S prvim ljetnim temperaturama polako stiže i sve veći broj turista. Apartmani i brodice rezervirani su tjednima, ako ne i mjesecima unaprijed, a cijela obala već pleše u ritmu još jedne, čini se, izvrsne turističke sezone. Navedeno potvrđuju i brojke, predsezona bilježi rast turističkih dolazaka od oko četiri posto, što je itekako važno za sve one kojima je turizam primarni ili dodatni izvor prihoda.
No sa sve većim brojem gostiju raste i konkurencija. Završila su vremena kada se mogao iznajmiti derutan i loše opremljen smještaj, današnji gosti traže više, bolje i drukčije. Kako bi kapaciteti bili popunjeni tijekom cijele sezone, potrebna su stalna ulaganja, i to ne samo u uređenje apartmana i brodica, već i u cjelokupnu turističku ponudu.
Nepredvidivi faktori
Ta ulaganja ne dolaze bez rizika. Svaki put kada se nešto renovira ili preuređuje, u zraku visi pitanje hoće li se i kada sve to isplatiti. Pritom podbačaj predsezone i posezone nije jedini izazov. Tu su i oni nepredvidivi faktori koji mogu ozbiljno ugroziti sezonu, kao što su prirodne nepogode, provale ili problemi s instalacijama. Ono što je trebao biti siguran izvor zarade u trenu se može pretvoriti u ogroman trošak i pravu noćnu moru.
– Tek kad gledaš kako se vatra spušta prema kući u koju si godinama ulagao sve što si imao, shvatiš koliko si zapravo nemoćan. Ne razmišljaš ni o zaradi ni o sezoni. Spašavaš ljude, pokušavaš smiriti goste, uzimaš osnovne stvari i nadaš se da će vatrogasci stići na vrijeme. Na sreću, kuća nije izgorjela, ali dim, pepeo i panika učinili su svoje. Gosti su pobjegli glavom bez obzira, a dio rezervacija odmah je otkazan – prisjetio se Marko iz Tučepa, kojemu se vatrena buktinja prošlog ljeta zaustavila nedaleko od kuće.
Srećom, imao je osiguranje. Rekao nam je kako su mnogi od njegovih susjeda godinama smatrali da je osiguranje nepotreban trošak. Govorili su da ne treba prizivati loše scenarije. Neki su se uzdali u sreću, drugi u činjenicu da im se dosad ništa loše nije dogodilo.
– Jedan takav trenutak može promijeniti sve. Ako nisi osiguran, takvo što može te koštati više nego što ćeš zaraditi u cijeloj sezoni – dodao je Marko.
U njegovu slučaju sve je bilo riješeno u nekoliko poziva. Dok su se drugi pitali odakle krenuti, on je već imao dogovoren servis, dokumentaciju i naknadu štete. Danas je tržište puno opcija, a među njima se ističe i jedna posebno osmišljena za privatne iznajmljivače – GRAWE Apartman Plus. Namijenjena je onima koji iznajmljuju smještaj do 20 kreveta, a pokriva štetu na objektu, stvarima unutar njega, kao i osobnim stvarima gostiju. Osim toga, uključena je i odgovornost iznajmljivača – u slučaju nezgoda za koje bi mogao biti odgovoran prema gostima. Zapravo, riječ je o polici koja osigurava ne samo imovinu, već i kompletno poslovanje.
Siguran partner
Iako se često najviše pažnje posvećuje zaštiti apartmana i kuća za odmor, vlasnici plovila znaju da i brodice i gliseri nose svoje rizike. More je nepredvidivo, a nezgode se mogu dogoditi i najiskusnijima, bilo zbog vremenskih uvjeta, pogrešne procjene ili jednostavno loše sreće.
U praksi, šteta na plovilu koji se iznajmljuje može značiti višednevni ili višemjesečni gubitak prihoda, pogotovo tijekom sezone kada su termini unaprijed rasprodani. Osim toga, svaka neplanirana situacija može utjecati i na goste, koji očekuju sigurnost i pouzdanost usluge.
Zato nije neobično da vlasnici nakon neugodnog iskustva počnu razmišljati o načinima kako se zaštititi od financijskih posljedica. Neki su, poput Ivana iz Splita, iz prve ruke osjetili koliko jedan trenutak nepažnje može poremetiti cijelu sezonu.
– Čekao sam da mi se gosti vrate s gliserom u dogovoreno vrijeme. Kad su napokon stigli, odmah sam vidio da nešto nije u redu – gliser je bio oštećen. Objasnili su mi da su krivo procijenili dubinu dok su pristajali u jednu uvalu i zakačili kamen koji je ozbiljno oštetio trup broda. U 15 godina iznajmljivanja nikad mi se nije dogodilo da brod bude izvan voznog stanja, a ovaj je već bio bukiran za cijeli tjedan. Bio sam u šoku – rekao nam je Splićanin Ivan.
U takvim trenucima, jasno je koliko je važno unaprijed razmisliti o zaštiti. Ne samo zbog samih plovila, već i zbog reputacije i povjerenja gostiju.
– Imao sam samo osnovno osiguranje. Sve se zakompliciralo, brod nije bio u funkciji gotovo dva tjedna. Morao sam otkazati rezervacije, vraćati akontacije... Izgubio sam polovicu planirane zarade za taj mjesec – kazao nam je Ivan, kojem više ne pada na pamet iznajmljivati gliser bez dobre police osiguranja.
Upravo za takve situacije postoji GRAWE PLOV, paket osiguranja koji pruža sveobuhvatnu zaštitu za vlasnike brodica i jahti. Osim osnovne odgovornosti, uključuje i kasko-policu, pokriće za prtljagu te sigurnost putnika.
Polica obuhvaća i osiguranje osobnih stvari i prtljage putnika ili članova posade, dobrovoljno osiguranje od odgovornosti vlasnika ili korisnika plovila, kao i osiguranje putnika i posade od posljedica nesretnog slučaja u pomorskom prometu.
Najbolja odluka
U moru svakodnevnih obveza i gužvi koje sezona donosi, ugovaranje police osiguranje može vas spasiti od nepotrebnih briga. Kada znate da su vaši gosti i vaša imovina zaštićeni, lakše je usredotočiti se na ostavljanje dobrog dojma, zadovoljstvo turista i uspješnu sezonu.
Iako ne možete spriječiti sve nepredviđene situacije, možete biti spremni na njih. Jednostavno rečeno, to je investicija u sigurnu sezonu.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Slobodne Dalmacije i GRAWE Hrvatska d.d.

Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....