Nakon što je tvrtka Astrid Lindgren AB, kojom upravljaju unuci slavne švedske spisateljice, pokrenula tužbu protiv splitske tvrtke Pipi Beverages, iza koje stoji poduzetnik Luka Diel-Zadro, zbog navodnog kršenja prava na zaštitu imena i lika Pipi Duge Čarape, oglasili su se i iz domaće tvrtke.
Podsjetimo, Luka Diel-Zadro je 2016. preuzeo upravljanje Dalmacijavinom Split nakon što je njegov djed Marinko Zadro na dražbi kupio brendove, vinograde i nekretnine te splitske tvrtke. Jedan od tih brendova je i proslavljeni napitak Pipi, koji je u međuvremenu dobio i posebnu firmu, koja se eto sad našla na udaru Šveđana. I jako su iznenađeni, pogotovo što tvrtka nikakvu tužbu iz Švedske zasad nije dobila.
– U Pipiju smo ostali iznenađeni recentnom objavom u švedskim medijima s obzirom na činjenicu da naša tvrtka i tvrtka Astrid Lindgren nisu konkurentne ni u jednoj domeni poslovanja te ne postoji poslovni sukob ni na jednom tržištu – javili su nam iz tvrtke, te nastavili:
– Tijekom svoje povijesti dulje od 50 godina, brend Pipi izgradio je prepoznatljivost i reputaciju na tržištu, a njegovi najstariji registrirani žigovi (s natpisom "PIPI") datiraju iz 1980-ih. Žigovi brenda uredno su registrirani na brojnim tržištima, uvijek u relevantnim klasama koje odgovaraju našoj djelatnosti, a naši proizvodi su označeni i promovirani sukladno tim registriranim žigovima.
‘Pipi je izrasla‘
Brendu Pipi nikada nije bila namjera koristiti žigove Astrid Lindgren, što je evidentno kroz povijest našeg poslovanja i način kako smo razvijali brend, a kamoli narušiti njihovu ostavštinu, već isključivo koristiti vlastite žigove u pozicioniranju naših proizvoda. Također napominjemo da, u više od 50 godina postojanja brenda, nitko, pa ni Astrid Lindgren, nikada nije osporavao naziv proizvoda ili bilo koji drugi element njegova intelektualnog vlasništva.
Naša Pipi oduvijek je imala "svoj đir", svoju jedinstvenu opuštenu priču, pa čak ni vizualno nije bila riđokosa pjegava djevojčica kao što to je lik Astrid Lindgren. Prije osam godina Pipi je promijenila imidž i "izrasla" u djevojku, a ono što joj je uvijek bio forte jest prepoznatljiva bezbrižnost, specifičan dalmatinski humor te neopterećenost kao glavni trade mark.
Ulaze na strana tržišta
Simptomatično je da se ovaj pritisak sa strane tvrtke Astrid Lindgren događa u trenutku kada Pipi jako uspješno ulazi na strana tržišta, pogotovo njemačko i austrijsko. Ti napori nisu generirali samo prodaju naših pića nego i suradnje s globalnim brendovima, kao što je trgovina odjeće i obuće Higgins.
Na jedan način čak smo i polaskani da je Pipi kao brend došao na radar i u Švedskoj, što je, vjerujemo, još jedan dokaz da Pipi kontinuirano raste i razvija se i na inozemnim tržištima. Važno je naglasiti da švedski sud može odlučivati jedino o registraciji žiga na području Švedske.
Znamo koliko je naš brend snažan, kao i da to ne bi bilo moguće bez kvalitetnog proizvoda. Mi u Pipiju ostajemo poslovično bezbrižni. Nemamo i nismo imali namjeru baviti se ijednom djelatnošću tvrtke Astrid Lindgren, a to su izdavanje knjiga te proizvodnja sladoleda, slatkiša, kolača i drugih prehrambenih proizvoda.
Ostajemo vjerni svojoj dalmatinskoj tradiciji i mindsetu koji je postao sinonim za opušteno stanje uma puno šire od Hrvatske jer je toliko snažan i autentičan da se svatko s njim može poistovjetiti. To je naš najveći brend.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....