StoryEditorOCM
Splitdarujmo hrvatsko

Kupci danas sve više prepoznaju i cijene kvalitetu domaće proizvodnje

Piše Marta Duić
26. studenog 2025. - 08:59

Već tradicionalno HGK – Županijska komora Split, točno mjesec dana prije Božića, organizira akciju ‘‘Darujmo hrvatsko‘‘. Kako ističu iz Hrvatske gospodarske komore, akcija je to koja već godinama pomaže domaćim proizvođačima, posebno malim, u promociji izvornih i kvalitetnih hrvatskih proizvoda te senzibiliziranja javnosti da se pri odabiru i kupnji proizvoda prednost daje kvalitetnom domaćem proizvodu, jer na taj način, napominju, čuvamo radna mjesta i domaću proizvodnju te osiguravamo bolji standard svih nas. Važno je to uvijek, a u blagdansko vrijeme povećane kupnje i darivanja još više.

– Kada kupujemo hrvatsko, mi ne biramo samo proizvod, nego time podržavamo domaću proizvodnju, gradimo snažnije i konkurentnije hrvatsko gospodarstvo, čuvamo naša radna mjesta, ali i prenosimo tradiciju na buduće generacije – poručio je predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš.

image

Joze Tomaš, predsjednik HGK-a Split

Vojko Bašić/Cropix

U akciji sudjeluju tvrtke nositelji znakova kvalitete Hrvatske gospodarske komore "Izvorno hrvatsko‘‘ i "Hrvatska kvaliteta", kao i ostali proizvođači kvalitetnih, domaćih proizvoda, i to ove godine njih čak 14: "Abeamus", "Dota living", "Fjok", "Galeb", "Herbae Dalmatiae", "Jakšić galerija", "Kristalna ideja", "Poetica distillery", OPG Sikuli, "Riba Dražin", "Sanda nakit Split", "Silvan", Učenička zadruga "Trišnja" i ustanova "Cekom3lj".

– Ljudi pozitivno reagiraju, zanimljiva im je ova priča. Očito je da sve više domaćih kupaca podržava male lokalne proizvođače. Lokalna zajednica, lokalni ljudi i lokalni proizvodi, to je budućnost – poručio je Ante Nosić iz vrgoračke destilerije "Poetica".

Mali za male

– Dosta je živo danas, iako smo tek startali. Ovdje danas ne izlažemo samo naše proizvode, naime, mi i u sklopu naše trgovine i putem web-shopa surađujemo i s drugim malim proizvođačima i olakšavamo im onaj teži dio posla za nas male proizvođače – plasman i prodaju – ponosno ističu iz obrta "Fjok", koji na svojem štandu nude isključivo poklone s hrvatskim potpisom. Ima tu svega, od rukotvorina od maslinova drva pa do tradicijskih dalmatinskih proizvoda poput, primjerice, smokvenjaka.

I za "Herba Dalmatiae", obrt koji posluje već 18 godina, ovo nije prvo izlaganje na sajmu.

– Veći je broj izlagača, a svakako je i veći interes kupaca. Inače, mi naše proizvode plasiramo u malim specijaliziranim trgovinama i na web-shopu, a zbog duge tradicije na tržištu kupci nam se rado vraćaju. U sklopu ove akcije za njih smo pripremili i black weekend cijene. U Makarskoj smo bazirani, tako da naše proizvode sve više kupuju i turisti, koje oduševljava sve što je na prirodnoj bazi – komentirala je Jelena Erceg.

Napominje kako u potrazi za domaćim sirovinama surađuju s nizom malih proizvođača poput, primjerice, uljare "Bilaja", Solane "Ramova" ili pak Braniteljske zadruge iz Sinja. – To su mali proizvođači koji imaju slične priče kao i mi i takve suradnje njegujemo – ističe Erceg.

Na tržištu već devet godina uspješno "pliva" i brend prirodne kozmetike "Ilirica". Kako kažu, priroda i autentičnost Zagore u njezi zrele kože pokazalo se kao dobar recept za uspjeh i kupci im se rado vraćaju.

Kupci cijene kvalitetu

Ovo je prva godina izlaganja za "SNS design" i Sandu Bekavac, koja radi unikatni, ručno rađeni nakit. – Iznenađena sam s odazivom i činjenicom da je ovoliko ljudi na jednom mjestu. Iako stranci puno više cijene hand made rad, sve je traženiji i cjenjeniji i među domaćim kupcima – kaže Sanda Bekavac.

Da je ručni rad sve traženiji, potvrđuju i iz "Jakšić galerije". Iz ovogodišnjeg božićnog asortimana rađenog od bračkog kamena najtraženije su im upravo male kamene božićne zvijezde koje su u pripadajućim malenim teglama. – Ovakav dar od kamena je vječan – ističu iz "Jakšić galerije".

– Dobro je krenulo danas još od jutra, kupci danas sve više znaju prepoznati i cijeniti kvalitetu domaće proizvodnje. Uz naš hit-proizvod, papričice punjene slanim inćunima, imamo i novitet – naš novi patentirani proizvod. U pitanju je temeljac za crni rižoto, uz koji ćete ovo jelo spremiti za svega 15-ak minuta. Uzimaju ga i restorani, a i kupci za kuhanje kod kuće – ističe Živko Dražin, glavni odgovorni za osmišljavanje proizvoda pod brendom "Pepefiš".

image

Ante Nosić, destilerija ‘Poetica‘

Vojko Bašić/Cropix
image
Vojko Bašić/Cropix
image
Vojko Bašić/Cropix

Znakovi kvalitete HGK-a

Inače, Hrvatska gospodarska komora već 28 godina provodi vizualno označavanje hrvatskih proizvoda i usluga znakovima kvalitete "Hrvatska kvaliteta" i "Izvorno hrvatsko" s ciljem stvaranja vizualnog identiteta visokokvalitetnih proizvoda i usluga temeljenih na dugogodišnjem iskustvu i znanjima te na razvojno-istraživačkom radu, invenciji, kreaciji i tradiciji.

U Hrvatskoj znakove kvalitete HGK-a nosi 210 proizvoda i usluga, od čega ih je 151 sa znakom "Hrvatska kvaliteta" te 59 sa znakom "Izvorno hrvatsko". U Splitsko-dalmatinskoj županiji 18 proizvoda i usluga nosi jedan od ovih znakova.

Među tvrtkama sudionicama akcije "Darujmo hrvatsko" znak "Hrvatska kvaliteta" nose proizvodi tvrtke "Galeb" i obrta "Herbae Dalmatiae", dok znak "Izvorno hrvatsko" imaju "Jakšić galerija" i "Kristalna ideja".

Na dobrom smo putu

Već gotovo tri desetljeća HGK kontinuirano promovira kvalitetne hrvatske brendove te senzibilizira javnost o važnosti kupnje domaćih proizvoda putem nacionalne akcije i jednostavnog poziva "Kupujmo hrvatsko".

Da su na dobrom putu, potvrđuje i najnovije istraživanje o prepoznatljivosti znakova kvalitete među potrošačima koje je proveo Odjel za upravljanje kvalitetom HGK-a. Lojalnost domaćih kupaca i prepoznatljivost znakova "Izvorno hrvatsko" i "Hrvatska kvaliteta" među potrošačima u Hrvatskoj raste iz godine u godinu. Za znakove kvalitete čulo je 98,7 posto ispitanika, a 87,4 posto njih smatra da su proizvodi i usluge koji nose znak kvalitete HGK-a kvalitetniji od istih proizvoda ili usluga koji nisu nositelji ovih znakova.

Čak 96,3 posto ispitanika prilikom kupnje daje prednost proizvodima i uslugama sa znakovima kvalitete – uvijek to čini njih 33,4 posto, a uglavnom 62,9 posto.

Prilikom kupnje, ako su proizvodi ili usluge istog cjenovnog ranga, 96,3 posto ispitanika odlučuje se za domaći proizvod, odnosno uslugu. Također, istraživanje pokazuje da je uz cijenu (35,8 posto) gotovo jednako važno podrijetlo proizvoda (35,3 posto) te njegova kvaliteta (28,7 posto).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. prosinac 2025 21:42