutačna geopolitička situacija koja bi mogla rezultirati trgovinskim ratovima. Upozorava da oni bi na turizam mogli imati kratkoročne, ali i nešto dugoročnije posljedice.
Najbolja destinacija u Europi
Hrvatska je na ovogodišnjem ITB-u zaradila i veliko priznanje - čitatelji portala "European Best Destinations" (EBD), jednog od najvažnijih turističkih portala koji je više puta nagrađivao i Advent u Zagrebu, Hrvatsku je ove godine izabrao za najbolju europsku turističku destinaciju u 2025. godini. Svoje zadovoljstvo tim priznanjem posebno je istaknuo ministar, ali i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
- Interes za našom zemljom iskazan na ITB-u, baš kao i dobiveno priznanje koje nam je uručio EBD, pokazatelj je da Hrvatska ima status kvalitetne i sadržajne turističke destinacije, i to na globalnoj razini. Posebno nas to obvezuje s obzirom na to da je riječ o nagradi baziranoj na glasovima putnika iz cijelog svijeta, uključujući i onih s platformi priznatih medijskih partnera poput Forbesa i Condé Nasta.
Uz to, zahvaljujući EBD izboru, to jest pretraživanju sadržaja i stranica posvećenih Hrvatskoj, naša zemlja dobiva dodatnu promotivnu vidljivost pred publikom od čak 220 milijuna potencijalnih putnika. Također, prema povratnim informacijama brojnih partnera i u 2025. godini s njemačkog tržišta očekujemo stabilnu razinu potražnje, rast turističkog prometa u razdobljima pred i posezone, veći naglasak na istraživanju naših kontinentalnih autentičnih destinacija te ono što nam brojni partneri posebno naglašavaju, razumne cijene i dobivenu vrijednost za novac - rekao je Staničić.
Hrvatska je na ITB-u predstavljena kao destinacija koja mijenja svoje trendove u smjeru održivog turizma te kao odredište koje pruža visoku kvalitetu svojih usluga, a situaciju u Njemačkoj dodatno je prokomentirao direktor frankfurtskog predstavništva Hrvatske turističke zajednice Romeo Draghicchio.
- Ovogodišnji sajam odvija se u kontekstu složene ekonomske i političke situacije u Njemačkoj, međutim, ona ne utječe negativno na turistička kretanja niti na raspoloženje Nijemaca prema putovanjima u inozemstvo. Jako me veseli što je nastup HTZ-a na ovom značajnom turističkom događanju obilježen velikim brojem sastanaka s našim partnerima, kao i s institucionalnim subjektima iz Njemačke, ali i iz drugih zemalja. ITB i ove godine ostaje važna točka u realizaciji turističke godine te sam siguran da će pružiti odličan orijentir za nadolazeću sezonu u kojoj se očekuje dodatno povećanje konkurentnosti Hrvatske na turističkom tržištu, kao jedne od glavnih destinacija za njemačke putnike - komentirao je Romeo Draghicchio.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....