Hrvatske ceste završile su postupak zaprimanja radova na projektnom natječaju za tehničko-oblikovno rješenje mosta preko Kaštelanskog zaljeva, koji će postati jedan od najprepoznatljivijih infrastrukturnih i vizualnih simbola Splita. Rok za dostavu natječajnih radova bio je 27. listopada, a svi podaci o pristiglim rješenjima, sudionicima i broju radova do okončanja postupka ostaju tajni.
Ocjenjivački sud, sastavljen od deset eminentnih stručnjaka iz područja građevinarstva, arhitekture, prostornog planiranja i predstavnika lokalne i državne uprave, ocijenit će radove i donijeti odluku o poretku u roku od 90 dana. Po završetku postupka i pregleda dokumentacije, Hrvatske ceste objavit će rezultate natječaja, nakon čega slijedi pregovarački postupak javne nabave radi sklapanja ugovora o izradi idejnog projekta i ishođenju lokacijske dozvole.
Ukupna procijenjena vrijednost javne nabave pod nazivom Projektni natječaj za tehničko-oblikovno rješenje mosta preko Kaštelanskog zaljeva iznosi 685.000 eura, u što je uključeno 150.000 eura za nagradni fond, 500.000 eura za izradu idejnog projekta te naknade članovima ocjenjivačkog suda.
Najboljih pet natječajnih radova bit će nagrađeni:
I. nagrada: 60.000 eura
II. nagrada: 37.500 eura
III. nagrada: 22.500 eura
IV. nagrada: 18.000 eura
V. nagrada: 12.000 eura
Most preko Kaštelanskog zaljeva čini središnji dio novog cestovnog pravca Novi ulaz u Split – čvor Vučevica (A1) – tunel Kozjak – čvor na DC8 – Trajektna luka Split, projekta koji se vodi kao strateški projekt Republike Hrvatske još od 2019. godine. Njegova izgradnja donijet će novo prometno rasterećenje splitske aglomeracije i čvršće povezati zaleđe s obalom.
Cjelokupni projekt predviđen je u tri faze;
Prva faza – izgradnja dvotračne ceste od čvora Vučevica do Kaštela (duljine 7,92 km) s tunelom Kozjak, čiji su radovi već u tijeku, vrijedni oko 80 milijuna eura.
Druga faza – izgradnja spoja od Kopilice do Kaštela, duljine 9 km, u sklopu koje se nalazi četverotračni most preko Kaštelanskog zaljeva.
Treća faza – spoj od Kopilice do Trajektne luke Split, kroz postojeće gradske koridore.
Most će biti dug 1.594 metra, a visina prometnice na sredini slobodnog plovnog puta iznosit će 65,23 metra nad morem, uz propisani slobodni plovni put širine 200 metara i visine 55 metara, što omogućava nesmetan razvoj Sjeverne luke.
Tehničke i oblikovne značajke
Prema idejnom rješenju izrađenom u birou Geoprojekt d.d. iz Splita, most će imati četiri prometne trake, razdjelni pojas širine tri metra te pješačko-biciklističke staze koje će omogućiti prijelaz pješaka i biciklista u oba smjera. Ukupna širina mosta iznosit će oko 22 metra, uz mogućnost odstupanja ovisno o smještaju pješačkih i biciklističkih traka.
Projekt mora predvidjeti zatvoreni sustav odvodnje, ugradnju komunalne infrastrukture unutar konstrukcije mosta, zaštitu od vjetra te odabir materijala otpornih na agresivnu morsku sredinu i seizmičke uvjete. Posebna pažnja posvetit će se vizualnom oblikovanju mosta kao nove urbane inženjerske arhitekture, koja će se skladno uklopiti u okoliš Splita i Kaštela.
Sudionici natječaja morali su dostaviti tehnički opis, nacrte u zadanom mjerilu, BIM model, vizualizacije i video prikaz rješenja, kao i dokaz mehaničke otpornosti i stabilnosti konstrukcije. Tražila se i procjena troškova gradnje, održavanja i prijedlog tehnologije izvođenja ključnih faza radova.
Ocjenjivački sud, koji čine predstavnici Hrvatskih cesta, Grada Splita, Grada Kaštela, Splitsko-dalmatinske županije, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te stručnjaci iz područja građevine i arhitekture, ocjenjivat će radove prema racionalnosti, tehničkoj opravdanosti, estetskoj kvaliteti i usklađenosti s uvjetima natječaja.
Predsjednik povjerenstva je arhitekt Ante Kuzmanić, dok su među članovima i poznati stručnjaci poput Veljka Prpića, Ante Runjića, Darka Ivanušića i Daše Gazde iz Društva arhitekata Splita.
Projekt mosta preko Kaštelanskog zaljeva nije važan samo za Split i Kaštela, već i za cijelu Hrvatsku. Nova prometnica postat će dijelom TEN-T mreže – transeuropske prometne mreže koja povezuje Baltičko i Jadransko more. Time Split i Dalmacija dobivaju ključnu ulogu u europskoj prometnoj infrastrukturi, potvrđujući svoju geostratešku važnost i otvarajući vrata novim ulaganjima u razvoj prometnog sustava.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....