StoryEditorOCM
Splitosveta gramzivima

Iznajmljivačima koji zbog Thompsona otkazuju stare rezervacije prijete penali. Splićanka: ‘Ovo im trebate učiniti‘

Piše Vanna Šiško
8. travnja 2025. - 07:20

Cijene smještaja u Zagrebu vrtoglavo rastu zbog koncerta Marka Perkovića Thompsona koji će se 5. srpnja održati na Hipodromu. Riječ je o jednom od najvećih glazbenih spektakala u povijesti Hrvatske, a očekuje se dolazak više od pola milijuna posjetitelja. I dok će dio publike biti iz Zagreba, mnogi dolaze iz drugih krajeva Hrvatske i svijeta.

Zagrepčani bolesno digli cijene apartmana u Thompsonovom terminu, Dalmatinka prokazala kako varaju goste: ‘Ovo je jadno‘

Postavlja se pitanje – gdje će svi ti ljudi prenoćiti? Zagreb već ionako pati od nedostatka smještajnih kapaciteta, a tržište diktira cijene – pa one najčešće idu i do nekoliko tisuća eura po noćenju. Međutim, veći je problem od samih cijena činjenica da se brojni posjetitelji žale kako im je rezervirani smještaj otkazan pod izlikom "tehničkih poteškoća", samo da bi se isti smještaj ponovno pojavio na platformama – po višestruko višim cijenama.

– Vrlo je vjerojatno da su iznajmljivači otkazali rezervacije i potom podigli cijene zbog Thompsonova koncerta. Slična situacija dogodila se i u Splitu tijekom Ultra Music Festivala. Privatni iznajmljivači unaprijed formiraju cijene za sezonu, ali veliki događaji znaju promijeniti situaciju – kada vlasnici uoče priliku za veću zaradu, nerijetko bez valjanog razloga otkazuju rezervacije. Kao razlog često navode neispravnost objekta ili višu silu, plate penale na platformi, oslobode termin i isti apartman ponovno iznajme po višim cijenama. Problem je što se time krše pravila platformi poput Bookinga ili Airbnb-ja. Takvo ponašanje može rezultirati negativnim recenzijama, penalizacijama, pa čak i trajnim uklanjanjem iznajmljivača s platforme – objašnjava Splićanka Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja.

image


Na fotografiji: predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja Barbara Marković

 

Nikola Vilić/Cropix

Glavno pitanje u cijeloj priči glasi: što gosti mogu učiniti u takvoj situaciji?

Prema njezinim riječima, prvi je korak kontaktirati platformu putem koje je smještaj rezerviran, objasniti situaciju te poslati dokaze – poput snimki zaslona, datuma i komunikacije s iznajmljivačem. Platforme često nude zaštitu za goste, mogu pomoći u pronalaženju zamjenskog smještaja ili mogu vratiti novac. Najvažnije je od svega – ostaviti iskrenu recenziju kako bi budući gosti bili upozoreni.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 02:55